¤¤¤NELIAPILAT¤¤¤
Hei! Olen ollut muutaman päivän pois, kun tuo flunssa tuli taas uudelleen! En ole jaksanut nyt mitään ylimääräistä, tää tauti alkaa viemään jo voimia. Troppeja on ollut monenlaista, mut ei tunnu tehoavan. Se on varmaan taas tilattava aika lekurille. Mulla kylkiluutkin jo tosi kipeät tuosta yskimisestä jo. Ajattelin tuossa aamulla, että on se ihan hyvä, ettei tuolla masussa ole vielä asukkia, tuskin olisi pysynyt tämän yskimisen mukana.....
No jospa tässä parantuisi pian, että pääsisi jo huhtikuun puolella yrittelemään ;O)
Ei kai haittaa, et aloitin uuden pinon.
Tervetuloa Wagner (olihan tuo nikki oikein). Täällä tosiaan on ollut hiljaista, joten lisää kaivataan. Mutta kyllä se on niin, että tuon katraan kanssa ei noin vain kerkeä täällä pyörimään. Nytkin on taas semmoinen meno, että mentävä katsomaan.
Punanenäinen Lalla
Kommentit (28)
Saisi jo pikkuhiljaa riittää lumentulo. Missä viipyy kevät??
Huomenna olisi 4 viikkoa kierukan poistosta. Jees, raskauteen en edelleenkään usko, olispa vaan niin kiva, jos ne menkat sieltä tulisivat ihan oikeeseen aikaan. Vuotohan alkoi päivä kierukan poistosta, enkä tosiaan tiedä oliko ihan normaalia menkkavuotoa vai mitä oli. Mulla tuppaa olemaan pitkät ja epäsäännöliiset kierrot, niin toivoisin vaan, että ei taas mennä jossain kp100 muutaman kuukauden päästä. Ennen tätä kolmattamme söin keltarauhashormonia näihin megakiertoihin. Ei taas huvittaisi samaan ruveta. Ja arvatkaa vaan, että jos on vielä mahdollisuutta raskauteen, niin sitä sitten vaan arvuuttelee, että oliskohan vai eikö, kun kierrot senkun venyy ja venyy.
Tänään oltiin avoimessa pk:ssa ja muksut uuvahtivat niin touhuamiseen/kävelyyn, että nukkuvat kaikki kuin pienet possut. :) Yö meni vähän riekkuessa kahdella nuorimmalla ja tietysti sitten mullakin, joten voisin vaikka taas käpertyä viltin alle pikku tirsoille.
Kevättä ja plussatuulia toivoen: piipero
Sataa tuollaista vedensekaista räntää. Jotenkin tuo synkkä ilma tekee myös mielenkin ihan matalaksi ja nyt jo tuntuu että olis valmis sängyn pohjalle. Mutta eiköhän se aurinkokin taas joku päivä näyttäydy.
Piipero; Toivottavasti sun kiertosi tasaantuisi nyt pian! Minusta menkoista on naisille jo muutenkin aika riesa, saatikka niiden heittelyt. Mulla on nyt vanhemmiten ne tasaantuneet, aiemmin heittelivät jonkin verran.
Wagner; Voi, sulla on vielä nuorin ihanan pikkuinen! Myö ollaan vissiin tällaisia kroonisia kuumeilijoita, minäkin aloin kuumeilla heti kakkosen jälkeen laitokselta kotiuduttua. Imetin myös pitkään, joten näiden ikäeroksi tuli 1v 11 kk. Mut toivotaan, että tärppi kävisi!
Nyt täytyy mennä muksuille laittamaan iltapalaa. Hyvää illan jatkoa kaikille!
Lalla
Jokos olette kaikki selviytyneet flunssapöpöstä? Meillä koululainen paranemaan päin, ääni vielä käheä. Käytiin aamulla nieluviljely otattaa kun koulussa kuulemma ollut angiinaa..
Itse olen nyt suht helpottunein mielin, kirjoittelin viimeksi niistä nippailuista yms. Tänään kävin gynellä kun ihan rupesi mieltä vaivaamaan. Viikonlopusta alkaen ollut vihlontaa alavatsalla ja pelkäsin että kohtuun on jäänyt km roippeita. Onneksi ei ollut. Lääkäri totesi kaiken olevan hyvin. Pyysi vielä soittamaan jos tätiä ei näy parin viikon kuluessa, sit saan jonkun kuurin (olisiko ollut keltarauhashormonia...). Hassua vaan kun sain mukaan uä-kuvia omista munasarjoista !!! Josko ensi kerralla sitten vauvasta =)
Ilma tosiaan on ollut tänään tosi kurja, mut ehkäpä tuo uusi lumi (lue: räntä) sulattaa vanhat pois. Kuukauden päästä on jo vappu ja silloin pitää jo leskenlehdet kukkia ;-)
Kevättä odotellessa
Sunmom
Nostanpa nyt tätä, kun oli jo pudonnut hirmuisen kauas.
Kierukan poistosta päivää vaille kk aikaa, vuodon alkamisesta 4vk ja päivä....eikä uutta näy. No, enempi ihmettelisin, jos jo nyt olisi alkanut.
Pikkuneidit nukkuu ja minä odottelen taas isukkia viikonlopun viettoon. Niin ja puunkaatajaa odottelen myös, en viikonlopun viettoon vaan kaatamaan pihaltamme puita. :)
Tänään tulee myös kylään miehen sisko pikkupoitsunsa (3vk) kanssa. Kivaa!!!
piipero
ps. ilmotelkaahan itsestänne :)
Lauantaita! Voi että kun se nyt rupes satelemaan, toisaalta nopeimminhan tuo lumi sitten lähtee. Se on vain lasten kanssa aina semmoinen kuris rumba, kun pihalle menee....mutta kyllä sitä jaksaa kun kevättä kohti mennään.
Piipero; toivottavasti tuo sinun kiertosi tasaantuisi. Itsekin ehdin mainita tuossa aiemmin, että nuorena viimeiksi on heitellyt, mutta, mutta....nyt alkoi tuntumaan, että nuo menkat ei lopu koskaan! Nimittäin vuoto on kestänyt jo 7 päivää, tosin nyt alkaa niukkenemaan. Ne niinkuin normaalisti 5pv oli loppumassa, mut sit alkoi taas kirkas runsas vuoto. No tänä aamuna kun heräsin, niin munasarjan kohtaa nippasi aika kovastikin ???ovisko jo???? siis ihan samanlaisia oireita, kun oviksen aikoihin. Just kun alkaa tosissaan yrittään, niin sit alkaa tälläistä.....
Sitten mun isä on nyt sairastellut...Ensin tuli kova flunssa, mikä ei ole kunnolla ohi vieläkään ja samaan syssyyn hän aloitti tupakkalakon. Terveellä ja nuorella ihmisellä vielä menee, mut mun isä on jo 78v sydänsairas ja astma. Siis hänen katseleminen on ollut aivan sydäntäsärkevää.....Vieroitusoireet ovat olleet aika rankkoja, pelkään ihan miten hänen sydän kestää.
Nyt vuodatin tänne...mut kait työ ymmärrätte....
Lalla
Minä aloittelin eilen sitten sen hormonikuurin johtuen sekaantuneesta kierrosta (liittyen joulukuiseen keskenmenoon). Kuurin HAITTAvaikutuksena saattaa olla lisääntynyt halukkuus; arvatkaas odottaako mieheni tätä vaikutusta intona?! No, minulla kyllä ollutkin keskenmenon jälkeen halut hukassa, lienee syyt sekä psyykkiset että fyysiset, kun tuli tuo hormonihässäkkä. (Muuten pitkittyneet menkat voivat olla oire estrogeenin puutteesta, minulla oli ja siksi nyt lääkitys..)
Muuten täällä on ollut oikein tehokasta, on pyykätty ja leivottu pullaa ja siivottu ja istutettu rairuohot ja vaihdettu (ainoaan elossa olevaan!!!) kukkaan mullat. Ja tytöt ulkoilivat hetken verran tuolla sateessa, parin plussapäivän jälkeen piha ihan loskavelliä ja sekös neideistä ihanaa!
Vaan nyt tyhjentämään tiskikonetta, tässä huushollissa ei kotityöt kesken lopu, mies töissä 14-22..
Mittumaari (ja neidit -00, -02 ja -04 sekä enkelivauva -05)
Sunnutaita kaikille! Hiljaista on.....
Ollaan ulkoiltu tänään jonkin verran, vähän olo piristyi...tänään on ollut tosi väsyttävän oloinen päivä. Yöllä kuopus oksensi kerran ja tänään on ollut väsähtäneen oloinen, taisi mennä onneksi sillä ohitse. Pyykkiä ei onneksi tullut, kuin tyynyliinan verran. Esikoinen oksensi viikko sitten, mutta keskimmäisellä ei ole vielä ollut...tuskimpa hänkään väliin jää, vanhemmista puhumattakaan
Ystäväni kävi eilen kylässä, odottaa vauvaa rv 27. Voih, miten söpöjä nuo kasvavat masut ovatkin.
Mittumaari; Kivat haittavaikutukset sun hoidossa;O) Toivottavasti tulosta tulee mahdollisimman pian!
Noh, ilmoitelkaa itsestänne.
Lalla
Aivan älytön koiranilma, joten vihdoin ja viimein " pääsin" koneelle hetkeksi! Ei paljon tee mieli nokkaa ovenraosta ulos laittaa..
Olen tässä mietiskellyt et koskahan menkat alkaa, kun tuo nuorin isäntä on pikku hiljaa alotellut syömään kiinteitä ruokia?! Kaksi vanhempaa lasta lopetti tissin syönnin melki heti kun velliä alkoi antamaan. Liekö sit huomanneet et velli ja maito tulee vähemmällä imemisellä pullosta kuin tissistä? Luulen kyl et tää nuorin syö viel jokusen aikaa tissiä.. on se sen verran kova poika tissin perään! Vanhemmilta lapsilta menkat tuli vasta kun imetys loppui kokonaan. Vauvakuume senkun kasvaa, mutta luulen et ei ole raskautumisen mahdollisuutta ennenkö menkat alkaa. Näin on ollut kahden vanhemman kohdalla!
Paljon on kavereita jotka saa kesävauvan ja se ei kuumeilua ainakaan vähennä! Pienihän se on tämä meidän nuorinkin (5kk), mutta minkäs sille kuumeelle mahtaa?!
Nyt on riennettävä sapuskan laittoon, mutta kaikille yrittämään päässeille suotuisia plussatuulia!