Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤NELIAPILAT¤¤¤

18.03.2006 |

Hei! Olen ollut muutaman päivän pois, kun tuo flunssa tuli taas uudelleen! En ole jaksanut nyt mitään ylimääräistä, tää tauti alkaa viemään jo voimia. Troppeja on ollut monenlaista, mut ei tunnu tehoavan. Se on varmaan taas tilattava aika lekurille. Mulla kylkiluutkin jo tosi kipeät tuosta yskimisestä jo. Ajattelin tuossa aamulla, että on se ihan hyvä, ettei tuolla masussa ole vielä asukkia, tuskin olisi pysynyt tämän yskimisen mukana.....

No jospa tässä parantuisi pian, että pääsisi jo huhtikuun puolella yrittelemään ;O)

Ei kai haittaa, et aloitin uuden pinon.

Tervetuloa Wagner (olihan tuo nikki oikein). Täällä tosiaan on ollut hiljaista, joten lisää kaivataan. Mutta kyllä se on niin, että tuon katraan kanssa ei noin vain kerkeä täällä pyörimään. Nytkin on taas semmoinen meno, että mentävä katsomaan.

Punanenäinen Lalla

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi tärppipäiviinkin vielä aikaa, jospa siihen mennessä tokenisi ja pääsisi haaveilemaan jouluvauvasta. ;0)

Mittumaari

Vierailija
2/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjan pitkä tuntuu olevan tänä vuonna tuo flunssa. Itse olen (ja muu perhe) toistaiseksi pysynyt kunnossa, mutta töissä tuntuu porukka potevan oikein kunnolla.

Kulunut viikko on ollut sään puolesta aivan mahtava. Tarmoa riittää itselläänkin ihan eri malliin kun aurinko paistaa ;-) taitaa hormonitkin ruveta hyrräämään...

Ens viikon lopulla odottelisin tätiä kylään, laskeskelin et sitten olisi yhden normikierron (28-30) verran mennyt km:sta. Toisaalta olen monesta paikasta lukenut et voi mennä 6-8 viikkoakin km:n jälkeen ennen tädin vierailua...puuh...

Nyt on pakko saada aamukahvia.

Sunmom

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on yleenpä pitkä ja epäsäännöllinen kierto (tosin nyt km:n jälkeen on ollut yllättävän tasainen, mehän odotettiin kahdet menkat ja nyt tuli sitten ne yhdet " ei toivotutkin" :0) ) ja ajattelin, että keskenmenon jälkeen saan odotella menkkoja varmaan sata vuotta, vaan alkoivat tasan kuukauden kuluttua keskenmenosta! Pidetään peukkuja, että Sinullakin alkaa pian ja pääsette yrittelemään!

Täällä flunssa vaan jatkuu ja huomenna menen varmaan hakemaan sairaslomaa, ei tämä puolikuntoisena töissä sitkuttaminen kyllä tautia taida tappaa..

Vierailija
4/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menivät isin kanssa ulkoilemaan ja itse jäin " lepäämään" tautia pois sisälle. Mutta päätinpä tuossa kuitenkin suoria tytön vaatekaappia, lajittelin pyykkiä ja ruokaakin tuossa jo laitoin tirisemään, että tällaista lepäilyä mulla. Kyllähän tuo tauti varmaan lähtisi nopeammin lepäämällä, mutta ensinnäkin siihen en ehtisi ja toiseksi vaikka ehtisinkin, niin minuahan ei lepäämään saa...ellen ole sitten jo tosi tosi kipeä.

Näin viime yönä merkillistä unta...Pohdiskelin siinä unessa miehelle, että ollaanko me kuitenkaan valmiita siihen neljänteen. Käänsin ja väänsin asiaa eri kanteilta ja viimein sitte päädyin, että ei meille enään neljättä yritetä.

Kaikenlaisia unia niitä näkeekin, yleensä kipeänä näänkin aikamoisia painajaisia. No toivottavasti tuo uni nyt ei mitään tarkoita tai enteile. Graaz kaikkea mie teillekkin plörisen :O#

Reilu kolme viikkoa vielä, että päsee yrittelemään ja sitten se jännääminen alkoi;-) Onneksi teitä on muitakin.

Plussaisia säteitä kaikille tarvitsijoille, niin ja pikaista paranemista muille nuhanenille !!!

ÄÄÄTSIUH Lalla

Vierailija
5/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin ollut jo useemman päivän pois koneen ääreltä. Oltiin loppuviikolla ukkokullan luona ja nyt taas viikonloppuna ei ole malttanut koneelle tulla. Nyt kuitenkin isukki meni " isojen" tyttöjen kanssa leikkauttamaan tutulle parturille hiuksia ja pienin uinuu, joten maltoin koneelle istahtaa.

Jaa-a, tänne ei kuulukaan mitään uutta. Ollaan ja elellään. Menkkoja en odottele pitkiin aikoihin (ei siksi että olettaisin olevani raskaana) vaan koska mun kierto on aina ollut piiitkä ja epäsäännöllinen ja kierukan poistostakin on vasta muutama viikko. Eikä vieläkään olla edes päätetty että nelosta aletaan yrittämään, mutta eipä olla käytetty mitään ehkäsyäkään...

Ihana ilma, paitsi että sais riittää jo tuo lumi!! Täälläpäin tuli ainakin ihan hirmusti tässä yön ja aamun aikana. Onneksi mies kävi ne pois kolaamassa tyttöjen kanssa ja minä sain vaan laiskotella sisällä (intouduin jatkamaan ikuisuusprjojektiamme tapetin pois repimistä yhdestä huoneesta). Viikolla ei kiitos lisää lunta, kun on taas mun pakko kolailla jos sattuu enempi tulemaan.

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille (jos teilläpäin sattuu aurinko paistamaan) ja tietysti tärppejä myös toivon kaikille. =)

Piipero

Vierailija
6/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kaikille muillekin potilaille.

Vierailija
7/28 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on koko viikonloppu suoritettu kevätsiivousta ja koneella olot on jääny aika minimiin! Huomenna pitäis viedä kirpparille kaikenmaailman käyttämättömiä vaatteita ja lasten leluja.

On se uskomatonta kuinka sitä tavaraa kertyy joka vuosi...

Onko muita jotka ovat kevätsiivouksen " riivaamia" ?! =)

Nyt on taasen riennettävä jatkamaan kun pikku miehet nukkuu ja saa rauhassa touhuta!

Pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa kärvisteleville!!

Vierailija
8/28 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut kyllä niin epäonnenpäivä että....No aamulla, kun olin lähdössä muksujen kanssa liikkeelle, rupesin etsimään auton avaimia, ajattelin miehen jättäneen ne autoon autotalliin. Kas kuikkasin autoon, ei siellä avaimia ollut, eikä minkään takin taskussa. Sitten juolahti mieleen, että onhan vara avaimet ja kipusin hakemaan kiireissäni vara avaimia. Nehän löytyi, mut kas kas, miten saat auton tallista, kun tallin avaimet olivat hävinneessä avainnipussa....Soitto miehelle töihin ja hänen taskuunhan ne avaimet olivat jääneet, kyllä siinä hän kunniansa kuuli ja etenkin kun hän sanoi, ettei tallin oveen ole vara avainta. No ehtoon siinä kylmässä räyhäsin ja kokeilin kaikenlaisia avaimia, niin mies vielä ehdotti, että jospa sahaisin sen kohdan...

En kyllä sahaamista pelkää, mut en nyt oveakaan viitsi tuhoamaan ruveta. Sitten ajattelin, että jo on kumma jos tallin oveen ei ole toista avainta. Läksin vielä tonkimaan vara avainkaappia ja sieltä löytyi nippu epämääräisiä avaimia. Viimeinen eli yhdeksäs avain sitten kävi yes!

Ei tässä kaikki...äsken kun kotiuduttiin, tajusin että talon avaimet olivat siinä miehellä olevassa avainnipussa. Taskussa ollut vara avain ei ollutkaan talon avain, no menin vara vara kätkölle sielläkään ei ollut taloon sopivaa avainta. Ehdin jo melkein luovuttaa, sanoin jo lapsillekin, että täällä myö nyt sitten ollaan kolme tuntia ja ootetaan iskää oven ulkopuolella....mut sitte muistin vielä vara vara vara kätkön ja kas siellä oli avain.

Toivottavasti saitte tuosta söperryksestä selvää, mutta tällaista tänne tänään....Toivottasti loppupäivässä olisi onni myötä.

Nyt menen laittamaan ruokaa ja juurtuneet kukat multaan :O)

Lalla

Vierailija
9/28 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalla:

Toi on niin tuttua, että jos joku asia menee päin peetä niin tasan varmasti menee muutkin samana päivänä. Mutta, jotain hyötyä tuostakin ainakin mulle. =) Nyt vihdoin käyn jemmaamassa meille vara-avaimen johonkin. Vuosi ollaan tässä asuttu ja aina se on pitänyt tehdä, mutta kuitenkin jäänyt. Nyt oikeen sitten kolahti, että minä se olen varmaan seuraava joka jää ulkopuolelle. Ihme ettei ole vielä käynyt niin, kun kuitenkin omistaa näinkin huonon muistin.

Jokos olette kaikki neliapilat paranemaan päin??

Meillä nuorimmainen neiti valvoi toissayönä 2 tuntia pyörien sängyssä (ensin omassa sitten meidän omassa) ja aamulla sitten paljastui syy. Alkoi aivastella parin sentin räkämatoja (nam!), eli siis flunssaa pukkaa... Viikon neiti söikin huonosti ja minä jo ihmettelin, että mikä on, mutta samana päivänä kun nenä alkoi vuotaa alkoi ruokakin maistua taas. Oliskohan ollut kurkku kipeenä aiemmin tai sitten jotain muuta flunssan alkuoireita.

Käytiin meidän " isojen" likkojen kanssa tänään uimassa. Nuorin oli sillä aikaa vaarilla hoidossa, kun en uskalla 3 uimataidottoman kanssa yksin lähteä. Eipä tainnut haitata nuorinta, kun niin tykkää olla vaarin hoivissa, saa kaiken huomion itselleen. :) Ja vaarikin mielellään hoitelee noita meidän neitejä sekä erikseen että yhdessä.

Väsyttävää uiminen on vaikka vaan lilluinkin tyttöjen kanssa lastenaltaassa. Taidankin siis painua itsekin vähäksi aikaa ainakin lepäilemään.

piipero

Vierailija
10/28 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipero. Onneksi meidän huono päivä ei sitten eilen enään jatkunut, loppu ilta meni ok. Harmi, että tuo " räkä" tauti löysi teillekin. Meillä muksut ovat nyt onneki selvineet (ainakin vielä) pelkällä nuhalla, taitaa alkaa pahin tukkoisuus olla ohitse. Itselläni vielä jatkuu, luulin jo että yskä alkaa helpottaa, pyh sain tänään pari kovaa yskän puuskaa, niin että oksentelin. Muuten olo alkaa olla jo paljon parempi :O)

Katsoitteko eilen ykköseltä sitä ihanaa ohjelmaa Prisma " elämä ennen syntymää" ? Voih..... kunpa tuolla minunkin masussani jo kasvaisi taas joku. Tuollaiset ohjelmat ovat oikein kuumeen nostattajia. Esikoinenkin sanoi, että äiskä tuommoinen pieni olisi vielä tosi ihana saada meille. Niinpä.....

Pikaisia paranemisia piiperon muksuille ja muille sairastelijoille!

Toivottaapi Lalla

Vierailija
11/28 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti alkaa helpottaa täälläkin eli lapset on terveitä, itselläni vielä huominen sairaslomaa.

Tänään kävin sitten muissa merkeissä lääkärissä, minulla kun on joulukuisen keskenmenon jälkeen menkat (kolmet) jatkuneet tolkuttoman pitkään ja muutenkin on ollut kaikenlaista oiretta (kuivat limakalvot, haluttomuutta, ärtyisyyttä yms. jotka olen laskenut vaan km:sta johtuviksi psyykkisiksi oireiksi).. No, nyt sain tujun hormonikuurin eli hormonit seanneet km:n yhteydessä. Eli meillä siirtyy neiti nelosen yritys nyt kuukaudella, kun en uskalla (lääkäri ei kyllä kieltänyt, mutta silti) hormonikuurin aikana raskautta toivoa. Mutta pääasia, että alkaa kroppa toimia oikein..

T. Mittumaari kp 9

Vierailija
12/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖks, meillä on oksenneltu oikein porukalla.

Isäntä lähti maanantai illalla isojen poikien kanssa jääkiekko matsia

katsomaan, ja itse jäin kotiin tarkoituksena mennä jooga tunnille kasilta. No eikö sitten pukannut oksennustautia seittemän aikaan, koko ilta meni siinä puol kaks pääsin nukkumaan, ja kolmelta alotti keskimmäinen puklaamisen ja sitten puol viideltä esikoinen :-((

Olin aiva loppu eilen, nukuin melkeen koko päivän ja illalla olin

nukahtanut kuopuksen viereen, mistä mies mut kävi sitten herättelemässä, että siirtyisin omaan sänkyyn.

Tänään on jo lähes normaali olo, onneksi, huomenna kun pitää vielä työmatkallekin lähteä.

Tuli vaan sillon yöllä semmonen olo, että kyllä sitä on aika hullu jos tähän nyt vielä neljännen lapsen hankkii.

Onneksi muisti on lyhyt ;-)

Hyvää viikon jatkoa, voikaa paremmin kuin meillä!

Vierailija
13/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpöt on löytänyt reittinsä meillekin =( onneksi vain yhteen meistä tähän mennessä, keskimmäinen on toista päivää kuumeessa ja yskä on kuin hevosella.

Itse olen häärännyt kuin heikkopäinen koko päivän, siivonnut, siivonnut ja yhä vaan siivonnut. Veikkaisin että täti on tulossa kylään kun pitää kämppäkin niin puhtaaksi puunata. Lauantaina tulee 4 vkoa keskenmenosta joten eiköhän ne menkat kohta ala, toivottavasti. Pääsis sitten touhuihin, ite olen aika malttamaton ja tuntuu et mies vielä enemmän ;-) kivaa...

Sunmom

Vierailija
14/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin tuntuu, että joka toisessa perheessä jyllää joku pöpö. Mahatautia on kiitettävästi ollut liikkeellä, yök...se on kaikista hirvein näistä " harmittomista" taudeista. Paranemisia siis vaan niin masupotilaille kuin muillekin.

Minä jo kuvittelin eilen, että " saadaan" mahatauti meillekin, kun toissayönä esikoinen valvoskeli ja valitti mahaansa. Flunssassa tuo nyt ainoastaan on ollut eli ei sitten onneksi kuitenkaan meille eksynyt...ainakaan vielä.

Tännepä ei taaskaan kuulu mitään ihmeempiä. Ulkoiltu on ja siivonnutkin jo olen vähän. Vielä pitäisi imuroida ja pestä lattiat. Nyt on pakollinen huili, kun ei voi ruveta päiväuniaikaan imuroimaan.

Eilen tuli illalla (oisko ollut ykköseltä) elokuva perheväkivallasta. Alkua katselin ja kun vaikutti mielenkiintoiselta, niin pistin loput nauhalle. Vois vaikka lähtäe tästä sitä katsomaan.

Päivänjatkoja kaikille!!

piipero

Vierailija
15/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh täällä näyttää olevan urakalla sairaana lähes kaikki! Meillä alkaa, ehkä vähän helpottamaan tää flunssa. Kovasti täällä päinkin puhutaan tuosta vatsataudista, mutta ei ainakaan vielä ole meille eksynyt (kop kop kop). Eikä tämän sitkeän taudin jälkeen ole väliksikään!

Mulla varmaan punaiset päivät alkavat taas muutaman päivän sisällä, kun on ihan semmonen turvonnut olo. Viimeiksi ne vähän jekkuili, kun olivat myöhässä muutaman päivän. Tässä kierrossa ei tarvitse semmoisia edes epäillä, kun kumpikaan ei pahemmin olla flunssan takia jakseltu....ja mitä on jaksanutkin niin varmuus jutut ovat olleet käytössä noitten roppienkin takia. Mutta seuraavaa kiertoa odotellaan jo aivan malttamattomana!!!

Sunmom, sulla taisi olla myös enskierrossa tosiyritykset, mikäli taas oikein muistan. Alkaa olla jo perhosia vatsassa!

Minkälaisessa tilanteessa muut ovat? Onko ketään piinailijoita lähiaikoina, päästäisiin muutkin jännäämään mukana. Joka tapauksessa toivotan kaikille tärppionnea tarvitseville paljon paljon plussaisia tuulia :-)

Lalla

Vierailija
16/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaan, perhosia masu pullollaan. Miehellä taitaa olla vielä enemmän, jättäisi jo nyt suojat pois... itse haluan odottaa sen ensimmäisen tädin vierailun jota neuvolasta suositeltiin. Pelottaa vaan että on odotukset liian korkealla,kun kaikki neljä raskautta (3 onnistunutta ja 1 km) ovat tärpänneet ekalla yrityksellä. Nyt tietysti toivoo että näin kävisi taas =)

Tänään on siivousvimma jatkunut. Ihan kiva että välillä on puhtia pistää paikat kuntoon.

Meillä rupeaa potilas olee kunnossa, menee kuitenkin huomiseksi mummolaan kun minun on mentävä töihin. Muissa ei vielä flunssakuume-oireita näy (koputanpa minäkin puuta; kop kop!).

Itsekin tässä mietin mahtaako piinailijoita olla tällä hetkellä???

Aurinkoista torstai-iltaa kaikille.

Sunmom

Vierailija
17/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Kävin pikaisesti päivittämässä Neliapiloiden esittelypinon. Kyselen jälleen, olisiko joku teistä halukas jatkamaan päivittämistä?? Käyn täällä niin harvoin nykyään.

Pikaista paranemista ja plussa-tuulia toivottelen teille!

Pitäkää pino liikkeessä :)

Vierailija
18/28 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nostaa taas meidän pinoa, kun oltiin tiputtu ihan alas. Pirpanoilla on taas vauhti päällä, että pyörivät koko ajan tuossa koneen ympärillä. Ulkona ollaan oltu melkein koko päivän, ihana ilma. Taitaa nuo kurakelit alkaa piakkoin, tänäänkin muksut ovat saaneet haalarit jo ihan läpimäriksi.

Minulla taas puolestaan punaiset päivät alkoivat, eli olokin taas sen mukainen. Mutta kivaa on se, että tässä kierrossa pästään kokeilemaan!

Ilmoitelkaa neliapilat itsestänne taas kun kerkiätte :-)

¤¤¤¤Aurinkoisesti Lalla¤¤¤¤¤

Vierailija
19/28 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon talven =) meilläpäin (vantaa) lumet sulaa kovaa vauhtia. Jokohan löytyisi pajunkissoja?

ON: siivousvimma jatkuu edelleen, taitaa johtua enemmän keväästä kuin tädistä. Taisi juuri olla eka ovis km jälkeen, limoista ja nippailuista päätellen (olipa kauniisti sanottu). Elikäs taitaa yritystoiveet siirtyä parilla viikolla. Kävinkin jo kurkkaamassa kun oli pino jossa kyseltiin 2007 vuodelle vauvaa toivovia...

En tiedä onko sitä nyt herkempi seuraamaan omaa oloa vai miten, ennen en juuri ole esim oviksia " bongannut" niinkuin nyt. Eikä mielestäni nippailujakaan ole ollut...?!

Muksut taitaa potea järjestyksessä flunssakuumeen, nyt ekaluokkalainen kipeä :-( jäljellä olis me vanhukset ja pikku matami. Matami oli mummolassa yökylässä ja minähän nautiskelin omasta rauhasta mm. kirpputorilla. Hälle kun ei kelpaa kuin äiti tällä hetkellä....

Nyt auringosta nauttimaan!

Sunmom

Vierailija
20/28 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä viikko on alkanut? Meillä ihan rauhallisissa merkeissä, tavalliset arki tohinat päällä. Haaveilen jo niin, että pääsisi kupsuttelemaan tuonne pihamaalle....voi että. Niin ja ja se vaavikuumekin nousee aivan huppulukemiin jo, mutta pian pääsee yrittämään ;O) Nyt on kp 3, joten pari päivää vielä kun menkat loppuu.....

Kuulemisiin Lalla