Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummo ei anna nukkua

Vierailija
20.02.2017 |

Muutin noin kaks kuukautta sitten rivitaloon asumaan, enkä ole kahden kuukauden aikana nukkunut aamu seitsämästä pidempään. Naapurissani asuu iäkäs mummo, joka kuuntelee musiikkia joka aamu klo 7-9. Kuulen musiikin sanat, joten se on todella lujalla. Välissämme on paksu tiiliseinä. Olen keskustellut ystävällisesti naapurin kanssa, mutta tilanne jatkuu. Onko jatkuvan musiikin kuuntelu normaalia elämää?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin mummon ovella juttelemassa. Nauroi minulle päin naamaa.. ensimmäinen hartaus alkaa aamu kuudelta jo, eikä hän sitä ole nyt minun takia voinut kuunnella. Ehdotin mummolle kuulokkeita, jotka voisin ihan itse hänelle ostaa. Ei käy kuulemma. Hänellä on jo kuulokkeet, mutta on epämukavat sekä sitten täytyy istua radion vieressä. Ehdotin tämän jälkeen korvalääkäriä, jos sen kautta saisi hankittua kuulolaitteen. Kuulolaitteet eivät kuulemma vanhoihin korviin auta. Toisessa huoneessakaan ei voi radiota kuunnella. Alkoi kysellä, että hänenkö tarvii muuttaa pois. Sanoin, ettei tarvii, kunhan pitäisi radiota vähän hiljemmalla.

Ei taida muu auttaa, kun itse muuttaa pois!

Ap siis täällä.

Jos nyt kerran olet jo harkitsemassa muuttoa, niin voit kai sitä ennen maksaa mummolle potut pottuina ja häiritä hänen elämäänsä mahdollisimman paljon. Kuuden-seitsemän aikaan hereillä oleva menee varmaan nukkumaan jo paljon ennen hiljaisuutta, joten sinulle jää kivasti aikaa elää vähän äänekkäämmin. Kunhan et häiritse muita naapureita. Voisit tietysti soittaa myös poliisit paikalle, kun kerran metelistä huomauttaminen ei auta. Ehkä kuulokkeet alkaisivat kelvata, kun mummo kerran löytäisi sinivuokot ovensa takaa.

Vierailija
42/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan heti musiikin kuuntelun kokonaan jos sinä annat minun nukkua yöt rauhassa: ilman kavereiden tappeluita ja örinöitö, ilman äänekäitä rakkauden huutoja ja kiljahteluita ja suihkusaunamaratoneja klo 02; onnistuuko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri on vanha ja huonokuuloinen, ei siihen melulla kostaminen auta ollenkaan. Eivät he kuule naapurista yhtään mitään.

Kun käyn vanhempieni luona, niin mua harmittaa naapurin koiran jatkuva haukkuminen. Vanhempani eivät edes kuule sitä.

Vierailija
44/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus ei enää yleensä totu kuulolaitteen käyttöön. Se unohtuu laittaa, tuntuu korvassa ikävältä, patteri loppuu ja sormet ovat kömpelöt vaihtamaan. (Tarttis vaihtaa muutaman päivän välein), vahasuodatin menee tukkoon, ilmastusputki hapertuu.

Eikä vanhus viitsi kuulokkeita pitää telkkaa katsoessaan. Sitäpaitsi kuulokkeet päässä ei kuulisi puhelinta ja ovikelloa.

Vierailija
45/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langattomat kuulokkeet?

Vierailija
46/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus ei enää yleensä totu kuulolaitteen käyttöön. Se unohtuu laittaa, tuntuu korvassa ikävältä, patteri loppuu ja sormet ovat kömpelöt vaihtamaan. (Tarttis vaihtaa muutaman päivän välein), vahasuodatin menee tukkoon, ilmastusputki hapertuu.

Eikä vanhus viitsi kuulokkeita pitää telkkaa katsoessaan. Sitäpaitsi kuulokkeet päässä ei kuulisi puhelinta ja ovikelloa.

No sitten ei kuunnella kuin päänsisäisiä ääniä. Joku roti naapureiden häiriköinnissäkin pitää olla.

Vierailija
47/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kuunnella kuin päänsisäisiä ääniä. Joku roti naapureiden häiriköinnissäkin pitää olla.

Kuulolaitteet on kehittyneet, kyllä varmasti sille naapurin mummollekin löytyy sopiva kuulolaite.Pitäisi saada mummo nyt vaan lääkäriin ensin ja lähete korvapkl:lle.

Vierailija
48/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Langattomat kuulokkeet?

En ala hänelle niitä enään ehdottamaan, kun ei häntä kiinnosta ongelman ratkaisu.

Vierailija
49/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko oikeasti soittaa poliisit..? Mielestäni mummon radio/tv ei ole normaalia elämisen ääntä. On normaalia, että naapurista kuuluu ääniä, mutta tuo hänen musiikkinsa on jatkuvaa ja oikeasti todella häiritsevää. Mietin vain, että jos mummo sitten pelästyisi, kun sinivuokot kolkuttaa aamulla ovea ja laittaisi sitten musiikkia pienemmälle.. mutta tosiaan taitaa virkavallalla olla parempaakin tekemistä.

Vierailija
50/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mielestäni sinä teit jo sen minkä voit. Itse olen vastaavissa tilanteissa todennut parhaaksi ratkaisuksi muuttaa pois. Voi sitä rauhaa uudessa kodissa, kun on häiriköstä päässyt eroon! Vanhukset varsinkin on niin pinttyneitä tapoihinsa ja jos on tuollainen asenne mummolla, niin ei se siitä paremmaksi muutu. Muuta pois vaan, ei siinä muu auta. Näitä huonoja naapureita sattuu kohdalle aina silloin tällöin.

Vierailija
51/54 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois näppärää tuntee joku poliisi, joka tekisi kaverille palveluksen ja ilmestyis mummon oven taakse aamu seiskalta.

Vierailija
52/54 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä lukee taloyhtiön säännöissä, että hiljainen aika taloyhtiössä on klo 22-8. Sinä aikana ei esim. soiteta musiikkia, pestä pesu- tai tiskikoneella tai tehdä remonttia. Suullisesti on sovittu, että jos joskus tästä ajasta on poikkeamia esim. vieraita kylässä klo 22 jälkeen, niin siitä tiedotetaan naapureille, joiden asuntoihin ääni kuuluisi tyyliin: "Meillä vietetään synttäreitä ja saattaa kuulua normaalisti poiketen ääniä klo 23-24 asti". Joskus olen ketonut taloyhtiön isännöitsijälle, kun naapurustossa on tapahtunut jotakin, joka on häirinnyt asumista ja hän on puuttunut asiaan.

Vierailija
53/54 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka ostaa kivat kuulokkeet valmiiksi ja kysyä, haluaisiko hän ne, kun sinulla olisi ylimääräiset. Voi muuten jäädä eläkerahoista ja nykytekniikan arastelusta johtuen ostamatta.

Vierailija
54/54 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaikka ostaa kivat kuulokkeet valmiiksi ja kysyä, haluaisiko hän ne, kun sinulla olisi ylimääräiset. Voi muuten jäädä eläkerahoista ja nykytekniikan arastelusta johtuen ostamatta.

Tarjosin omia ihan uusia kuulokkeita hänelle. kuulokkeet on "itsensä orjuuttamista". Hänellä on ne jo. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän