kuinka kauan synnytyksen jälkeen menee siihen, että mieliala tasaantuu?ettei oo enää samanlaisia vaihteluita ku raskausaika?
Kommentit (5)
Ainakin mun kohdalla (10 lasta, imetykset 4-14 kk)
Onneks kaikilla ei ole mitään ongelmia...
Raskausaika meni suht seesteisesti, mutta ne ekat viikot synnytyksen jälkeen - HUH HUH... Itkeä pillitin vuoroin ilosta, vuoroin paniikista osaanko hoitaa vauvaa, vauvan itkusta, väsymyksestä ja ties mistä. Parin viikon jälkeen helpotti kuitenkin vähän, ja parempaa kohti ollaan menossa - vauva vajaa 2 kk. Ihan " normaalilta" ei tunnu vieläkään.
Synnytyksen jälkeen meni viikko, pari baby bluesissa. Tyttö joutui jäämään sairaalaan, ja kotiutumisen jälkeen mulla alkoi uusi baby blues. Se kesti pari viikkoa, minkä päälle koliikki väsytti, mutta mieliala muuten tasaantui. Imetyksen lopettaminen laukaisi taas alamäen, ja alakuloa, vetämättömyyttä ja väsymystä kesti noin kuukauden.
Mulla on nyt synnytyksestä puoli vuotta ja vielä tässä toivossa elän että josko sitä jossain vaiheessa olisi taas normaali ;)
itse en raskausaikana niin ole huomannut vaihtelua (tai varmaan tulee niin pikkuhiljaa että ehtii tottuakin) mutta muistan että vasta imetyksen lopetettuani jonkin ajan päästä totesin että nyt alkaa taas tuntua " normaalilta" ja jaksaakin paljon enemmän!