Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini petti miestään luonani :(

Vierailija
20.02.2017 |

Kaveri ja mieheni kaveri (jotka eivät olleet ennen tavanneet) jäivät viininhuuruisen illan jälkeen meille yöksi. Yöllä sitten havahduin siihen kun kuulin heidän harrastavan seksiä. Kaverini mies ei siis ollut meillä. Aamulla oltiin kaikki hiljaa asiasta.

Tilanne ahdistaa minua, sillä en voi sietää pettämistä missään muodossa. Mitä pitäisi tehdä? Kertoa kaverini miehelle, yrittää saada kaveri tunnustamaan tälle vai antaa vain olla? Ahdistaa varsinkin sen takia, kun tämä tapahtui meillä. :(

Kommentit (305)

Vierailija
281/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväni kertoo minulle harrastaneensa seksiä pikkujoulunjatkoilla, niin en varmasti mene kertomaan sitä ystäväni miehelle. En myöskään syyllisty valehtelemiseen, kun koko asiasta ei  puhuta miehen kanssa - miksi edes puhuttaisiin?

Syyllistyt valehtelemiseen. Kertomatta jättämäninen tuollaisessa asiassa sama kun valehtelisit päin naamaa.

Kuvittelet vaan kun et tee mitään, niin se on oikein ja rehellistä, kun mitään aktiivista toimintaa ei tapahdu, ja olet vain passiivinen.

Se on vain sellainen moraalittoman ja typerän mielen oikku.

Ai miksi edes puhuttaisiin. Mistäpä luulet että kenellekään tulee mieleen kysyä suoraan tuollaisesta asiasta, jos normaalina lähtöoletuksena on että kumppani on uskollinen?

Siksi asiasta ei puhuta, koska Uhri luottaa kumppaniinsa.

Olisiko Urho Kekkosen seikkailuista tietävien pitänyt kertoa Sylville ja pahoittaa hänen mielensä?

Olisi. Ja Urhon olisi tullut olla pettämättä myös.

Seuraava epätoivoinen pettäjien sökellys kiitos!

Vierailija
282/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos puhuisit sille kaverille ihan ekana?

Saattohan ne ettiä kadonnutta korvista ja toinen jäi jumiin sängyn alle xD

Kuolen nauruun XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kerrot miehelle, olet huono ystävä. Sinun ei tarvitse kertoa ollaksesi rehellinen, koska asia ei kuulu sinulle. Heidän väleihinsä sotkeentuminen, siis.

Vierailija
284/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työssäni saanut tällaisen asian tietää, ok hieman kaukaa haettua mutta ajatellaan nyt vaikka että kaksi potilasta olisi pannut sairaalaosastolla, niin mulla olisi lakisääteinen velvollisuus olla siitä hiljaa. Random potilaiden asioista siis. Mutta kun kyseessä on oma ystävä, hänet pitäisi käräyttää? Hyi helvetti mikä asenne. Ystävyys on nimenomaan sitä, että tiedetään toisistaan salaisuuksia ja ollaan sen luottamuksen arvoisia. Mut vasikoikaa toki vapaasti, saattehan puhtaan omantunnon vaikka kukaan ei tule teihin enää luottamaan. Luottamuksen voi menettää vain kerran.

Kukaan ei tule luottaan??? WHAT THE FUCK!

Rehellisyyttä ja uskollisuutta arvostavat eivät ole mielestäsi ketään.

Pettäjät eivät tietenkään tule luottamaan, mutta mitä heidän luottamuksellaan on arvoa.

Minä luotan pettäjän käräyttäjään enemmän, kuin pettämisen salaajaan. En ole mielestäsi "kukaan"

Olet kyllä tyhmä. Niin kuin lähärit monesti on.

Ei lähärit musta tyhmiä ole. Ne pakolliset ripsienpidennykset vähän oudoksuttaa, mutta hyvin ne työnsä tietääkseni hoitaa.

Ja niistä ystävistä. Kai ne sitten pitää ilmiantaa, jos kerran oma luonne sitä vaatii. Muista siis käräyttää ystäväsi myös verottajalle (jos se vaikka on tehnyt sulle jonkin asennuksen pimeästi), poliisille (jos oot kyydissä kun se ajaa ylinopeutta) ja omille vanhemmilleen (kyllä sä jotain keksit). Toisin sanoen tee niin kuin toivoisit sullekin tehtävän, älä anna mitään anteeksi. Toivottavasti et usko karmaan :)

En taida kumminkaan ylinopeudesta käräyttää, ellei tosiaan kaahaa jotain 200km/h jossain päiväkodin edessä.

Ei minulle tarvitse pimeästi tehdä mitään asennuksia, eikä ystäviini kuulu veronkiertäjiä :D

Uskon karmaan, sen takia käräytänkin pettäjät.

Teen ihmisille niin kuin toivoisin itselleni tehtävän, siksi käräytän pettäjän.

Et itse petä, enkä pystyisi sellaiseen alhaiseen toimintaan.

Minä haluaisin tietää jos minua petettäisiin.

Minun puolestani ei tarvitse kenenkään valehdella ja salailla mitään. Siksi minun on helppo hengittää, ja pystyn arvostamaan itseäni.

Siksi minun on helppo vaatia lähimmäisiltänikin rehellisyyttä.

Epärehelliset ihmiset eivät näytä edes ymmärtävän kuinka jollain voi olla erilaiset arvot kuin heillä.

Et (mainitsemaasi poikkeusta lukuunottamatta) käräytä ylinopeudesta, joka on virallisen syytteen alainen rikos ja joka tutkitusti lisää onnettomuusvaaraa. Mutta ystäväsi seksielämästä katsot olevasi oikeutettu juoruamaan kolmansille osapuolille. Nyt sieltä Zalandosta vähän logiikkaa hei.

Ajan itsekin joskus lievää ylinopeutta. Teen sen huomaamattani. Kaahaaminen on eri asia.

Todellakin katson oikeudekseni olla salailematta ja valehtelematta kenenkään HUORAAMISISTA.

Vertauksesi on zalandosta, jos kuvittelet että ei voisi käräyttää pettäjää jos ei soita myös poliisille jostain vähäisestä ylinopeudesta.

Ahaa, eli sellaisten normien rikkominen on ok, joita rikot itsekin. Mutta kun ystäväsi tekee jotain muuta, empatiaa ei löydykään ja sisäinen pikku juorukello ottaa vallan ystävyyden syrjäyttäen.

Ei löydy empatiaa pettäjille. Eikä ylinopeus nyt ole pettämiseen verrattava asia.

Jankuta nyt tuota lapsellista sontaa vaikka tonne 23:00 saakka.

Niin, ei tietenkään, kun ITSE toimit niin. Nyt kalahti! :)

Kirjoitin jo aikaisemmin, että en käräytä omenavaraudesta tai porttikonkiin lorottelustakaan. En niitä itse tee.

Minkä ikäisiä oikein olette? Ja oletteko oikeasti jotenkin vajaita?

Vierailija
285/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla hyvä ystävä, katkaiset välit ystävääsi teon takia, mutta miehelle et kerro.

Vierailija
286/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kerrot miehelle, olet huono ystävä. Sinun ei tarvitse kertoa ollaksesi rehellinen, koska asia ei kuulu sinulle. Heidän väleihinsä sotkeentuminen, siis.

Hän on jo kertonut. Hänen ystävänsä ei kuulema ole vihainen.

Aikaisemmin ketjussa tuli ilmi.

Hänen ystävänsä on myös huono ystävä, ja sen lisäksi huono puoliso.

Vierailija
287/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväni kertoo minulle harrastaneensa seksiä pikkujoulunjatkoilla, niin en varmasti mene kertomaan sitä ystäväni miehelle. En myöskään syyllisty valehtelemiseen, kun koko asiasta ei  puhuta miehen kanssa - miksi edes puhuttaisiin?

Syyllistyt valehtelemiseen. Kertomatta jättämäninen tuollaisessa asiassa sama kun valehtelisit päin naamaa.

Kuvittelet vaan kun et tee mitään, niin se on oikein ja rehellistä, kun mitään aktiivista toimintaa ei tapahdu, ja olet vain passiivinen.

Ai miksi edes puhuttaisiin. Mistäpä luulet että kenellekään tulee mieleen kysyä suoraan tuollaisesta asiasta, jos normaalina lähtöoletuksena on että kumppani on uskollinen?

Olisiko Urho Kekkosen seikkailuista tietävien pitänyt kertoa Sylville ja pahoittaa hänen mielensä?

Hyvä kysymys! Uskon, että useimmat vastaavat, että hyvä, kun eivät kertoneet. Jätetään kertomiset aviopuolison vastuulle.

Vierailija
288/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla hyvä ystävä, katkaiset välit ystävääsi teon takia, mutta miehelle et kerro.

Ja siis vain siihen saakka, kunnes hän kertoo itse, niin et ole hankalassa välikädessä heitä tavatessasi.

Vierailija
289/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työssäni saanut tällaisen asian tietää, ok hieman kaukaa haettua mutta ajatellaan nyt vaikka että kaksi potilasta olisi pannut sairaalaosastolla, niin mulla olisi lakisääteinen velvollisuus olla siitä hiljaa. Random potilaiden asioista siis. Mutta kun kyseessä on oma ystävä, hänet pitäisi käräyttää? Hyi helvetti mikä asenne. Ystävyys on nimenomaan sitä, että tiedetään toisistaan salaisuuksia ja ollaan sen luottamuksen arvoisia. Mut vasikoikaa toki vapaasti, saattehan puhtaan omantunnon vaikka kukaan ei tule teihin enää luottamaan. Luottamuksen voi menettää vain kerran.

Pettäjät eivät tietenkään tule luottamaan, mutta mitä heidän luottamuksellaan on arvoa.

Minä luotan pettäjän käräyttäjään enemmän, kuin pettämisen salaajaan. En ole mielestäsi "kukaan"

Ei lähärit musta tyhmiä ole. Ne pakolliset ripsienpidennykset vähän oudoksuttaa, mutta hyvin ne työnsä tietääkseni hoitaa.

Ja niistä ystävistä. Kai ne sitten pitää ilmiantaa, jos kerran oma luonne sitä vaatii. Muista siis käräyttää ystäväsi myös verottajalle (jos se vaikka on tehnyt sulle jonkin asennuksen pimeästi), poliisille (jos oot kyydissä kun se ajaa ylinopeutta) ja omille vanhemmilleen (kyllä sä jotain keksit). Toisin sanoen tee niin kuin toivoisit sullekin tehtävän, älä anna mitään anteeksi. Toivottavasti et usko karmaan :)

En taida kumminkaan ylinopeudesta käräyttää, ellei tosiaan kaahaa jotain 200km/h jossain päiväkodin edessä.

Ei minulle tarvitse pimeästi tehdä mitään asennuksia, eikä ystäviini kuulu veronkiertäjiä :D

Minun puolestani ei tarvitse kenenkään valehdella ja salailla mitään. Siksi minun on helppo hengittää, ja pystyn arvostamaan itseäni.

Epärehelliset ihmiset eivät näytä edes ymmärtävän kuinka jollain voi olla erilaiset arvot kuin heillä.

Et (mainitsemaasi poikkeusta lukuunottamatta) käräytä ylinopeudesta, joka on virallisen syytteen alainen rikos ja joka tutkitusti lisää onnettomuusvaaraa. Mutta ystäväsi seksielämästä katsot olevasi oikeutettu juoruamaan kolmansille osapuolille. Nyt sieltä Zalandosta vähän logiikkaa hei.

Kun nyt tykkäätte tuota logiikkaa peräänkuuluuttaa, esittää kaukaa haettuja vertauksia, niin pistetääns vähän moraalittomille hälläväliä ihmisille vastapalloon.

Teidän mielestänne petetylle totuuden kertominen edellyttää, että soittaa jokaisesta ylinopeudesta poliisille, vaikka olisi ihan vähäinenkin. OK!

Tuolla logiikalla, jonka vissiin Gina tricoosta löysitte tai mistä lie, teidän tulisi hyväksyä myös seuraavanlainen toiminta: Teidän ystävänne käyt tumputtamassa naapurin nukkuvan pikkuvauvan vieressä, siten ettei lapsi herää. Lasta ei satu, kun hän ei tiedä, Lapsen vanhempia ei satu, kun he eivät tiedä. Teidän on salattava tapahtuma, koska ketään ei satuta, se on vain hauskan pitoa.

Ketään ei satu ja vain seksuaalista nautintoa ystävänne saa.

Se vauva on tuossa seksuaalirikoksen asianomistaja. Tuskin voi verrata siihen, että kaksi täysivaltaista aikuista rakastelevat ja haluavat, ettei siitä huudeta pitkin kyliä.

No mutta kun kukaan ei kärsi.

Erona on vain että on laki asiasta. Logiikka on täysin sama.

Kukaan ei kärsi, kun ei tiedä.

Sen vauvan seksuaalista itsemääräämisoikeutta on rikottu, ja jokainen varmaan ymmärtää, miksi tekijä on tärkeää saada kiinni.

Ap:n kaverin puoliso ei sen sijaan omista ap:n kaveria. Mutta jostain syystä naisten seksuaalinen itsemääräämisoikeus ei nyt olekaan merkityksellinen. Miehelle pitää ilmoittaa, jotta mies voi rangaista naistaan ja huolehtia, että nainen jatkossa tottelee paremmin. Tää on kirjaimellisesti aataminaikaista alistamistaktiikkaa, jolla seksuaalisuudestaan nauttivaa naista huoritellaan ja hänelle kostetaan.

Jaahas, feministisiipi heräsi. Seon kuule ihan sama toisinkin päin. Jos mies on pettänyt ja "nauttinut seksuaalisuudestaan", niin pettämisestä saa kertoa petetylle.

Joo, tosi tasa-arvoista. Naisethan on kautta aikojen ja kaikkialla maailmassa väkivalloin kahlinnut miesten seksuaalisuutta. Suuri määrä seksisuhteita on miehelle pahin mahdollinen häpeä, jne, not.

Vierailija
290/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet oikein vetänyt!!!

Vierailija
291/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta provo sen sijaan oli hyvä, koska juttua riittää.

Vierailija
292/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa,kiitos, en lukenut ketjua. Millä mittarilla huono ystävä? Koska petti miestään?

Vierailija
293/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Uskon, että useimmat vastaavat, että hyvä, kun eivät kertoneet. Jätetään kertomiset aviopuolison vastuulle.

Useimmat ovat petetyn puolella

Vierailija
294/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa,kiitos, en lukenut ketjua. Millä mittarilla huono ystävä? Koska petti miestään?

Koska teki sen ystävänsä kotona.

Vierailija
295/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Puhun ap:n moraalista tilanteessa. Korkein moraali - ystävänä - olisi sillä, joka toimii kuten esitin.

Vierailija
296/305 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt tykkäätte tuota logiikkaa peräänkuuluuttaa, esittää kaukaa haettuja vertauksia, niin pistetääns vähän moraalittomille hälläväliä ihmisille vastapalloon.

Teidän mielestänne petetylle totuuden kertominen edellyttää, että soittaa jokaisesta ylinopeudesta poliisille, vaikka olisi ihan vähäinenkin. OK!

Tuolla logiikalla, jonka vissiin Gina tricoosta löysitte tai mistä lie, teidän tulisi hyväksyä myös seuraavanlainen toiminta: Teidän ystävänne käyt tumputtamassa naapurin nukkuvan pikkuvauvan vieressä, siten ettei lapsi herää. Lasta ei satu, kun hän ei tiedä, Lapsen vanhempia ei satu, kun he eivät tiedä. Teidän on salattava tapahtuma, koska ketään ei satuta, se on vain hauskan pitoa.

Ketään ei satu ja vain seksuaalista nautintoa ystävänne saa.

Se vauva on tuossa seksuaalirikoksen asianomistaja. Tuskin voi verrata siihen, että kaksi täysivaltaista aikuista rakastelevat ja haluavat, ettei siitä huudeta pitkin kyliä.

No mutta kun kukaan ei kärsi.

Erona on vain että on laki asiasta. Logiikka on täysin sama.

Kukaan ei kärsi, kun ei tiedä.

Sen vauvan seksuaalista itsemääräämisoikeutta on rikottu, ja jokainen varmaan ymmärtää, miksi tekijä on tärkeää saada kiinni.

Ap:n kaverin puoliso ei sen sijaan omista ap:n kaveria. Mutta jostain syystä naisten seksuaalinen itsemääräämisoikeus ei nyt olekaan merkityksellinen. Miehelle pitää ilmoittaa, jotta mies voi rangaista naistaan ja huolehtia, että nainen jatkossa tottelee paremmin. Tää on kirjaimellisesti aataminaikaista alistamistaktiikkaa, jolla seksuaalisuudestaan nauttivaa naista huoritellaan ja hänelle kostetaan.

Jaahas, feministisiipi heräsi. Seon kuule ihan sama toisinkin päin. Jos mies on pettänyt ja "nauttinut seksuaalisuudestaan", niin pettämisestä saa kertoa petetylle.

Joo, tosi tasa-arvoista. Naisethan on kautta aikojen ja kaikkialla maailmassa väkivalloin kahlinnut miesten seksuaalisuutta. Suuri määrä seksisuhteita on miehelle pahin mahdollinen häpeä, jne, not.

Nyt on kyse 2017 Suomesta. Teidän feministipalavereissa voi sitten käsitellä niitä vuosituhansien vääryyksiä, mutta nyt eletään ihan tätä päivää täällä meidän kotoSuomessa. Ei viitsitä lähteä nyt tolle linjalle.

Vierailija
297/305 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä. Oon tajunnut tän ketjun kautta kuinka yksi ystäväni on myrkyttänyt mun koko nuoruuden ja saanut minut mukaan kaikkiin tyhmyyksiin. Muut ystävät on kaikonnut. Hän on todella itsevarma ja osaa manipuloida, minä olen aina ollut herkkä ja epävarma itsestäni, vailla hyväksyntää. Oon tehnyt virheen teininä, josta en kertonut poikaystävälleni. Omatunto kolkutti ja erottiin mutta palattiin myöhemmin yhteen. En vieläkään kertonut. Ajattelin että se on ok olla kertomatta, eihän kukaan muukaan ympärilläni ole kertonut toilailujaan poikaystävilleen. Että se on ihan "normaalia". Tästä on omatunto kolkuttanut kyllä kauan aikaa. olen tajunnut että ympärilläni on epärehellisiä ihmisiä ja varsinkin tämä "paras" ystäväni. Tämä ei todellakaan ole oikein. Hänen suhteessaan on pettämistä ja väkivaltaa. Se ei ole normaalia. Mulle ei olla niinkään nuorena kerrottu oikeesta tai väärästä, oon kaikki kantapäänkautta kokenut ja oppinut virheistäni. En halua olla epärehellinen, se ei kauas kanna. Olen ollut typerä ja lapsellinen teini. Mitä helvettiä teen? En kestä tätä olla kertomatta, ei kenelläkään ole oikeutta tykätä minusta valheellisesti. Ahdistaa ihan kamalasti. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, saakeli..!!!! Miten ihmeessä kerron??? En kestä, oon niin pahoillani

Vierailija
298/305 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö tämä muka teitä häiritsisi? Minusta kyllä tuntuu pahalta kaverin moraalittomuus. En erityisemmin edes pidä hänen miehestään, mutta ei se tee teosta sen hyväksyttävämpää.

-ap

Ei häiritsisi, ei ollenkaan.

Eikä kuulu sulle millaiset arvot sun kaverilla on tai mitä sun kaveri tekee tai jättää tekemättä.

Älä puutu.

Pakko kyllä tähän sanoa että huoraisi sitten jossain muualla kuin apeen kotona. Kyllä voi ainakin pitää puhuttelun saako sotkea sohvan pettämispanollaan. Eikä mitään 'älä puutu' paskaa.

Vierailija
299/305 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin omasta kokemuksesta voin sanoa ettei mikään satu ja tuhoa enemmän kuin se että saa kuulla että oma kumppani on pettänyt ja ystävät on pitänyt tästä pään kiinni.

Omalle kohdalle kävi niin että avomies petti kännissä vähän kaukaisemman kaverin kanssa yksien häiden jatkoilla kun olin jo kotona nukkumassa. Koko helvetin kaveriporukka tiesi tästä mutta kollektiivisesti piti suunsa kiinni koska "eihän tää meille kuulu, Antti kertoo sit ite jos tahtoo". Asia paljastui mulle pari vuotta myöhemmin kun tää kaveri erosi miehestään jäätyään pettämisestä kiinni. Ex-mies soitti mulle tunnekuohussa ja kertoi että oli vihapäissään lukenut vaimon päiväkirjat ja että tiesinkö puolisoittemme paneskelleen silloin niiden häiden jatkoilla ja kuinka nöyryyttävää että kaikki muut on tienny paitsi me. En olisi halunnut tietää asiasta tollasella tavalla, kautta rantain vuosien jälkeen.

Vierailija
300/305 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Puhun ap:n moraalista tilanteessa. Korkein moraali - ystävänä - olisi sillä, joka toimii kuten esitin.

Tuohan nyt on idioottimaisinta mitä voi tehdä.