Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette mieltä jos antaa lapselle vain yhden etunimen?

Vierailija
18.03.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiahan ei tietenkään minulle kuulu,

tee niinkun itse haluat!!!

Vierailija
2/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ole viitty laittaa toista nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tunne, että vanhemmat ovat olleet jotenkin kiukuissaan tai piittaamattomia nimenannon suhteen.

Vierailija
4/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on vaan niin paljon ihania nimiä, ettei tahdo kolmekaan riittää!

Vierailija
5/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynyt teiltä " siunausta" asialle, tietysti teemme niin kuin itse haluamme :D!

Vierailija
6/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulee tunne, että vanhemmat ovat olleet jotenkin kiukuissaan tai piittaamattomia nimenannon suhteen.

Vierailija
7/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ihan makuasia. Mun mielestä voi antaa ihan vain yhdenkin nimen...ei olisi yhtään paha. Yksi on mun mielestä parempi kun kolme.

Vierailija
8/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin kai, että onkohan tuo ortodoksi tai sitten, että on suvusta irrallaan, kun ei enempää nimiä ole. (Siis lähinnä jotain perinteisiä annetaan toisiksi nimiksi. Ehkä on huonot vält sukuun tai lasta ei toivottu, kun ei viitsitty enempää nimiä keksiä.)

Vierailija
9/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole siitä katkera ja olen ollut ihan rakastettu ja toivottukin. Oikeestaa vähän ylpeäkin kun on vain yksi, koska valtaosalla vähintään kaksi. Erilaisuus kiehtoo..

Vierailija
10/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka käy niin, että lapsi inhoaa sitä eka nimeä, niin voi ottaa toisen käyttöön :)

Toisessa nimessä voi myös laittaa suvun nimiä eteenpäin (miksei ekassakin, mutta kuitenkin).

Vierailija
11/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sitä mitä te teitte!!!!!!

Vierailija
12/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sekä miehelläni on kaksi nimeä kummallakin. Kumpikaan emme ole koskaan käyttäneet toisia nimiämme. Suurinosa läheisistä ihmisistäni eivät edes tiedä mikä toinen nimeni on. En ymmärrä toisten nimien tarkoitusta? Oli alusta asti selvää, että lapsillemme tulee vain yhdet kauniit nimet ja siinä ola pitäydytty. Jos nimi ei aikuisena ole lapselle mieluinen niin ainahan hän voi sen vaihtaa tai lisätä jonkun mieleisen nimensä jatkoksi/eteen.

Niin ja ketään lapsistani ei ole hätäkastettu.. eikä edes itseasiassa kastettu. Ja kaikki ovat suuresti toivottuja ja äärimmäisen rakastettuja mussukoita. : )

Vierailija
13/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ortodokseja ja " yksinimisyys" on meillä perinne.

Anopilla oli hiukan vaikeuksia ymmärtää...

Sille joka vastasi, että rakkaalla lapsella on monta nimeä! Kyllä meillä kaikilla noita " liikanimiä" riittää, ihna rakkaudella annettuja.

Vierailija
14/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos nyt vaikka käy niin, että lapsi inhoaa sitä eka nimeä, niin voi ottaa toisen käyttöön :)

Mutta kiitos mielenkiintoisista vastauksista :). Ihan uteliaisuuttani kyselin, meidän nimiratkaisuihin tämä kysely ei vaikuta, koska esikoinen on jo " yksiniminen" ja niin tulee mahdolliset muutkin lapset olemaan.

Ap

Vierailija
15/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

le :). Niinhän kaikki varmaan muutenkin tekee, mutta jos on kolme nimeä niin minulle tulee tunne, että miksi ihmeessä on yhdelle ihmiselle täytynyt väkisin tunkea niin monta nimeä ainoastaan papereita koristamaan..

" Sukurasitteetkaan" ei niin nappaa, eli en ymmärrä miksi pitäisi laittaa jotain tiettyä suvussa paljon esiintynyttä nimeä perään roikkumaan.

Tietysti jos jotain suvun jäsentä haluaa erityisesti kunnioittaa antamalla saman nimen eteen päin, on asia ymmärettävä, mutta en tajua tätä " minunkin ja äitinikin ja mummonikin toinen nimi on Marjatta, joten se TÄYTYY laittaa" ..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi