Ruotsinlaivalle menossa,riittääkö 200€
Olen menossa päivä tukholmassa risteilylle,mietin että riittääkö 200€..
Kommentit (29)
20 riittää. Eihän siellä tarvi syödä kun kaksi aamupalaa
Onko sulla ruuat maksettuna siellä laivalla? Vai meinasitko syödä Tukholmassa? Ravintolasyöminen ei ole kovin halpaa Ruotsissa(kaan)...
Ei riitä mihinkään. Laivoilla on tosi kallista nykyään. Itse varaisin yhteensä 1200 € (ruokaan 150 €, ryyppäämiseen 250 €, tuliaisiin ja ostoksiin 500 € ja huoriin 300 €). Sillä olen yleensä pärjännyt ihan mukavasti.
No riippuu luonnollisesti siitä mitä tekee, mistä ostaa, kuinka monta hlöä jne. Mä en ole koskaan varsinaisesti ymmärtänyt näitä mietintöjä. Mulla on aina pankkikortti mukana ja ostan sen mitä ostan. Ei ole mitään matkabudjettia sen kummemmin. Ruuat ollaan yleensä varattu ja maksettu etukäteen. Maissa ei ole aina mennyt rahaa lainkaan jos ollaan vaan kävelty katseltu paikkoja ja joskus syöty jätskit tms.
Maksukortit toimii laivalla ihan normaalisti laivalla ja Tukholmassa.
Eurot ei käy ruotsissa. Kannattaa vaihtaa esim forexissa ennen matkaa. Ja kun säilyttää kuitin, voi ruotsin kruunut vaihtaa takaisin euroiksi.
Itse otan eväitä laivalle. Kyse ei ole vain rahasta, vaan jos ei jaksa mennä jonottamaan, ei tarvi nälässäkään olla.
Hytin kraanavesi on myös juomakelpoista. Eli rahaa saa menemään paljonkin jos haluaa eikä siinä mitään, mutta vähemmälläkin pärjää. Viinan ja tupakanmyynti on hyvää bisnestä ja välillä näyttää että kaikki juo, mutta yön voi esim tanssia, vaikka ei joisi alkoholia ollenkaan. Kivaa on silti.
Vierailija kirjoitti:
Eurot ei käy ruotsissa. Kannattaa vaihtaa esim forexissa ennen matkaa. Ja kun säilyttää kuitin, voi ruotsin kruunut vaihtaa takaisin euroiksi.
Itse otan eväitä laivalle. Kyse ei ole vain rahasta, vaan jos ei jaksa mennä jonottamaan, ei tarvi nälässäkään olla.
Hytin kraanavesi on myös juomakelpoista. Eli rahaa saa menemään paljonkin jos haluaa eikä siinä mitään, mutta vähemmälläkin pärjää. Viinan ja tupakanmyynti on hyvää bisnestä ja välillä näyttää että kaikki juo, mutta yön voi esim tanssia, vaikka ei joisi alkoholia ollenkaan. Kivaa on silti.
Joo varmaan onkin tosi kivaa tanssia laivalla selvinpäin ja syödä eväsleipiä hytin hanavesi kyytipoikana :D
Vierailija kirjoitti:
Hytin kraanavesi on myös juomakelpoista.
Ei siihen kuole tai sairastu jos juo, mutta se on niin karsean makuista ettei sitä kykene juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta suomalainen pankkikortti käy kyllä.. kaikialla, missä voi pankkikortilla maksaa muutenkin.
Riippuu onko tuossa yhden hengen budjetti vai koko seurueen. Ja aiotko ostaa jotain vai et. Laivalla syöminenkin on nykyään vähintään samanhintaista kuin maissa ravintoloissa, jollei sitten jo kalliimpaakin. Seisovapöytä on kaikkein edullisin vaihtoehto ja siihenkin uppoaa jo helposti satanen tuolla reissulla yhdeltä henkilöltä.
Itse en ymmärrä ollenkaan sitä, että laivalle lähdetään "nollabudjetilla" ja ollaan nälissään tai omien voileipien varassa. Kyllä mulle laivalla se pointti on just syödä (ja juoda) hyvin, eikä se laivalla oleminen itsessään.
Kävin juuri viking terminaalin lähellä folkungagatanin lidlissä. siellä ei kortit väliaikaisesti toiminut kuin yhdellä kassalla. Kun oli käteistä, pääsi nopeasti.
Riittää, olen ollut ilman rahaakin. Kossu ja sipsipussi repussa. Hyvin meni reissu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hytin kraanavesi on myös juomakelpoista. Eli rahaa saa menemään paljonkin jos haluaa eikä siinä mitään, mutta vähemmälläkin pärjää. Viinan ja tupakanmyynti on hyvää bisnestä ja välillä näyttää että kaikki juo, mutta yön voi esim tanssia, vaikka ei joisi alkoholia ollenkaan. Kivaa on silti.Joo varmaan onkin tosi kivaa tanssia laivalla selvinpäin ja syödä eväsleipiä hytin hanavesi kyytipoikana :D
Meillä oli mieheni kanssa hytissä kahdestaan oikein mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko tuossa yhden hengen budjetti vai koko seurueen. Ja aiotko ostaa jotain vai et. Laivalla syöminenkin on nykyään vähintään samanhintaista kuin maissa ravintoloissa, jollei sitten jo kalliimpaakin. Seisovapöytä on kaikkein edullisin vaihtoehto ja siihenkin uppoaa jo helposti satanen tuolla reissulla yhdeltä henkilöltä.
Itse en ymmärrä ollenkaan sitä, että laivalle lähdetään "nollabudjetilla" ja ollaan nälissään tai omien voileipien varassa. Kyllä mulle laivalla se pointti on just syödä (ja juoda) hyvin, eikä se laivalla oleminen itsessään.
Jotkut tykkää syödä syömisen takia, toisille se on vaan polttoainetta.
Itse kävin risteilyllä juhannusyönä, aurinko ja kuu näkyi hienosti meren päällä, se oli matkan syy.
Mutta ihmisillä on eri intressit.
Pankkikortti käy kaikkialla kuten Suomessa. Käteistä saa automaatista, jos varoiksi haluaa seteleitä taskuun. En nykyään nosta tai vaihda ollenkaan kruunuja työmatkoja varten vaan maksan kaiken kortilla. Joku vanhanaikaisempi museo muistaakseni oli, joka vaati käteistä päasymaksuun, mutta siitä on jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei buffet ole edullisin vaihtoehto. Onhan siellä ravintoloita, joista saa ruokia noin 10 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa päivä tukholmassa risteilylle,mietin että riittääkö 200€..
Hyvin riittää. Riippuu juotko alkoholia. Laatikko olutta taxfreestä on halpa. Tai pieni viinapullo ja limua. Jos olet raitis niin pärjäät todella hyvin.
En juo ollenkaan,enk@ osta alkoholia. Olenhan lasten kanssa menossa. Ap.
Toki. Ei sillä paljoa shoppailla, mutta jos tarkoitus on vaan syödä ja katsella niin riittää helposti.