Mikä on paras viherjauhe?
Chlorella, spiruliina, vehnän- tai ohranoras? Sekoitus? Haluaisin saada lisää energiaa päivääni. Muutoksia olen tehnyt ruokavaliooni jo paljon. Sokeri minimissä, viljat minimissä. Rasvoina käytän oliivia, kookosta tai luomuvoita. Syön 80% luomua. En halua laihtua, haluan voida paremmin, ja siksi mietin noita viherjauheita jos niistä olisi apua. Syön jo D3sta, Omega 3sta, probiootteja. Ai niin, ja ja tyroksin lääkitys löytyy vajikseen. Mutta se on kohdillaan. Olisiko jollakin jotain vinkkejä?
Kommentit (19)
No niin. Haluaisin ehkä itse todeta sen 😉 Siksi asiaa mietinkin..
Ap
Puhdistamolla on jauhe nimeltä Supervihreä jossa on juurikin noita neljää ja olikohan nokkosta lisäksi. Kyllä, on aivan kamalan makuista, mutta ihan oikeasti minusta tuntuu että se piristää vähän :D
Kiitos kommentista ja vinkistä!
Ap
Mä oon kokeillu Cocovin ja Puhdistamon viherjauhetta, mut parhaiten oon huomannu eron Foodinin viherjauheella. Huomasin energiatasojen nousun nopeesti, toki se on vähän monipuolisempi, kun nuo muut. Siinä on moringaa ja nokkosta, etenkin nokkonen on tosi hyvä. Maku ei tietenkään ole paras mahdollinen, mut melko neutraali, laittaa 5dl vettä ja ripauksen sitruunaa :) Menee meidän perheen pienokaisellekin.
Emerald balance. Ja on vielä tosi hyvän makuistakin.
Älä usko noita "tunsin enerigatason noussun"
Kukaan ei voi tuntea mistään ravinnosta mitään vitun energiatasojen nousuja.. Ei elimistö toimi niin.
mihin se elimistö sitten reagoi, jos ei ruokaan tai näihin luontaistuotteisiin . tuo supervihreä sisältää mm tärkeitä vitamiineja isona pompsina, joten onko tuo ihme että olo on energisempi. Ostin just testiin, kerran oon ottanut tota- vaan mun herkkään makuaistiin aika hurja tuo maku :D
Itse kerätty horta, esimerkiksi nokkonen, tietääpähän mistä on kerätty. Muuten energia pitää saada tavallisesta ruuasta, nuo kaikki mainitsemasi kaupassa myytävät mömmöt ovat huuhaata. Järjenkäyttö on sallittu myös ravintoasioissa ja rahaakin säästyy.
Mä aloitin viikko sitten vegeproteiinijauheen, jossa on varmaan 20 eri vihannes- ja hedelmäuutetta ja lisänä chlorellaa ja spirulinaa. Seurauksena koko talven flunssakierteen jäljiltä keuhkoissa rohisseet limat lähti liikkeelle ja olo on jo ihan erilainen kun henki kulkee :) Ja siis nuo limat eivät niissä flunssissa lähteneet. Spirulinaa olen syönyt aiemminkin dieetillä, koska sen puhdistusefekti vähentää tehokkaasti ruokahalua. Nämä "höpöhöpöttäjät" voisivat itse joskus kokeilla fytoravinnetiheää ruokavaliota, jossa on runsaasti raakoja luomuvihanneksia ja yllättyä ;)
Tykkään total25 / voimaruoka
Agave-nektarijauhe, spirulina, vehnänorasmehujauhe, ohranorasmehujauhe, klorella, nokkonen, omena, acerolauute, villijuotukka, villimustikka, villipuolukka, porkkanamehujauhe, punajuurimehujauhe, tomaattimehujauhe, persilja, pinaatti, lehtikaali, kaalijauhe, reishisieni, maitakesieni, siitakesieni, parsakaalin idut, kukkakaalin idut, lehtikaalin idut.
Jos haluat edullisempaa niin Frantsilan aurinkovoima
Urtica dioica (nokkosen lehti)*, Medicago sativa (sinimailanen)*, Daucus carota (porkkanan lehti)*, Origanum vulgare (mäkimeirami)*, Petroselinum crispum (persilja)*, Achillea millefolium (siankärsämön lehti)*, Levisticum officinale (liperi)*, Taraxacum officinalis (voikukan lehti)*, Stellaria media (pihatähtimö)*.
* = luomua
Kannattaa tosiaan kokeilla itse onko eroa omaan vointiin vai ei. Itse mätän noita pahimpien ruuhkakuukausien aikaan ja koen jaksavani paremmin kuin ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Chlorella, spiruliina, vehnän- tai ohranoras? Sekoitus? Haluaisin saada lisää energiaa päivääni. Muutoksia olen tehnyt ruokavaliooni jo paljon. Sokeri minimissä, viljat minimissä. Rasvoina käytän oliivia, kookosta tai luomuvoita. Syön 80% luomua. En halua laihtua, haluan voida paremmin, ja siksi mietin noita viherjauheita jos niistä olisi apua. Syön jo D3sta, Omega 3sta, probiootteja. Ai niin, ja ja tyroksin lääkitys löytyy vajikseen. Mutta se on kohdillaan. Olisiko jollakin jotain vinkkejä?
Sullahan on autoimmuunitauti, joten kannattaisi kyllä ensin kysyä lääkärin mielipide lisäravinteisiin. Jotkut lisäravinteet tehoavat ikävällä tavalla lääkkeiden kanssa. Todennäköisesti kieltää esim Omegan. Sitäpaitsi omegaa saa paljon helpommin ihan tavallisesta rypsiöljystä. Kookoshan on myös kovaa rasvaa, tiesitkös sen?
Viherjauheessa on monia vitamiineja kuten myös runsaasti rautaakin. Raudan puute aiheuttaa väsymystä ja huimausta. Itse olen käyttänyt viherjauhetta ja se on vähentänyt väsymystä selvästi.
C - vitamiini tai pala suklaata piristää.
Matcha tee teepolku tee liikkeestä on varmaan paras vaihtoehto tähän.
Ashwagandha on myös hyvä. Matchaa en ole viellä kokeillut ikinä.
En huomannut noista viherjauheiden käytöstä muuta kuin että iho oli sileämpi ja uloste myrkynvihreän väristä. K-vitamiinia niissä on ainakin runsaasti.
Ubikinoni ja karnosiinin yhdistelmä on mun piristyskeinot. Olin ilman niitä pari viikkoa ja väsymys palasi heti.
Matchagando kirjoitti:
Matcha tee teepolku tee liikkeestä on varmaan paras vaihtoehto tähän.
Ashwagandha on myös hyvä. Matchaa en ole viellä kokeillut ikinä.
Matcha ei ole miellyttävän makuista. Maistuu ja tuoksuu lievästi kalalta.
Ostan erilaisia viherjauheita erikseen. Teen niistä sekoituksen, elikkä kaikkia samanverran. Tulee halvemmaksi kun valmiin purkin osto. Mitä makuun tulee, niin makuhan on ihan hyvä. Joka aamu otan tunnin aamupalan jälkeen. Veteen sekoitan ja hulautan kohti vatsaa. Pirteämpi on olo ja väsymys on vähentynyt. Huomaan että en enää tarvitse päiväunia ottaa. Yötkin menee paremmin... En tiedä onko huuhaata, mutta en oo kuollutkaan vielä?
Ihan mikä vaan, mutta ovat helvetin pahoja kaikki. Etkä sinä oikeasti niistä mitään energisempää oloa saa. Se on näiden hyvinvointibloggareiden huuhaa-juttua: syön ravinteikasta suoraa soluihin menevää ruokaa, josta tulee niin hyvä ja voimaantunut olo heti blaablaa. Niin varmaan.