Kumpi teillä määrää yleensä kauppaostokset?
Kumpi sanoo viimesen sanan mitä ostetaan ja syödään?
Kommentit (27)
Meillä ostetaan aina melko samaa. Joskus aluksi jouduin miestä neuvomaan mitä kaupasta aina tarvitaan
Nykyään mies käy useimmiten kaupassa, koska on työtön. Tekee myös ruuat. Voin käydä hakemassa lisää tai pyytää jotain.
Joten mitään määräämistä tähän ei liity.
Rahat riittää ja ne on yhteiset
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan aina melko samaa. Joskus aluksi jouduin miestä neuvomaan mitä kaupasta aina tarvitaan
Nykyään mies käy useimmiten kaupassa, koska on työtön. Tekee myös ruuat. Voin käydä hakemassa lisää tai pyytää jotain.
Joten mitään määräämistä tähän ei liity.
Rahat riittää ja ne on yhteiset
Listojakaan ei ole tarvittu yli kymmeneen vuoteen kuin joskus jouluna tms.
Aina pitää olla kaikki perusasiat ja niistä voi soveltaa mitä tahansa.
Mies ostaa kyllä vähemmän ja käy useammin kaupassa. Sekään ei haittaa
Aina ostetaan vihanneksia, hedelmiä, juustoa, lihoja, maitoa ym. Aina pitää olla kuiva-aineita, tomaattimurskaa, linssejä, pakasteita, pakkasessa lihaa, kalaa ym.
Kauppaan 2 km. Voi mennä aina uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 vkon kiertävä ruokalista. Olen vuosia sitten nähnyt paljon vaivaa siinä, jotta on ruokaympyrä kunnossa.
La tai su kun syödään, ilmoitan perheelle meillä on seuraavalla vkolla ruokana ja luettelen seuraavan vkon ruuat. Jokainen voi sanoa mielipiteensä mutta meillä kaikki ovat hyvin kaikkiruokaisia.
Käyn kaupassa aina ma ja to, kun pääsen töistä. Sellaisilla mummokärryillä.Joskus, hyvin hyvin harvoin mies käy kaupassa ja sitten ostaa vähän mitä huvittaa.
Mutta syötyä nekin tulee. Joku raaka-aine joutuu ehkä pakkaseen jne.Mimmonen ruokalista? :)
Mun pitäisi myös kehittää, koska en jaksa aina miettiä "mitä tänään syötäisiin". Kun en edes nauti ruuanlaitosta, pakkopullaa.
Vinkkejä sain valio.fi , tulee joka su sähköpostiin Jan kouluruokalalistalta, 2 krt vkossa kalaa, 2 kasvispäivää jne. Helpottaa todella paljon arkea. Esim jos teen lasagnea, meillä on aina lauantaisin joku jauhelihapitoinen uuniruoka, sinne saa ympättyä kaikki viikon raastejämät ja kenties jotain muutakin.
Ruokalasku on kuussa 500 e ja meitä on 2+2 ja lisäksi otan eväät mukaan töihin.
Asutaan Helsingissä, ruokaa ei tarvi jemmata kun kaupat ympärillä ovat auki 18 h päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 vkon kiertävä ruokalista. Olen vuosia sitten nähnyt paljon vaivaa siinä, jotta on ruokaympyrä kunnossa.
La tai su kun syödään, ilmoitan perheelle meillä on seuraavalla vkolla ruokana ja luettelen seuraavan vkon ruuat. Jokainen voi sanoa mielipiteensä mutta meillä kaikki ovat hyvin kaikkiruokaisia.
Käyn kaupassa aina ma ja to, kun pääsen töistä. Sellaisilla mummokärryillä.Joskus, hyvin hyvin harvoin mies käy kaupassa ja sitten ostaa vähän mitä huvittaa.
Mutta syötyä nekin tulee. Joku raaka-aine joutuu ehkä pakkaseen jne.
Voi kun olisi ihanaa saada tämä ruokalista, siitä saisi varmaan paljon ideoita!
Vierailija kirjoitti:
Mutta syötyä nekin tulee. Joku raaka-aine joutuu ehkä pakkaseen jne.
Johan on diktaattori meininkiä :)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sanoo viimesen sanan mitä ostetaan ja syödään?
Me elämme tasa-arvoisessa parisuhteessa eli ei kumpikaan määrää. Päätämme yhdessä, jos olemme eri mieltä yleensä menee tyyliin: -Otetaanko tuotetta X -en mä haluu tämän jälkeen tulee sitten joko -otan kuitenkin tai -no jätetään pois.
Meillä kumpikin ostaa omat ruokansa. Näin siksi, että elämä on paljon helpompaa, kun miehen ei tarvitse etsiä minun ruokiani eikä minun tarvitse tuskailla, oliko se tämä vai tuo paketti. Tästä voi päätellä, että toinen on vegaani ja toinen ei.