Mulla on niin ikävä Suomeen!
Pakkotilanteesta johtuen ulkomailla jo vuosia, eli klassinen ero ja yhteishuoltajuus.
Kyllä se niin vain on, että oma maa mansikka..
Kaikki meidän tavat, junttiuskin ja oma kieli, voi että! Sitäpaitsi juntteja on joka maassa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa asut?
En viitsi sanoa maata, mutta Keski-Euroopassa asustelen.
ap
Suomi on suomalaisten maa sinä olet valinnut toisen maan. Pysy siellä ja anna suomalaisten olla omassa maassaan.
No mutta sitten kyläilemään useasti. Onneksi Keski-Eurooppa ei ole hirveän kaukana. Sieltä pääsee suht joustavasti matkustelemaan edestakaisin lyhyeksikin aikaa. Kesällä vaikka heti käymään kun luonto kukoistaa ja mansikat maistuu!
Harmi, että et viihdy asuinmaassasi. Minä asun myös ulkomailla eikä mulla ole oikeastaan koskaan ikävä Suomeen, vaikka on siellä ihan kiva käydä välillä tapaamassa ystäviä ja perhettä.
Veikkaan että Saksassa? :)
Vaikka siellä on nykyään hyvä palkkataso eli esim. Saksassa saat käytännössä palkkasi suoraan bruttona käteen verrattuna siihen mitä saat palkastasi käteen vain nettona Suomessa, niin työyhteistöt ja muut ovat todella vanhoillisia, jäykkiä, hierarkisia eli kaikki sellainen normaali rentous puuttuu täysin joihin me olemme tottuneet mm. täällä Pohjoismaissa.
Missä maassa asut?