Käytän vessapaperia jalkovälissä, en terveyssiteitä
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen suurta rakkautta sekä suurta ikävää. Ikävöinnin kohteena pieni poikamme, joka lähti enkeliksi taivaaseen viikko häiden jälkeen. Kuvat muistuttavat samaan aikaan elämäni onnellisimmasta päivästä sekä elämäni suurimmasta surusta. Ne ovat viimeiset kuvat, joissa poikamme ehti olla mukana.
Mi-mi-mitä?!
"Mä pidän vessapaperinpalaa pöksyissäni ku mulla on menkat."
"Mä tunnen suurta rakkautta ja suurta ikävää."
Hä?! >:_D
Mitenhän ne naiset on pärjänny kymmeniä tuhansia vuosia ennenkuin terveyssiteet tuli kauppoihin tai edes oltiin kuultu mistään paperista? Huh?
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan paketillisen Emboa, yleensä kuus rullaa, joskus jos vuotaa paljoin niin 12. On tosi hyvä - ei tarvi vaihtaa viikkoon, ei haise pymppy eikä pimppu.
Ihaaania sanoja noin pymppy ja pimppu. Pympsykkä ja pimpsukka.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän ne naiset on pärjänny kymmeniä tuhansia vuosia ennenkuin terveyssiteet tuli kauppoihin tai edes oltiin kuultu mistään paperista? Huh?
Täällä oli jo sammal puheena.
Sitten erinäisiä rättejä, joita pestiin. Olemme totisesti etuoikeutettuja näiden kertakäyttöisten kuukautissuojien kanssa.
Ei ole ollut mukava olla runsasvuotoinen daami menneinä aikoina. Ei tietysti ole mukava varmaan tänäkään päivänä, mutta ainakin suojaus on kunnossa.
Muistan ku mulla alkoi menkat, taittelin paperista kovan pötkylän ja laitoin sen häppäreiden väliin, sit taitoin vielä 4 palaa niin, että tuli pikkuhousunsuojan kokoinen lisäsuoja housuihin. Tuo häppärien välissä oleva tollo imi suurimman osan ja sitä vaihtelin tiuhaan. Tämä ennenkuin mutsille uskalsin kertoa menkoista, pikkuhousuja piilottelin kirjoituspöytäni kaapissa.
Mä laitan talouspaperirullan tamponiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli jo sammal puheena.
Sitten erinäisiä rättejä, joita pestiin. Olemme totisesti etuoikeutettuja näiden kertakäyttöisten kuukautissuojien kanssa.
Ei ole ollut mukava olla runsasvuotoinen daami menneinä aikoina. Ei tietysti ole mukava varmaan tänäkään päivänä, mutta ainakin suojaus on kunnossa.
Ei tosin edelleenkään kaikilla maailman menstruoivilla naisilla.
Provohan tämä on, mutta voinen antaa tässä ihan oikeasti toimivan vinkin. Persposkien väliin kannattaa taittaa esim. nenäliina yöksi, jos pelkää ylivuotoja. Enpä ole tämän hoksattuani enää herännyt alushousut takaa veressä, persliinassa on kyllä helvetinmoinen läntti aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten se paperitollo pysyy paikoillaan? vai valuuko verinen mytty välillä lahkeen kautta ulos?
Pysyy tosi hyvin, kun sen työntää jonkin verran emättimeen. Ei tietenkään syvälle, mutta sen verran, että on ihan varma olo.
Ja kuten jo sanoin, sopii vain niukkavuotoisille.
Minä en ainakaan mitään paperitolloja ala värkkiini tunkemaan. En niin pihi ole, ettenkö raaskisi sopivan kokoisia suojia ostaa. Paitsi tietenkin jos on niin tollo, ettei ymmärrä, että vaipat ei ole sama asia kuin kuukautissuojat.
Joissain kulttuureissa naiset lähtivät kuukautisten ajaksi "pois". Naisten taloihin, kylpylään tms.
Ei Suomessa. Täällä naiset raatoivat, oli kuukautiset tahi ei.
Hoh. Järkevämpää on tehdä side talouspaperista. Niitä kun laittaa esim. neljä päällekkäin, se käy siteestä.
Oon kokeillut metsässä myös sammalta:)
Vierailija kirjoitti:
Ei kauan pidä tuollainen "suoja".
Kuukautisten alusta loppuun, joka vessassa käynti (n.4 kertaa päivässä) vaihto
Minä käytän vessapaperia housuissa silloin kun on runsasta valkovuotoa. Niitä hautovia muovisia pikkuhousunsuojia ei jaksa. Vessapaperi toimii hyvin ja pysyy kyllä paikallaan. Ja kätevää kun voi vessakäynnillä heittää paperin pyttyyn. Ei tarvitse olla roskista lähettyvillä.
Samoin käytän vessapaperia menkkojen vikoina päivinä kun vuoto on hyvin niukkaa.
Minä laitan taas pamperssit ja alkaarit on tiukasti kainaloihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun kerroit.
Ennen oli kaikki paremmin. Silloin käytettiin vain rohdinpellavatuppoa tai ei mitään.
Voi luoja ota minut jo pois täältääääägrh?
Vierailija kirjoitti:
Joissain kulttuureissa naiset lähtivät kuukautisten ajaksi "pois". Naisten taloihin, kylpylään tms.
Ei Suomessa. Täällä naiset raatoivat, oli kuukautiset tahi ei.
Niin, vain Suomessa raadetaan niska limassa kuukautisista huolimatta. Esim. Ruotsissa mammat lilluvat kylpylässä menkkaviikon.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta voinen antaa tässä ihan oikeasti toimivan vinkin. Persposkien väliin kannattaa taittaa esim. nenäliina yöksi, jos pelkää ylivuotoja. Enpä ole tämän hoksattuani enää herännyt alushousut takaa veressä, persliinassa on kyllä helvetinmoinen läntti aina.
Pirkka kerää Suomi 100 -niksejä ja paras niksi voittaa 10 000 €. Oletko ajatellut osallistua? Ehkä nenäliinan sijasta voisi käyttää vanhoja sukkahousuja?
Kauhea ajatus mulle. Runsaampina päivinä käytän yhdistelmää maxitamponi & side, jotka vaihda muutaman tunnin välein. Vessapaperia jos koittaisin käyttää niin saman tien voisin olla kokonaan ilman kuukautissuojia, ei pitäisi edes sitä hetkeä kun vedän housut jalkaan.
Sama täällä!