Suosittele nukahtamislääkettä?
Käytän mirtazapiinia, mutta olen kyllästynyt valtavaan ruokahaluun ja makeannälkään, jota se aiheuttaa. Kokeillut olen myös zopiclonea (imovane), mutta se ei nukuta, ja melatoniinia, joka aiheuttaa migreenin kaltaisia oireita.
Mitä muuta olisi?
Kommentit (53)
Prototyyppi kirjoitti:
Se joku valkoinen mömmö, mitä laittavat sairaalassa suoneen. Mitähän mahtaa olla ja saako sitä tabletti-muodossa? Mulla toimii, vaan en ole noita lääkkeitä kotona tarvinnut, niin en osaa itse tämän paremmin suositella mitään.
Se on Propofolia. Itse sain sitä leikkausalissa ennen sydänleikkausta.
Huomasin vaan miten anestesialääkäri laittaa kanyylin kautta valkoista maitomasta ainetta... Kului n. 10 sekuntia kun tämä taavi nukahti. Iltapäivällä heräsin teholta.
Se olisi kyllä tehokasta ja hyvää unilääkettä... Mutta aika riskialtista.
Tsolpideemille ääni. Koukuttaa kivasti. Viime vaiheessa meni 100 tablettia viikossa. Vieroituksessa psykiatrisella sitten.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Se joku valkoinen mömmö, mitä laittavat sairaalassa suoneen. Mitähän mahtaa olla ja saako sitä tabletti-muodossa? Mulla toimii, vaan en ole noita lääkkeitä kotona tarvinnut, niin en osaa itse tämän paremmin suositella mitään.
Huomasin vaan miten anestesialääkäri laittaa kanyylin kautta valkoista maitomasta ainetta... Kului n. 10 sekuntia kun tämä taavi nukahti. Iltapäivällä heräsin teholta.
Propofol on juuri se aine joka tappoi Michael Jacksonin.
http://m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/jacksonin-tappanut-propofol-…
Vierailija kirjoitti:
Atarax on toiminut mulla
Luulin ensin provoksi mutta kun joku ehdotti myös syanidia. Atarax on näköjään oikea vanhanaikainen allergialääke jota käytetään myös uniongelmiin. Sekoitin Anthraxin ja Ataraxin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atarax on toiminut mulla
Luulin ensin provoksi mutta kun joku ehdotti myös syanidia. Atarax on näköjään oikea vanhanaikainen allergialääke jota käytetään myös uniongelmiin. Sekoitin Anthraxin ja Ataraxin :D
Joo, tässä ei puhuttu pernarutosta.
Vierailija kirjoitti:
Stilnoct on ainoa joka mulla toimii, ei noi Stellat sun muut vaikuta juuri mitenkään.
Minulla stella toimii, mutta pitää ottaa tyhjään masuun, muuten laimenee liikaa ruuan seassa.
Lisää kokemuksia tuosta ataraxista?
Vierailija kirjoitti:
Lisää kokemuksia tuosta ataraxista?
Minulla toimi ensimmäisen kerran, sen jälkeen ei enää :( Parhaimmillaan ei punota posket ja uni tulee.
Tramadol ei ole tähän tarkoitukseen mutta sen kanssa nukuin aina upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Propofol on juuri se aine joka tappoi Michael Jacksonin.
http://m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/jacksonin-tappanut-propofol-…
Ja kyseistä ainetta pitää annostella anestesian aikana säännöllisesti elimistöön. On lyhyt vaikutteista.
sirdalud (lihasrelaksantti) sain näitä kipeän selän lihasten rentouttamiseen, otin päivällä ja nukahdin pariksi tunniksi. Käytän nuo loput nukahtamislääkkeinä tarvittaessa :)
No meni lainaus pieleen...
Propofolin käyttö on aika tarkkaa puuhaa. Kuten Herra M. Jacksonin kuolema osoittaa... Mutta tehokas unilääke.
Lyhyt vaikutteinen niin vaatii jatkuvaa annostelua elimistöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän mirtazapiinia, mutta olen kyllästynyt valtavaan ruokahaluun ja makeannälkään, jota se aiheuttaa. Kokeillut olen myös zopiclonea (imovane), mutta se ei nukuta, ja melatoniinia, joka aiheuttaa migreenin kaltaisia oireita.
Mitä muuta olisi?
Eihän mirtazapin väsytä! Itse olen syönyt sitä pienen pienestä palasesta alkaen ja ei ole kokenut mitään väsyttävää vaikutusta! Tai Ketipinorista mitä monet väittää väsyttävän.
Itsellä on Opamox 50mg ja tenox 40mg sillä saan nukuttua sen 6 tuntia. Näin on mennyt 3 vuotta.
Kai se on sitten yksilöllistä, minua kyllä väsyttää jos menee oikeaan aikaan nukkumaan. Imovane väsytti vain yhdessä mirtan kanssa, mutta ei muuten. :)
ap.
Imovane ei väsytä, ei pidä odottaa väsymystä Imovanen kanssa vaan mennä oikeaan aikaan nukkumaan. Itse otan sen 45 min ennen nukkumaan menoa. Mirtatsapiinin käyttöä ei ehkä kannata lopettaa kerralla vaan vähitellen annosta pienentämällä ettei unet mene. Samalla voi ottaa toista lääkettä käyttöön pieninä annoksina.
Sinulle tuli yllätyksenä että päihderiippuvaisten foorumilla keskustellaan lääkkeistä?