Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummo ei anna nukkua

Vierailija
20.02.2017 |

Muutin noin kaks kuukautta sitten rivitaloon asumaan, enkä ole kahden kuukauden aikana nukkunut aamu seitsämästä pidempään. Naapurissani asuu iäkäs mummo, joka kuuntelee musiikkia joka aamu klo 7-9. Kuulen musiikin sanat, joten se on todella lujalla. Välissämme on paksu tiiliseinä. Olen keskustellut ystävällisesti naapurin kanssa, mutta tilanne jatkuu. Onko jatkuvan musiikin kuuntelu normaalia elämää?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, aamuseitsemältä on jo korkea aika herätä. Olisit iloinen kun naapuri huolehtii siitä että koko päivä ei kulu hukkaan nukkuessa.

Jep just näin. Vuorotyöläinen tulee kotiin aamulla viideltä ja joutuu heräämään kahden tunnin kuluttua.. haluaisin nähdä ihmisen joka jaksaa elää tuolla tavalla.

Vuorotyöläinen on osansa valinnut ja pistää suosiolla tulpat korviin. Et voi vaatia että muut hissuttelisi hiljaa koko päivän.

Vierailija
22/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mihin aikaan se musiikki raikaa, mutta jos naapurilla on eri musiikkimaku, niin ei pitäis joutua kuuntelemaan koskaan. Sitä voi hiljaisemmallakin kuunnella. Kenenkään ei pitäis joutua sietämään tollasta. Kyllä joutuisin nappikauppaan jos vaikka joku Jukka poika pauhais seinän takana joka päivä. Minäkin maksan tästä asumisesta itseni kipeäksi ja omassa kodissa pitäisi saada olla rauhassa edes. En ala vauvani kanssa pitämään mitään korvatulppia, joista saan päänsärynkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mihin aikaan se musiikki raikaa, mutta jos naapurilla on eri musiikkimaku, niin ei pitäis joutua kuuntelemaan koskaan. Sitä voi hiljaisemmallakin kuunnella. Kenenkään ei pitäis joutua sietämään tollasta. Kyllä joutuisin nappikauppaan jos vaikka joku Jukka poika pauhais seinän takana joka päivä. Minäkin maksan tästä asumisesta itseni kipeäksi ja omassa kodissa pitäisi saada olla rauhassa edes. En ala vauvani kanssa pitämään mitään korvatulppia, joista saan päänsärynkin.

Mutta naapureiden pitää kestää vauvasi rääkynää, eivätkä he saa edes yrittää peittää sitä kuulumasta musiikilla?

Vierailija
24/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotitöitä voi tehdä kuulokkeet korvilla. Oletan, että mummo saattaa samalla keitellä puuroa, kahvia tms. kun kuuntelee radiota.

Miksi muka ei voi? Mulle ihan arkipäivää.

Vierailija
25/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne naapuritkaan varmaan halua kuunnella sitä sun vauvas rääkymistä.

Vierailija
26/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yksinäiset vanhukset tekevät tahallaan tuommoista. Jos ei minua nukuta niin ei sitten nuku muutkaan tyyliin.

Vierailija
27/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, aamuseitsemältä on jo korkea aika herätä. Olisit iloinen kun naapuri huolehtii siitä että koko päivä ei kulu hukkaan nukkuessa.

Jep just näin. Vuorotyöläinen tulee kotiin aamulla viideltä ja joutuu heräämään kahden tunnin kuluttua.. haluaisin nähdä ihmisen joka jaksaa elää tuolla tavalla.

Vuorotyöläinen on osansa valinnut ja pistää suosiolla tulpat korviin. Et voi vaatia että muut hissuttelisi hiljaa koko päivän.

En ole väittänyt, että naapurin pitäisi hissuttella koko päivän vaan olisi kivaa joskus nukkua pidempäänkin, kun aamu seitsemään.

Ap

Vierailija
28/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä millasia rääkyviä vauvoja sulla on, mutta kaikki vauvat/lapset ei todellakaan ole rääkyviä.

Vierailija
29/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kotitöitä voi tehdä kuulokkeet korvilla. Oletan, että mummo saattaa samalla keitellä puuroa, kahvia tms. kun kuuntelee radiota.

En tiedä mitä langattomat kuulokkeet maksaa, mutta epäilen hinnan olevan sen verran, ettei sijoitus välttämättä kiinnosta mummoa. Aloittaja voi hankkia ne korvatulpat, ovat paljon halvemmat, jos kerran täytyy päiväsaikaan nukkua.

Vierailija
30/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä millasia rääkyviä vauvoja sulla on, mutta kaikki vauvat/lapset ei todellakaan ole rääkyviä.

Ooooh, kerro heti lisää vauvasta, joka ei itke lainkaan!

Vierailija
31/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä langattomat kuulokkeet maksaa, mutta epäilen hinnan olevan sen verran, ettei sijoitus välttämättä kiinnosta mummoa. Aloittaja voi hankkia ne korvatulpat, ovat paljon halvemmat, jos kerran täytyy päiväsaikaan nukkua.

Ei maksa paljon. (edes eläkeläisen mittapuusta)

Vierailija
32/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mummo toiseen huoneeseen.

Vierailija
33/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo sanonut, että hänellä on huono kuulo. Olemme kahvitelleet pari kertaa mummon kanssa, eikä hänelle tarvii puhua kovaäänisesti.. kuulee siis normaalia puhetta, mutta jostain syystä radio/tv pitää olla lujalla..

Onko sulla matala ääni?

Usein iän myötä korkean äänen kuuluvuus heikkenee, voi olla myös melusaasteesta johtuva.

Itselläni on korkea ja hyvin kantava ääni ja silti iäkäs isäni pyytää puhumaan kovempaa ja samoin musiikkia hän kuuntelee melko kovalla.

Hänen kuulonsa on lääkäri tutkinut ja todettu kuulonsa heikentynyt juuri korkeissa äänissä, joka haittaa hänen musiikin kuuntelua ja joutui jättämään työnsä musiikin parissa, eikä kuulolaiteesta ollut apua.

Vierailija
34/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo sanonut, että hänellä on huono kuulo. Olemme kahvitelleet pari kertaa mummon kanssa, eikä hänelle tarvii puhua kovaäänisesti.. kuulee siis normaalia puhetta, mutta jostain syystä radio/tv pitää olla lujalla..

Mun äidillä on sama.

Kuulee ihan normaalisti puhetta (ja muiden musiikit häiritsevät hirveästi vaikka olisivat hiljaisella), mutta kuuntelee musiikkia niin että muilla sattuu korviin. Sama silloin kun katsoo telkkaria. Vanhat kotimaisen elokuvat ovat pahimpia, niissä on korviavihlova musiikki.

Hänellä on kuulonalenemaa tietyillä taajuuksilla ja toisille taajuuksille taas on herkistynyt liikaa. Tämä tuotti ongelmia jo nuorena mutta on pahentunut kovasti iän myötä.

Säälittää hänen naapurinsa. Ihme ettei kukaan ole valittanut.

Ja herää joka aamu seitsemältä. Ettei rytmi menisi sekaisin ja että eläisi "oikeassa rytmissä". Tarvitsee herätyskelloa heräämiseen. Luonnostaan nukkuisi pidempään, mutta pitää pitkään nukkumista paheksuttavana. En ihmettelisi jos kuuntelisi heti herättyään musiikkia volyymit kaakossa, että varmasti kaikki huomaavat hänen olevan hereillä varhain.

Vierailija
35/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa vauvakupla-äityli tajuta, että vaikka ne vauvasi tuottamat äänet olisivat korvissasi millaisia sulosäveliä, niin kaikille muille maailman ihmisille ne ovat samanlaista rääkynää kuin muidenkin vauvojen äänet.

Vierailija
36/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviseinään iskuporakoneella - kyllä luaulu ja musiikki on eri asia.

Vierailija
37/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin käkikello on ihan paras, jos valvoo yön pimeinä tunteina, se pitää seuraa. Mun yhdellä naapurilla, joka on kerrosta alempana, oli vähän aikaa joku häkkilintu. Se alkoi visertää varhain aamulla. Ei ollut kova ääni, mutta aloin herätä siihen. Kuten naapuri itsekin, joka luopui linnusta tuotapikaa. Kyllä kotonaan pitää saada elää omaan tahtiinsa. Ap, toivottavasti löydätte mummon kanssa kummallekin sopivan ratkaisun.

Vierailija
38/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin "kulu hukkaan nukkuessa"? :D ihan samat tunnit ne on käytettävissä vuorokaudessa, oli unirytmi sitten 01-09 tai vaikka 21-05. Muutenkin, mikä siinä on niin hirveää, etteivät kaikki ihmiset jaa samaa vuorokausirytmiä? Mä joudun töiden sanelemana heräämään 5-6 aamuna viikossa klo 4.30 ja siirtäisin koska tahansa rytmiäni useita tunteja myöhämmäksi. Olen parhaimmillani Illalla/yöllä ja enemmän koen saavani irti päivästä myöhäisemmällä rytmillä.

Vierailija
39/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mummon ovella juttelemassa. Nauroi minulle päin naamaa.. ensimmäinen hartaus alkaa aamu kuudelta jo, eikä hän sitä ole nyt minun takia voinut kuunnella. Ehdotin mummolle kuulokkeita, jotka voisin ihan itse hänelle ostaa. Ei käy kuulemma. Hänellä on jo kuulokkeet, mutta on epämukavat sekä sitten täytyy istua radion vieressä. Ehdotin tämän jälkeen korvalääkäriä, jos sen kautta saisi hankittua kuulolaitteen. Kuulolaitteet eivät kuulemma vanhoihin korviin auta. Toisessa huoneessakaan ei voi radiota kuunnella. Alkoi kysellä, että hänenkö tarvii muuttaa pois. Sanoin, ettei tarvii, kunhan pitäisi radiota vähän hiljemmalla.

Ei taida muu auttaa, kun itse muuttaa pois!

Vierailija
40/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin mummon ovella juttelemassa. Nauroi minulle päin naamaa.. ensimmäinen hartaus alkaa aamu kuudelta jo, eikä hän sitä ole nyt minun takia voinut kuunnella. Ehdotin mummolle kuulokkeita, jotka voisin ihan itse hänelle ostaa. Ei käy kuulemma. Hänellä on jo kuulokkeet, mutta on epämukavat sekä sitten täytyy istua radion vieressä. Ehdotin tämän jälkeen korvalääkäriä, jos sen kautta saisi hankittua kuulolaitteen. Kuulolaitteet eivät kuulemma vanhoihin korviin auta. Toisessa huoneessakaan ei voi radiota kuunnella. Alkoi kysellä, että hänenkö tarvii muuttaa pois. Sanoin, ettei tarvii, kunhan pitäisi radiota vähän hiljemmalla.

Ei taida muu auttaa, kun itse muuttaa pois!

Ap siis täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme