Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko kaikki itsemurhaa suunnittelevat vähän ottaa huomioon toisia elämänhaluisia ihmisä?

Vierailija
20.02.2017 |

Tässä tapauksessa on ajettu pakettiautolla päin mopoautoa. Kaksi nuorta kuoli.

Miksei hypännyt joltain jyrkänteeltä alas, hirttäytynyt tms. Piti viedä kaksi elämänhaluista nuorta, itse ei edes onnistunut kuolemaan.

En halveksi itsemurhan tekijöitä, se on lopullinen ratkaisu ongelmiin. Mutta sen verran pitäisi pystyä miettimään, että missä ja miten. Että ei traumatisoi -- tai pahimmassa tapauksessa tapa toisia ihmisiä.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa joltain viimeiseltä avunhuudolta. Kai se olisi jotain järeämpää vastaan ajanut jos tosissaan aikoi kuolla. Sellainen "auttakaa minua" ja sivussa kuoli viattomia ikävä kyllä.

Oli kännissä ja ajoi pimeässä ilman toista etuvaloa, jonka oli jo ajanut paskaksi hetkeä aiemmin. Kertoi ajaneensa vastaantulevien kaistalla, tarkoituksena vain törmätä johonkin. Edellinen auto väisti, mutta mopoauto oli seuraavana. Tuskin tuossa mielentilassa ja kunnossa osaa arvoida mikä auto sieltä oikeasti tulee vastaan, toivoi rekkaa. Eivät ne rekatkaan tosin mitään pelastuskapseleita ole, voi tulla kuskille sekä henkisiä että fyysisiä vammoja, puhumattakaan siitä että samaan kolariin päätyy osalliseksi muitakin autoja.

Ammatikseen rekkaa ajaville koulutetaan, ettei itsetuhoisia saa väistää. Väistöliike voi kaataa auton jolloin kuskin henki on todella uhattuna. Suora törmäys ja täysi hätäjarrutus on ainoa vaihtoehto kuljettajalle, luottaa siihen että raskaampi auto on suunniteltu kestämään. Eräs opettaja kertoi ystävästään, jonka keulaan ajoi nuori mies. Juuri ennen törmäystä nuorukainen oli nostanut katseen, tuijottanut kuskia, vilkuttanut ja virnistänyt. Kyseinen ammattilainen joutui terapioihin, menetti yöunensa ja kesti kauan että hän kykeni jatkamaan töitään.

Eli en sääli tätä epätoivoista, yleensä päihtynyttä itsensä murhaajaa, joka tahallaan levittää kärsimyksensä viattomiin. On eri asia surmata itsensä esimerkiksi yliannostuksella tai aseella, kuin laittaa vahinko kiertämään tarkoituksella. Tässä tapauksessa veikkaan, ettei näiden lasten sisarukset, vanhemmat ja rakkaat hyväksy kyseisen sankarin ratkaisua. Juu mies kärsi, mutta hänen takiaan tuota kärsimystä on vielä enemmän. Eli hän piti omaa kurjaa oloaan noiden lasten ja useampien muiden ihmisten elämää tärkeämpänä, ja jos se ei ole itsekästä niin ei mikään ole.

Vierailija
62/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme voi ottaa. Eivät muutkaan ottaneet meitä.

Jos koko ikänsä on ottanut muut huomioon ennen itseään ja saanut palkaksi vain vittuilut ja petturuudet, niin ei varmaan enää kiinnosta itsari vaiheessa jonkun moraalinvartija ap:n käskemiset ja vaatimiset.

Eli jos on saanut osakseen huonoa kohtelua, on itse oikeutettu kohtelemaan muita kuin roskaa? Aika kiero ajattelutapa.

Vaikka kuinka tekee mieli päästä hengestään, niin silti koskaan ikinä milloinkaan kenenkään toisen hengen ei pitäisi siinä vaarantua.

On olemassa kerrostalot, näköalatornit, kalliot, korkeat sillat, viinaa, lääkkeitä jne.

En niin sanonut.

Aika kiero ajattelija olet itse kun tuollaisen ajatuksen minun suuhuni tungit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo tunnustanut yrittäneensä itsaria. Pääuutisena IS:n etusivulla. Raukkamainen paska, sattumalta vältellyt busseja ja rekkoja. Oli yrittänyt tappaa myös jalankulkijan.

Eli se ei ollut mikään itsemurhayritys. Itsemurhaajahan haluaa itselleen mahdollisimman varman kuoleman ja ajaa rekkaa tai bussia päin, tai junan eteen. Tuo tyyppi oli yrittänyt ensin ajaa jalankulkijan yli, eli nimenomaan tappaa autollaan toisen ihmisen, sitten ajoi mopoauton päälle, koska tiesi että itse selviää takuuvarmasti hengissä, mutta päälleajetut hyvin suurella todennäköisyydellä kuolevat. Mopoautohan painaa ehkä yhden kolmasosan tila-auton painosta. Murhaaja se päälleajaja on, ei mikään itsemurhayrittäjä, vaan ihan murhaaja.

Vierailija
64/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen verran pitäisi pystyä miettimään, että missä ja miten. Että ei traumatisoi -- tai pahimmassa tapauksessa tapa toisia ihmisiä.

Tämän takia mä olenkin vielä hengissä. Varmaan jo 10v alkoi se pohtiminen et miten ois paras, mut en oo vielä keksinny (nyt 36v) ei oo sitä nappia ottas jota vois vaan painaa et kone sammuis.

Vierailija
65/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempi idea kuin myrkkyruiskeiden ja rasvattujen köysien jakaminen.

Jokainen ihminen voi ihan ilmaiseksi edistää sitä ettei itsareita tehtäisi eikä mitään amok juoksuja.

Mitä jos vain alkaisitte kohtelemaan muita ihmisiä kuin itseänne toivoisitte kohdeltavan?

Ette syrjisi, ette haukkuisi, ette juoruilisi selän takana, ette pettäisi, että hylkäisi, ettekä loukkaisi?

Silloin kukaan ei masentuisi, eikä sortuisi epätoivoisiin tekoihin.

Ainiin, mutta liian vaikeeta.

Vierailija
66/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo tunnustanut yrittäneensä itsaria. Pääuutisena IS:n etusivulla. Raukkamainen paska, sattumalta vältellyt busseja ja rekkoja. Oli yrittänyt tappaa myös jalankulkijan.

Eli se ei ollut mikään itsemurhayritys. Itsemurhaajahan haluaa itselleen mahdollisimman varman kuoleman ja ajaa rekkaa tai bussia päin, tai junan eteen. Tuo tyyppi oli yrittänyt ensin ajaa jalankulkijan yli, eli nimenomaan tappaa autollaan toisen ihmisen, sitten ajoi mopoauton päälle, koska tiesi että itse selviää takuuvarmasti hengissä, mutta päälleajetut hyvin suurella todennäköisyydellä kuolevat. Mopoautohan painaa ehkä yhden kolmasosan tila-auton painosta. Murhaaja se päälleajaja on, ei mikään itsemurhayrittäjä, vaan ihan murhaaja.

Tuli tuosta muuten ihan mieleen että yrittikö kopsia Nizzan ja Berliinin tapahtumia. Suomessa. :-/

Vierailija
67/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itsemurhapäätökseen päätynyt henkilö ei ole kykenevä enää miettimään tällaisia asioita. Ihan sama kuka kuolee, kuka jää, kunhan itse pääsee pois. 😕

Vierailija
68/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista etteivät perhesurmaajat nauti samanlaista sympatiaa kuin muut itsemurhaajat, jotka vievät mennessään viattomia ulkopuolisia. Kyseessä kuitenkin sama ilmiö. 

Vierailija
69/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itsemurhapäätökseen päätynyt henkilö ei ole kykenevä enää miettimään tällaisia asioita. Ihan sama kuka kuolee, kuka jää, kunhan itse pääsee pois. 😕

Siinä tapauksessa empatiasi ansaitsee myös koulumurhaaja ja pommivyöterroristi. Eivät kyenneet miettimään.

Vierailija
70/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just me kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa joltain viimeiseltä avunhuudolta. Kai se olisi jotain järeämpää vastaan ajanut jos tosissaan aikoi kuolla. Sellainen "auttakaa minua" ja sivussa kuoli viattomia ikävä kyllä.

Oli kännissä ja ajoi pimeässä ilman toista etuvaloa, jonka oli jo ajanut paskaksi hetkeä aiemmin. Kertoi ajaneensa vastaantulevien kaistalla, tarkoituksena vain törmätä johonkin. Edellinen auto väisti, mutta mopoauto oli seuraavana. Tuskin tuossa mielentilassa ja kunnossa osaa arvoida mikä auto sieltä oikeasti tulee vastaan, toivoi rekkaa. Eivät ne rekatkaan tosin mitään pelastuskapseleita ole, voi tulla kuskille sekä henkisiä että fyysisiä vammoja, puhumattakaan siitä että samaan kolariin päätyy osalliseksi muitakin autoja.

Ammatikseen rekkaa ajaville koulutetaan, ettei itsetuhoisia saa väistää. Väistöliike voi kaataa auton jolloin kuskin henki on todella uhattuna. Suora törmäys ja täysi hätäjarrutus on ainoa vaihtoehto kuljettajalle, luottaa siihen että raskaampi auto on suunniteltu kestämään. Eräs opettaja kertoi ystävästään, jonka keulaan ajoi nuori mies. Juuri ennen törmäystä nuorukainen oli nostanut katseen, tuijottanut kuskia, vilkuttanut ja virnistänyt. Kyseinen ammattilainen joutui terapioihin, menetti yöunensa ja kesti kauan että hän kykeni jatkamaan töitään.

Eli en sääli tätä epätoivoista, yleensä päihtynyttä itsensä murhaajaa, joka tahallaan levittää kärsimyksensä viattomiin. On eri asia surmata itsensä esimerkiksi yliannostuksella tai aseella, kuin laittaa vahinko kiertämään tarkoituksella. Tässä tapauksessa veikkaan, ettei näiden lasten sisarukset, vanhemmat ja rakkaat hyväksy kyseisen sankarin ratkaisua. Juu mies kärsi, mutta hänen takiaan tuota kärsimystä on vielä enemmän. Eli hän piti omaa kurjaa oloaan noiden lasten ja useampien muiden ihmisten elämää tärkeämpänä, ja jos se ei ole itsekästä niin ei mikään ole.

Miten tilannetta voidaan ikinä saada paremmaksi, jos kaikki tappavat itsensä "siististi"? Ei mielenosoituksiakaan pidetä neljän seinän sisällä

Vierailija
71/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstallakin usein kirjoittavista itsemurhakandidaateista huomaa, että potilaiden EI pitäisi olla avohoidossa.

Jokaisen vaikeasti mielialaongelmaisen pitäisi päästä laitoshoitoon, saada terapiaa ja hänen pääkoppaansa varten pitäisi räätälöidä lääkitys.

Jonkun pitäisi myöhemmin kotona varmistaa, että henkisesti sairas todella ottaa säännöllisesti mielialaongelmiin tepsivät lääkkeensä eikä vedä niitä myrkkyinä vessasta alas... 

Ei vaikeasti mielisairaiden pitäisi todellakaan olla yksin kotona murehtimassa elämäänsä - ja riskeeraamassa toisten elämän pääkopan seotessa.

Vierailija
72/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parempi idea kuin myrkkyruiskeiden ja rasvattujen köysien jakaminen.

Jokainen ihminen voi ihan ilmaiseksi edistää sitä ettei itsareita tehtäisi eikä mitään amok juoksuja.

Mitä jos vain alkaisitte kohtelemaan muita ihmisiä kuin itseänne toivoisitte kohdeltavan?

Ette syrjisi, ette haukkuisi, ette juoruilisi selän takana, ette pettäisi, että hylkäisi, ettekä loukkaisi?

Silloin kukaan ei masentuisi, eikä sortuisi epätoivoisiin tekoihin.

Ainiin, mutta liian vaikeeta.

Pystytkö sinä itse tuollaiseen? 

JOKAISTA meitä on haukuttu, jokaisesta meistä on juoruttu, monia on petetty, hylätty ja loukattu.

Siitä huolimatta vain harva meistä on valmis vahingoittamaan tai tappamaan toisia ihmisiä, koska VAIN oma elämä tuntuu surulliselta ja ankealta. 

Vierailija
73/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös henkistä tappamista. Jos kiusaat toista ihmistä tietoisesti, haluten saada hänelle pahan olon ja haluat tuhota hänen elämäänsä tällä tavoin, olet syyllistynyt yhden 10 käskyn rikkomiseen "älä tapa".

Vierailija
74/74 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti pakettiauton kuljettajaa ei rangaista pahemmin. Korkeintaan kuolemantuottamuksesta saa tuomion.

Toivottavasti ottaa apua vastaan psyykkisiin ongelmiin ettei enää koskaan tuhoa toisten elämiä vain siksi että itsellä on paha olla.

Toivon mukaan tämän hätähuudon jälkeen saa asianmukaista hoitoa  ja toipuu ja saa pitkän elämän. Ehkä onnellinen loppuelämä kukkia kasvatellen.

Ollaan empaattisia, kuka tahansa voi sairastua, sinä, minä, lähiomaisesi.