Vessanpöntön harjaus vain kerran viikossa?! Oikeasti?!
Hetkinen.
Iltasanomissa kehotetaan harjaamaan vessanpönttö kerran viikossa jarruraitojen estämiseksi. Kerran viikossa?!
Harjaako joku oikeasti wc-pöntön VAIN kerran viikossa? :o
Mä pyöräytän pönttöä vessaharjalla käytännössä joka päivä ja samalla harjatessa laitan jotakin puhdistavaa, raikastavaa pesuainetta. Joka kerta kun käyn kakkosella ja joskus, jos pönttö näyttää likaiselta, muutenkin. Mä en oikeasti voi käsittää, että joku käyttäisi vessaharjaa vain kerran viikossa...siis vaikka se pönttö olisi jo aiemmin tullut likaiseksi niin silti harjataan vain siivouspäivänä? Hyi hitto miten epähygienistä!
Kommentit (54)
Meillä ei pestäisi pyttyä ikinä jos en minä pesisi 1-3viikon välein, asutaan kahdestaan miehen kanssa.
Niin en mä sitä sisäpuolta koskettele.
Pesen ehkä kerran kuussa.
Ajattele, että on erilaisia ihmisiä kuin sinä.
Kaikilla ei ole kroonista ripulia. Kannattais varmaan kattoa mitä suuhunsa pistää jos pönttö vaatii kuurausta jokaisen kakan jälkeen.
Pöntön pesu useammin on hyvä, mutta en ylettömästi lotraisi kemikaaleilla kuten esim. Mr Muscle yms. Meillä toimii Dr. Bronnerin saippuat vessaankin. Esim. piparminttuversiolla tulee ihana tuoksu eikä haittaa, vaikka olen herkistynyt kemikaaleille.
Meillä on uudessa pöntössä niin lasinenpinta, että siihen ei jää edes likaa.
Vessanpönttöhän ei edes mahdu kodin kymmenimmän likaisen paikan joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole kroonista ripulia. Kannattais varmaan kattoa mitä suuhunsa pistää jos pönttö vaatii kuurausta jokaisen kakan jälkeen.
Tämä! Miehen jäljiltä jää pönttö karmeaan kuntoon, minun jäljiltä ei. Ei varmaan tarvii sanoa kumpi syö kasviksia ja kumpi ei? -2
Ei meillä siellä mitään jälkiä ole. Kerran viikossa riittää hyvin.
Kyllä mää harjaan jarrujäljet pois tuoreeltaan :D Muuten sitten siivoan vessan yleensä kerran viikkoon. Joskus saattaa lipsahtaa useampikin viikko.
Kyllä minä joka käytön jälkeen tarkastan tilanteen. Kerta viikossa on riittänyt sillä mitään likatahroja ei ole jäänyt.
Se puhdistusaine kuormittaa vedenpuhdistamoa.En harjaa juuri koskaan.
Kerran kuukaudessa siivoan pöntön sisuksen.
Asunnon pöpöt ovat ihan muualla. Mm. Kaukosäädin, känny, tietokoneen näpöäimistö, nestemäisen pesuaineen suutinpumppu, hanat, tiskirätti, valokatkaisimet jne. Eli kai ap siivoat ne perusteellisesti monta kertaa viikossa sitten.
Mä saatan harjata sen kerran kuussa, jos on erityisen paskainen. Silti pönttö kiiltää meillä aika valkoisena. Ap kuulostaa joltain vessanpönttöneurootikolta. :D
Vierailija kirjoitti:
Se puhdistusaine kuormittaa vedenpuhdistamoa.En harjaa juuri koskaan.
Näin. Onko ihme, että vesistöt on huonossa kunnossa ja huonommaksi vain menee, jos jatkuvasti pestään myrkyillä. Harjaus useammin riittää ja joku luonnollinen pesuaine silloin tällöin, esim. silloin kerran viikossa. Järvet ja muut kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mun ripuli johtuu suolistosairaudesta eikä syömisistä.
Kerran viikossa harjaan ja myös silloin, jos jää pahempia jälkiä
Miten sää sonnit, jos saat pöntön likaiseksi joka käynnillä?!? Meillä pöntön sotkee vain 4v, jonka takapuoli ei yllä tarpeeksi pitkälle. Tämäkin on aika usein ratkaistu sillä, jos ehdin laittaa vessapaperia pöntön etuosaan suojaksi (kakka tippuu paperin päälle eikä sotke pönttöä.) Jos pönttö kuitenkin sotkeentuu, niin ihan vaan käsisuihkulla huuhtelen puhtaaksi. Suunnilleen sen kerran viikossa pesen harjalla ja pesuaineella, tai useammin tarvittaessa.
Meillä ei muuten kukaan sorki pöntön sisäpintaa, eikä sieltä nyt mitään pöppiäisiä itsestään päälle hyppele...
kerran kuussa pesen jos haisee kusi
Ap,
et ole ymmärtänyt, että sä juot myös sen kaiken vessanpesuaineen - mitä enemmän laitat, sitä vaikeampi puhdistaa - vesi nimittäin.
Aina kun harjaa tarvitsen, käytän sitä. Aineilla pesen pytyn 1-2 viikon välein. Ja siistiä on.
Aattele. Kaikki ei pese pönttöä ees kuukausittain. Juuri muutin asuntoon, jonka vessaa ei oltu pesty varmaan ikinä. Kumihanskat kädessä hankasin sienellä ja paskaa ja kusta irtos pöntön reunoilta klöntteinä.