Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele nukahtamislääkettä?

Vierailija
20.02.2017 |

Käytän mirtazapiinia, mutta olen kyllästynyt valtavaan ruokahaluun ja makeannälkään, jota se aiheuttaa. Kokeillut olen myös zopiclonea (imovane), mutta se ei nukuta, ja melatoniinia, joka aiheuttaa migreenin kaltaisia oireita.

Mitä muuta olisi?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniineissa (kuten myös muissakin eri lääkkeiden rinnakkaisvalmisteissa) on eroja. Jollakin ei YA:n 3 mg (reseptillä) auta mitään, kun taas orionin 1 mg x3 auttaa helposti. Jne.

Orionin melatoniini 1 mg kyllä nukutti, mutta hormonivaikutukset epäilyttävät ja tosiaan sain pahoinvointia siitä.

ap.

Enemmän mä olisin huolissani muiden, vahvempien uni/nukahtamislääkkeiden pitkäaikaisen käytön vaikutuksista.

Mulla on teini-ikäinen lapsi, joka käyttää erilaisia mielialalääkkeitä ym. , on tullut kokeiltua mm. serenase, seronil, sertralin, abilify, risperidon, ketipinor, atarax ja melatoniini, eri yhdistelminä ja erikseen. Olen sitä mieltä, että tuossa se melatoniini on se ns. kevyin. Epäilen, että muilla on pahemmat sivuvaikutukset ja joillakin vieroitusoireet.

Ei nuo ap:n lääkkeetkään mitään kevyitä ole.

Mut jokainen on sitä mieltä kuin on.

Vierailija
22/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän mirtazapiinia, mutta olen kyllästynyt valtavaan ruokahaluun ja makeannälkään, jota se aiheuttaa. Kokeillut olen myös zopiclonea (imovane), mutta se ei nukuta, ja melatoniinia, joka aiheuttaa migreenin kaltaisia oireita.

Mitä muuta olisi?

Eihän mirtazapin väsytä! Itse olen syönyt sitä pienen pienestä palasesta alkaen ja ei ole kokenut mitään väsyttävää vaikutusta! Tai Ketipinorista mitä monet väittää väsyttävän.

Itsellä on Opamox 50mg ja tenox 40mg sillä saan nukuttua sen 6 tuntia. Näin on mennyt 3 vuotta.

Kyllä Mirtazapin väsyttää, sitten seuraavana aamuna kun pitäisi päästä sängystä ylös. Ei ikinä enää...

Päiväväsymys katoaa pidemmässä käytössä. Muistaakseni viikossa.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilla kannattaa erilaisia, oon kuullut joo et joillakin vaikuttaa ketipinor vielä seuraavana päivänä, mulle se sopii hyvin kun ottaa puoli tuntia ennen nukkumaan menoa, ei ongelmia :) Kaikki ei sovi kaikille.

- 3

Vierailija
24/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta olisi?

Mistä saatte nukahtamialääkkeitä? Somnor ja imovane toimivat mutta lääkärit eivät niitä suostu enää määräämään koska eivät sovellu pitkäaikaiseen käyttöön. Tilalle tarjotaan mirtazapin tms

Vierailija
25/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta olisi?

Eihän mirtazapin väsytä! Itse olen syönyt sitä pienen pienestä palasesta alkaen ja ei ole kokenut mitään väsyttävää vaikutusta! Tai Ketipinorista mitä monet väittää väsyttävän.

Itsellä on Opamox 50mg ja tenox 40mg sillä saan nukuttua sen 6 tuntia. Näin on mennyt 3 vuotta.

Kyllä Mirtazapin väsyttää, sitten seuraavana aamuna kun pitäisi päästä sängystä ylös. Ei ikinä enää...

Useimmilla tuo vaikutus menee ohi muutaman viikon käytön jälkeen. Valitetttavasti aika monella menee kyllä sitten samalla yleensäkin lääkkeen toimivuus unilääkkeenä ainakaan pelkästään...

Vierailija
26/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli litraa jallua. Annostelun aloitus noin tunti ennen nukahtamistarkoitusta. Toimii kuin häkä.

Vierailija
27/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi lääkkeillä ollenkaan. Tarpeeksi liikuntaa ja terveellistä ravintoa. Kyllä se uni tulee kun opettelee rytmin ja pysyy siinä. Itse vaadin paljon rasitusta väsyäkseni. 8tunnin fyysisesti raskas työ. Ja lisänä liikuntaa 2tuntia päivässä saa minut nukkumaan hyvin. Unen tarve minulla on silti pieni 6-8h yö. Myös liika nukkuminen väsyttää.

Vierailija
28/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta olisi?

Päiväväsymys katoaa pidemmässä käytössä. Muistaakseni viikossa.

ap.

Mulla se vaan paheni.

Vierailija
29/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solgarin 5-HTP (lisäravinne) ja melatoniini yhdessä auttavat tällä hetkellä. Melatoniini yksin ei toiminut.

Vierailija
30/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli vuoden käytössä ollut Ketipinor. Ainoa haittavaikutuksena +15 kg painon nousu :( ilman en pysty nukkumaan kuin max 2 h.

Vierailija
31/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tuo Ketipinor on? Minulla on sitä kotona mutta en ole vielä aloittanut vaan yritän "pehmeämpiä" keinoja.

Vierailija
32/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta toimi minulla hyvin, mutts paino nousi 4 kg/2kk. Nyt pitkävsikutteinen melatoniini (cirka joku) ja välillä imovane, jonka teho menee helposti eli yritän ottaa hsrvoin.

Vierailija
33/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta olisi?

Osta pj -teltta, vähennät elektroonisten härpäkkeiden räpläämisen puoleen. Kyllä se siitä lähtee.

Hanki kännykkään sininen valo -ohjelma jos on pakko räplätä puhelinta sängyssä. Se vähentää hereillä pitävää valoa puhelimessa. En osaa selittää asiaa tarkemmin mutta minulla on käytössä tämä.

Vierailija
34/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mainittua tsolpideemia kuinka vaikea saada lääkäriltä kokeiltavaksi? Ainakin Imovanen kanssa ovat nihkeitä.

ap.

Vierailija
35/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax on toiminut mulla

36/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syanidi

Miten suosittelet syanidia; kaasumaisena vai kiteinä? 

37/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku valkoinen mömmö, mitä laittavat sairaalassa suoneen. Mitähän mahtaa olla ja saako sitä tabletti-muodossa? Mulla toimii, vaan en ole noita lääkkeitä kotona tarvinnut, niin en osaa itse tämän paremmin suositella mitään.

38/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mainittua tsolpideemia kuinka vaikea saada lääkäriltä kokeiltavaksi? Ainakin Imovanen kanssa ovat nihkeitä.

ap.

Kokeiltavaksi voi saada mutta ei sovellu pitkäaikaiseen käyttöön ja lääkärit nihkeästi uusivat reseptiä.

39/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Se joku valkoinen mömmö, mitä laittavat sairaalassa suoneen. Mitähän mahtaa olla ja saako sitä tabletti-muodossa? Mulla toimii, vaan en ole noita lääkkeitä kotona tarvinnut, niin en osaa itse tämän paremmin suositella mitään.

Michael Jacksonilla oli unilääkkeenä nukutuksessa käytettävä suoneen laitettava aine. Tarkoitatko sitä?

40/53 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Michael Jacksonilla oli unilääkkeenä nukutuksessa käytettävä suoneen laitettava aine. Tarkoitatko sitä?

Herttinen sentään. En mä varmaan mitään tuollaista ole missään vuodeosastolla saanut, kun olen sängyssä pyörinyt unta etsimässä. Muistan vain, että sh tuli laittamaan mulle suoneen jotain unen tuovaa herkkua. Sanoi varmaan sen lääkkeen nimenkin mutta en saa sitä mieleeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan