Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ASO-asujat!

Vierailija
20.02.2017 |

Missä päin asunto on, mitkä ovat tulosi/tulonne, paljonko maksat vastiketta? Otitko lainaa aso-asuntoa varten? Oletko tyytyväinen asuntoon, sen materiaaleihin ym.
Tässä miehen kanssa vähän funtsitaan vaihtoehtoja. Meillä nettotulot yht. about 4000€/kk ja omaa ei vielä haluttaisi ostaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere, tällä hetkellä tulot n. 1400 euroa ansiosidonnaista päivärahaa kuussa, vastike vähän yli 600 euroa kuussa (putosi vuodenvaihteessa sentillä :)). Mutta tämä ei ole ensimmäinen asoni, sekä tulot että vastikkeet ovat vuosien mittaan vaihdelleet.

En ottanut lainaa aikoinaan. Olen aika tyytyväinen. Tässä talossa on joko hiljaista porukkaa tai tosi hyvä äänieristys, kun metelistä ei ole tarvinnut kärsiä. Eikä talvella palella. Minulle oli myös tärkeää, että täällä saa pitää lemmikkejä.

ASO-yhtiöissä on eroja, toiset hoitavat asiat paremmin kuin toiset, kannattaa selvitellä niitä ennen hankintapäätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 neliön rivitaloasunto Helsingin Eko-Viikissä. Vastike noin 1000 euroa kuussa. Otin lainaa ason alkumaksua varten. Olen sinkku, tulot 4000 euroa kuussa brutto.

Asunnon materiaalit oli alunperin ankeat mutta olen itse laittanut mm. laminaattilattiat, uudet keittiönkaappien ovet, maalannut. Muuten asunto on aivan ihana, iso oma piha, asuntoon kuuluu myös erillinen viljelymaapläntti, ihana rauhallinen alue jossa luonto lähellä vaikka kehä 1 sisäpuolella ollaan.

Omaa en osta, koska sinkkuna en saisi mimstään pankista vastaavaan lainoja todellakaan. Aso on ainakin meidän seudulla paljon halvempi kuukausikustannuksilta kuin oman osto.

Vierailija
4/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluaisimme ason Pohjois- tai Luoteis-Helsingistä, taikka itä-Espoosta työpaikkojen takia. Numero haettiin pari vuotta sitten, mitkähän mahdollisuudet olisi löytää rivitaloaso 70-90 neliöinen.. Ei tosiaan ihan minnekkään "ghettoon" haluta, eikä myöskään kerrostaloon, eli karsii aika paljon jo.

Eikös asuntohakemuksen voi laittaa vaikka heti, eikä tarvitse ottaa sitä mitä tarjotaan jos se ei miellytä?

- Ap

Vierailija
5/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me haluaisimme ason Pohjois- tai Luoteis-Helsingistä, taikka itä-Espoosta työpaikkojen takia. Numero haettiin pari vuotta sitten, mitkähän mahdollisuudet olisi löytää rivitaloaso 70-90 neliöinen.. Ei tosiaan ihan minnekkään "ghettoon" haluta, eikä myöskään kerrostaloon, eli karsii aika paljon jo.

Eikös asuntohakemuksen voi laittaa vaikka heti, eikä tarvitse ottaa sitä mitä tarjotaan jos se ei miellytä?

- Ap

Ei tarvitse heti ottaa, mutta kovin montaa ei voi kyllä torjua ilman että päätyy ko. asunnontarjoajan jonon hännille jäähdyttelemään.

Vierailija
6/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75 neliön rivitaloasunto Helsingin Eko-Viikissä. Vastike noin 1000 euroa kuussa. Otin lainaa ason alkumaksua varten. Olen sinkku, tulot 4000 euroa kuussa brutto.

Asunnon materiaalit oli alunperin ankeat mutta olen itse laittanut mm. laminaattilattiat, uudet keittiönkaappien ovet, maalannut. Muuten asunto on aivan ihana, iso oma piha, asuntoon kuuluu myös erillinen viljelymaapläntti, ihana rauhallinen alue jossa luonto lähellä vaikka kehä 1 sisäpuolella ollaan.

Omaa en osta, koska sinkkuna en saisi mimstään pankista vastaavaan lainoja todellakaan. Aso on ainakin meidän seudulla paljon halvempi kuukausikustannuksilta kuin oman osto.

Paljonko piti maksaa alkurahaa?

Vierailija
7/10 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ns. alkuraha eli asumisoikeusmaksu ole aina 15 % asunnon arvosta?

Vierailija
8/10 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Korvenkatu 61 asoasuntoihin ei kannata muuttaa. Osassa asuntoja on kosteusvaurioita. YH-Kodit eivät tee mitään niille. Asukkaiden terveys altistetaan näin vaaraksi. Asukkaita ei kuunnella missään vaiheessa, vaikutusmahdollisuudet ovat tasan nolla. Asuntojen vastikkeet ovat korkeat verrattuna niiden kunto- ja varustetasoon. Vanhoja helloja ei korvata uusilla, vaan asukkaat joutuvat käyttämään energiasyöppöjä. Vanhoja rämöjä jääkaappeja korjataan ja vaihdetaan sitten vasta, kun ne ovat totaalisesti rikki ja varaosia ei enää saa mistään kaupoista. YH-kotien isännöitsijät suoraan sanoen vittuilevat asukkaille. Mieti tarkkaan ennenkuin muutat asoasuntoon. Lisäksi hallitus on tekemässä oleellisia huononnuksia asoasukkaille. Tampereella pääset paljon parempikuntoisiin kaupungin vuokra-asuntoihin asumaan lähes samalla vuokralle, mitä maksat asoasunnosta.

Vierailija
9/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkemmin tietoa missä taloissa on ollut kosteusvaurioita ja mistä ne ovat lähtöisin?

Vierailija
10/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miksi nro 8 ja muut asuvat tuolla, asosta on helppo päästä eroon, miksi jäädä ja pilata oma terveys?!

Ymmärrän että taloyhtiöön pitäisi tehdä korjauksia, mutta en leikkisi terveydelläni jos niitä ei tehdä...

Meille yksi syy asua asossa on juuri tuo: helppo päästä eroon jos jotain tulee. Omistusasunnossa voi olla jotain vikaa (hometta tm.) eikä saa myytyä, samoin arvo voi tippua jne.

Vuokra-asunnoissa taas on liian "heittopussina" ja koen ongelmaksi myös epämääräiset naapurit joita valitettavan usein on vuokrataloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän