Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskossa elävältä Johanna Tukiaiselta omituinen kannanotto

Vierailija
19.02.2017 |

Kohublondi Johanna Tukiainen avautuu nykyelämästään, päihteettömyydestään, evankelistan työstään ja uskosta tuoreessa Hymy-lehdessä ja sen painetussa versiossa. Johannalla vain on varsin erikoiset mielipiteet kirkosta.

Hän on pettynyt evankelisluterilaiseen kirkkoomme ja kouhottaa:

-Aion erota kirkosta, kirkko on paholaisen vallassa. Ekumenia on Saatanasta, hän sanoo.

-Elämme lopun aikoja. Ekumenia on uskontojen, rahan, vallan ja maailman johtajien yhdistymistä, se on siis paholaisesta. Kirkko ei opeta oikeaa pelastuksen sanomaa. Ihminen joka ottaa ehtoollista kirkossa olematta uskossa voi ottaa päälleen kirouksen, sanoo evankelista Tukiainen.

https://hymy.fi/uutiset/uskossa-elavalta-johanna-tukiaiselta-omituinen-…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan tuo on. Kohta alkavat homovihkimiset vie loputkin rippeet lutikoiden touhuista.

Vierailija
22/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaisin on, niin kuin ennenkin. Nyt vain eri tavalla. Uskovaisistahan löytyy näitä entisä juoppoja ja narkkeja jotka ovat joutuneet viimein niin sekaisin että ovat pärähtäneet uskovaisiksi. Juoppouden ja narkkaamisen syyhän on aina joku mieletön ahdistus, ja korvanneet riippuvuuden toisella. Riippuvuudella mielikuvitusystävästä joka antaa sinulle anteeksi huonommuudentunteesi.

Kyllä, sitähän se on aina, tämä "uskoontulo". Tulisivatkin järkiinsä, kun jättävät päihteet, mutta ei, tulevat kahta hullummiksi "uskoon tullessaan", koska sitten alkaa se julistaminen ja toisten käännyttäminen ja muu todella rasittava hilipatipippaa. Hohhoijjaa, so boring.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat kiihkouskikset onkin muun kuin ev.lutin jäseniä.

Mainitsisitko esimerkkejä? Kai tiedät että helluntailaiset, lestat jne. suuntaukset ovat ev.lut kirkon jäseniä?

Lestat kylläkin kuuluvat ev. lut. kirkkoon!

Helluntailaiset taas eivät kuulu. Muita ev. lut. kirkkoon kuulumattomia suuntauksia: Vapaakirkko, baptistit, ortodoksisuus...

Herätysliike on eri asia kuin kuuluuko ev. lut. kirkkoon vai ei. Ev. lut. kirkon sisällä on lestadiolaisuuden lisäksi muitakin herätysliikkeitä, esim. vaikkapa viidesläisyys.

Osa suuntauksista vaan on musta-valkoisempia ja tarkkoja säännöistään kun taas toiset hyvinkin liberaaleja ja sallivia. Riippumatta kuuluuko suuntaus kirkkoon.

Osa ev. lut. kirkkoon kuuluvista herätysliikkeistä kritisoi kovastikin kirkon toimintaa, mutta haluavat kuulua kirkkoon jatkossakin esim. koska kokevat että "sisältä käsin" pystyvänsä paremmin vaikuttamaan kirkon toimintaan.

Ja ennen kaikkea haluavat saada oman osansa kirkollisveron tuotosta. Näin se käy, kuulkaas.

Vierailija
24/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku uskoo sanaakaan siitä mitä tuo kyseinen nainen suustaan päästelee?

Koska se on niin hauskaa viihdettä.

Vierailija
25/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tiedän mitä tässä ceississä tulee käymään. Olen käynyt tulevaisuudessa.

Vierailija
26/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekaisin on, niin kuin ennenkin. Nyt vain eri tavalla. Uskovaisistahan löytyy näitä entisä juoppoja ja narkkeja jotka ovat joutuneet viimein niin sekaisin että ovat pärähtäneet uskovaisiksi. Juoppouden ja narkkaamisen syyhän on aina joku mieletön ahdistus, ja korvanneet riippuvuuden toisella. Riippuvuudella mielikuvitusystävästä joka antaa sinulle anteeksi huonommuudentunteesi.

Kyllä, sitähän se on aina, tämä "uskoontulo". Tulisivatkin järkiinsä, kun jättävät päihteet, mutta ei, tulevat kahta hullummiksi "uskoon tullessaan", koska sitten alkaa se julistaminen ja toisten käännyttäminen ja muu todella rasittava hilipatipippaa. Hohhoijjaa, so boring.

Älä puhu omiasi. Esim. minä olen uskovainen eikä minulla ole koskaan ollut mitään riippuvuutta enkä tunne ketään toistakaan uskovaista, jolla olisi riippuvuustausta.

En väitä, etteikö joillakuilla uskovaisilla olisi taustaa päihteiden liian käytön kanssa, mutta eikö silloin ole hyvä, jos usko Jumalaan on saanut heidät kuiville?

Älkää tuomitko.

Vierailija
27/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Olen iloinen, että Johanna Tukiainen on uudistunut uskossa (uskossahan hän on kertonut eläneensä jo nuoruudesta alkaen) ja on puhunut siitä julkisuudessa.

Silloin tällöin hänen puheenvuoronsa uskosta sisältävät mielestäni liioiteltuja "apokalyptisiä" elementtejä, kuten viittauksia illuminatiin yms. En silti tuomitse. Kukin tyylillään jne.

Toivon vilpittömästi Jumalan siunausta ja johdatusta Johannalle.

Silloin tällöin? Ainoa asia mistä Johanna uskossaan paasaa on lähestyvä maailmanloppu ja ylöstempaus, jeesuksen veri, helvetin madot jotka elävät ikuisesti, mikrosirut, alienit jotka ovat oikeasti demoneita. On kertonut että on oikeasti käynyt helvetissä ja taivaassa, ja että jumala ilmestyi hänelle seitsenvärisenä (värit vaihtelee) sateenkaarena ja lupasi että juuri hänet on pelastettu taivaaseen. Johannan pelastusopin mukaan hyvät teot eivät pelasta ja humanismi on pahasta.

Latelee ennustuksia liukuhihnalta, Obaman piti olla Amerikan viimeinen presidentti ja tänä vuonna käteinen raha katoaa ja mikrosiru eli pedon merkki tulee kaikille. Huolestuttavaa tuo käytös mielestäni on, kaikin puolin.

Johdatusta tuo ihminen tosissaan tarvitsee.

No, myönnän etten seuraa Tukiaisen puheenvuoroja kovin intensiivisesti, niin en voi tietää. Olen nähnyt pari Youtube-videota, jotka on kuvattu jonkin seurakunnan kotikokouksessa (?) eikä hän niillä puhunut tempauksista ja mikrosiruista yms. Sen vuoksi käytin ilmausta "silloin tällöin".

Vierailija
28/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Olen iloinen, että Johanna Tukiainen on uudistunut uskossa (uskossahan hän on kertonut eläneensä jo nuoruudesta alkaen) ja on puhunut siitä julkisuudessa.

Silloin tällöin hänen puheenvuoronsa uskosta sisältävät mielestäni liioiteltuja "apokalyptisiä" elementtejä, kuten viittauksia illuminatiin yms. En silti tuomitse. Kukin tyylillään jne.

Toivon vilpittömästi Jumalan siunausta ja johdatusta Johannalle.

Silloin tällöin? Ainoa asia mistä Johanna uskossaan paasaa on lähestyvä maailmanloppu ja ylöstempaus, jeesuksen veri, helvetin madot jotka elävät ikuisesti, mikrosirut, alienit jotka ovat oikeasti demoneita. On kertonut että on oikeasti käynyt helvetissä ja taivaassa, ja että jumala ilmestyi hänelle seitsenvärisenä (värit vaihtelee) sateenkaarena ja lupasi että juuri hänet on pelastettu taivaaseen. Johannan pelastusopin mukaan hyvät teot eivät pelasta ja humanismi on pahasta.

Latelee ennustuksia liukuhihnalta, Obaman piti olla Amerikan viimeinen presidentti ja tänä vuonna käteinen raha katoaa ja mikrosiru eli pedon merkki tulee kaikille. Huolestuttavaa tuo käytös mielestäni on, kaikin puolin.

Johdatusta tuo ihminen tosissaan tarvitsee.

Eiväthän ihmisten omat hyvät teot heitä voikaan pelastaa. Siinä Tukiainen on ihan oikeassa. Jumalahan ihmisen pelastaa – sen, joka Häneen uskoo.

Mikrosiruihin, illuminatiin yms. en kuitenkaan usko itse.

Vierailija
29/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu omiasi. Esim. minä olen uskovainen eikä minulla ole koskaan ollut mitään riippuvuutta enkä tunne ketään toistakaan uskovaista, jolla olisi riippuvuustausta.

En väitä, etteikö joillakuilla uskovaisilla olisi taustaa päihteiden liian käytön kanssa, mutta eikö silloin ole hyvä, jos usko Jumalaan on saanut heidät kuiville?

Älkää tuomitko.

Usko satuolento jumalaan on aivan sama kuin heroiinin piikittäminen suoneen tai koskenkorvapullon tyhjentäminen yhdellä kulauksella. Joka niihin lankeaa, luulee niistä jotain apua arkielämänsä tyhjyyteen saavansa, mutta kukaan ei itse asiassa saa yhtään mitään mistään. Minä nyt satun olemaan tätä mieltä reilun viidenkymmenen ikävuoden kokemuksella. Jos sinä olet toista mieltä, fine, mutta älä luule, että me kaikki jaamme uskosi. Toisaalta teidän sakkinne raivostuttaa, toisaalta säälittää. Ei elämässä tarvita mitään kainalokeppejä (jumalia, enkeleitä,  viinaa, huumeita, seksimaniaa, rahanhimoa etc.), kyllä elämä kannattaa ihan itsessäänkin. Olen onnekas, kun olen sen älynnyt.

Vierailija
30/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sillä ensi viikolla ole se oikeudenkäynti koiriinsa liittyen? Kuvittelee, että uskoontulojutuilla ja sekavilla profetioilla joko a) häntä pidetään tapansa parantaneena b) syyntakeettomana, molemmissa tapauksissa tuomio olisi revankelistan ajatuskulun mukaan vapauttava.

En kyllä yhtään sääli ihmistä, joka jatkuvasti kaltoinkohtelee koiriaan ja läheisiä ihmisiä. Ja koskaan vika ei ole hänessä.

Vierailija
31/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että tuo haahka voisi seota yhtään enempää.

Vierailija
32/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana rististä on hullutus kadotukseen joutuville.....

Vierailija
33/35 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siinä käsityksessä että Tuksu on helluntailainen tai vapaakirkollinen. Onkin näköjään luterilaisen kirkon jäsen jos kerta uhkaa eroavansa kirkosta.

Vierailija
34/35 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nuo Tuksun höpinät saa jo "normaalitkin" uskovaiset heräämään, että ei tämä juttu voi olla todellista, miksi helvetissä olen tähän uskonut?

Vierailija
35/35 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää täti on tullut hulluksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän