Voiko ostaa toisen pankkikortilla?
Jos siis tietää numeron? Tarkoitan tilannetta jossa toinen antaa kortin käyttöön.
Kommentit (22)
No eipä sitä kukaan siinä kassalla kysele. Voi. Lähimaksulla ei tarvi tietää edes tunnuslukua.
Ei ole korttiehtojen mukaista.
Mutta tuskinpa siitä kiinni jäät.
lue sopimusehdot, niin sieltä löytyy vastaus.
Kyllä minä ainakin äitille kävin kaupassa monia kertoja ja kerran mieskin kävi.. ilmeisesti kassa näkee sen nimen siitä kortista ku olivat sanoneet ku naisen nimi ja mies ostamassa mutta ei sitä korttia pois otettu kun mies vaan sanoi että anopin asioilla on
Ei saa toisen kortilla ostoksia tehdä. Myyjän kuuluu ottaa kortti pois väärältä henkilöltä ja hän saa itselleen tästä palkkion, jonka maksaa kortin haltija.
Toista ei voi ostaa, ei kortilla eikä käteisellä.
Eipä siitä nykyään varmaan kiinni jää, mutta joskus kun olin ärrällä nuorena töissä niin otin kyllä paljon kortteja pois ihmisiltä jotka maksoivat toisen ihmisen kortilla. Niistä sai aina itelle 150 € palkkion. Kauhee poru tuli aina asiakkailta mutta kyllähän käyttäjä aina hyväksyy ne kortin ehdot.
Onnistuu. Väärin se kai on, mutta en tiedä miten isosti väärin. Millaisia rangaistuksia siitä voi seurata?
Kerran kävin toisen henkilön kortilla tekemässä ostokset hänen puolestaan. Olemme eri sukupuolta, joten jos kassa olisi kortin nimeä katsonut, niin olisi älynnyt minut eri henkilöksi (niin tai olisihan hän voinut ajatella, että kenties olen transsukupuolinen, hah). En tiedä miten kassat niissä tilanteissa toimivat, jos huomaavat että henkilö ei ole sama. Kun minulla tosiaan vain tuosta yhdestä kerrasta "kokemusta".
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu. Väärin se kai on, mutta en tiedä miten isosti väärin. Millaisia rangaistuksia siitä voi seurata?
Kerran kävin toisen henkilön kortilla tekemässä ostokset hänen puolestaan. Olemme eri sukupuolta, joten jos kassa olisi kortin nimeä katsonut, niin olisi älynnyt minut eri henkilöksi (niin tai olisihan hän voinut ajatella, että kenties olen transsukupuolinen, hah). En tiedä miten kassat niissä tilanteissa toimivat, jos huomaavat että henkilö ei ole sama. Kun minulla tosiaan vain tuosta yhdestä kerrasta "kokemusta".
Mie lainasin kans vastakkaiselle sukupuolelle korttia niin oli kuulemma kassatäti uhannu soittaa poliisit paikalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie lainasin kans vastakkaiselle sukupuolelle korttia niin oli kuulemma kassatäti uhannu soittaa poliisit paikalle
Hui! Mitähän ne poliisit sitten olisivat tehneet, vieneet putkaan? (:D)
Ei saa, mutta onnistuu ihan heittämällä.
Kassakoulutuksessa minua on kielletty koskemasta asiakkaan korttiin. Jos kortti ei toimi, voin vain sanallisesti ohjeistaa asiakasta.
Näin eräässä isossa ketjuravintolassa, jossa kerätään pisteitä ja poonuksia.
Toisaalta magneettikorttina ei voi enää käyttää: vai pin-koodilla.
Kortista saa myyjä 150€ palkkion kun ilmoittaa väärinkäytöstä/ottaa kortin pois ja sen palkkion maksaa kortin omistaja.
Kortin omistajalle tulee myös merkintä pankin rekisteriin ja useammin toistuessa pankilla on oikeus ottaa kyseisen henkilön kortit pois jatkuvasta sopimusehtojen rikkomisesta.. Ei maksupäätteissä myyjä nää nimeä mikä on etupuolella, mutta allekirjoitushan sielä kortin takana on ja jos se on selkeä/tarkka myyjä niin kiinni jää.
Pankin setä kirjoitti:
Kortista saa myyjä 150€ palkkion kun ilmoittaa väärinkäytöstä/ottaa kortin pois ja sen palkkion maksaa kortin omistaja.
Kortin omistajalle tulee myös merkintä pankin rekisteriin ja useammin toistuessa pankilla on oikeus ottaa kyseisen henkilön kortit pois jatkuvasta sopimusehtojen rikkomisesta.. Ei maksupäätteissä myyjä nää nimeä mikä on etupuolella, mutta allekirjoitushan sielä kortin takana on ja jos se on selkeä/tarkka myyjä niin kiinni jää.
Miten ihmeessä myyjä näkee kortin taakse mutta ei eteen??
Entäs jos kassa kysyy henkkarit jos epäilee ettei ostaja ole kortin haltija.
Vierailija kirjoitti:
Pankki ei myönnä enää korttia jos jää kiinni sopimusehtojen rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos kassa kysyy henkkarit jos epäilee ettei ostaja ole kortin haltija.
Mutta missä tilanteessa myyjälle herää epäilys ettei ostaja ole kortin omistaja?
Vierailija kirjoitti:
Kassakoulutuksessa minua on kielletty koskemasta asiakkaan korttiin. Jos kortti ei toimi, voin vain sanallisesti ohjeistaa asiakasta.
Näin eräässä isossa ketjuravintolassa, jossa kerätään pisteitä ja poonuksia.
Toisaalta magneettikorttina ei voi enää käyttää: vai pin-koodilla.
Ei pinkoodia ole pakko käyttää, voi myös näyttää henkkarit.
Jos ei mahdollinen kortin takavarikointi haittaa.