Jos sinulla olisi varaa, kävisitkö silmäleikkauksessa, että voisit luopua silmälaseistasi?
Mä kävisin saman tien.
Kommentit (73)
En todellakaan. Ahdistaa ajatuskin että silmiäni operoitaisiin ja vaikka todennäköisyys on pieni, niin silti olemassa, että jos jotain menisi leikkauksessa vikaan niin se olisi sitten silmät paskana koko lopun elämän. Hyi saatana. Sitä paitsi en näe mitään pahaa silmälasien käyttämisessä.
Olen käynyt. Eka leikkaus meni pieleen, korjausleikkaus onnistui. Ihana olla ilman laseja.
En menisi. En uskaltaisi ottaa riskiä, että näkö menee terveiden silmien leikkauksesta johtuen. Olen kuullut kauhutarinoita. Lasit eivät enää nelikymppiselle ole mikään kynnyskysymys.
En, ajatuskin siitä että joku sörkkisi silmiäni saa aikaan kuvotuksen tunteen. Olen jo yli 40 joten kohta se ikänäkökin alkaa vaivata, niin mitä turhia. Silmälasit sopii minulle!
Minä teetin linssinvaihtoleikkauksen kaksi vuotta sitten. Olisin mennyt laserleikkaukseen, mutta koska minulla oli sekä likinäköä, kaukonäköä että suuri hajataitto, se ei sopinut minulle.
Tämä oli yksi elämäni parhaista päätöksistä!
Olisi pitänyt ottaa lainaa ja käydä parikymppisenä. Nykyisin näytän paremmalta lasien kanssa, niin en viitsi ihan turhamaisuudesta, vaikka inhoan laseja. Tosin leikkauksessa on myös omat riskinsä.
En uskalla ja inhottaa ajatus siitä, miten silmä pidetään auki ja operoidaan.
En menisi koska joutuisin hankkimaan lasit taas kahden vuoden kuluttua. Jatkan siis piilareiden käyttöä.
On varaa, mutta siinä menee myös hämäränäkö. Antaa tekniikan kehittyä.
En menisi missään nimessä. Ei silmälaseista ole mielestäni mitään vaivaa, joten leikkaus joka ei k oskaan ole riskitön, olisi turha. Sitä paitsi on lähipiirissä tuttu joka jatkuvasti kärsii PRK-leikkauksen seurauksista tänäkin päivänä, vuosia leikkauksen jälkeen. Näkö kyllä parani, mutta silmien kuivuus ja hämärässä valojen ympärille syntyvät jonkinlaiset kehät on kuulemma pilanneet elämänlaatua merkittävästi enemmän kuin silmälasit koskaan.
En kävisi, kun ei ole tarvetta. Mutta miehelleni kustantaisin kyseisen operaation mielelläni. Ja jos itse tarvitsisin, niin toki kävisin. Loppupeleissä hinta on aika pieni loppuelämän hyvästä näöstä.
Enpä ole kuullut yhdestäkään pieleen menneestä leikkauksesta. Silmäni on leikattu ja olen tyytyväinen leikkauspäätökseen. Laita pieni määrä rahaa syrjään toiselle tilille niin joskus toiveesi toteutuu.
Minä kävin. Sen saa muuten osamaksullakin. Paras satsaus itseeni ikinä.
Varaa olisi, mutta en halua ottaa sitä riskiä että hämäränäkö menee.
Vierailija kirjoitti:
On varaa, mutta siinä menee myös hämäränäkö. Antaa tekniikan kehittyä.
Jaa, ei mulla miksikään mennyt.
Vierailija kirjoitti:
En menisi koska joutuisin hankkimaan lasit taas kahden vuoden kuluttua. Jatkan siis piilareiden käyttöä.
Miksi joutuisit? Ap
En tosiaankaan! En mene arpeuttamaan linssiäni turhaan, ellei ole pakko.
Olisi varaa mutta en mene. Tykkään käyttää laseja.