Kokeneen ja kokemattoman parisuhde ei voi toimia
Tarkoitan siis esimerkiksi tilannetta, missä toisella on takanaan vakava parisuhde/suhteita ja seksissä tietenkin sitä kautta kokeneempi ja toinen ei ole koskaan seurustellut vakavasti ja on pahimmassa tapauksessa jopa vielä neitsyt.
Kommentit (14)
No itse ainakin olin kokeneempi kun mieheni ja mutta olemme olleet silti jo 10 v yhdessä. 3 lasta ja naimisissa.
Kyllä voi. Simple as that. Ei kokemattomuus automaattisesti tarkoita, että on huono sängyssä, tai ettei osaa ottaa toista parisuhteessa muuten huomioon.
Jos mies on 30 ja nainen 20 niin hyvin toimii. Vai mitä ikis! Lääkkeet taas loppu?
Voi se olla vähän vaikeaa. Itse en olisi missään nimessä huolinut mitään playboyta. Minusta se laskee kumppanin arvoa jos illä on useita seksisuhteita ja seurustelusuhteita takana. Enkä minäkään ihan kokematon ollut mutta arvostan enemmän ihmisiä, jotka ei luuhaa kaikkien sängyissä.
Hyvin on toiminut jo 13 vuotta. Mies on se kokematon osapuoli.
Riippuu hyvin paljon siitä, kuinka asiaan suhtaudutaan. Itselläni on kokemusta tämän yhtälön molempina osapuolina olemisesta vuoroin, joten jaan kokemukseni.
Tapaus 1, minä olin hädin tuskin parikymppinen kokematon neitsyt. Silloinen kumppanini oli about samanikäinen, mutta seurustellut menneisyydessään enemmän ja sängyssäkin kokeneempi. Suhde oli ihan täyttä painajaista: eksäni näki minut pelkästään seksiobjektina ja painosti minua jatkuvasti sängyssä asioihin, joihin en todellakaan kokenut olevani valmis - ihan hilkulla, etteivät raiskauksen tuntomerkit olisi täyttyneet. Kaiken kruunasi se, että tämä sekopää korosti joka käänteessä, kuinka HÄN oli meistä kahdesta petipuuhissa enemmän kokenut (hän esimerkiksi sanoi suht usein: "Hassua, että mä olen sua vuoden nuorempi ja silti mä olen sängyssä meistä se kokeneempi"). Kuvitteli varmaan, että minulle olisi ollut suurikin kunnia olla hänen opetettavanaan :D
Tapaus 2, nykyinen parisuhteeni. Alkaessamme seurustella minulla oli sekä seksi- että seurustelukokemuksia muutama takanani, miehellä ei yhtään. Olemme nyt olleet yhdessä kolme vuotta ja ei ole kokemusero menoa ainakaan vielä haitannut, kun molemmat ottavat toisensa huomioon ja kertovat avoimesti toiveistaan. Tietysti varsinkin alussa miestä sai ohjeistaa huomattavan paljon oikeisiin otteisiin, mutta niinhän se osaaminen karttuu ;)
Perusteluita. Vai onko tämä se ikäjankkaaja?
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla vähän vaikeaa. Itse en olisi missään nimessä huolinut mitään playboyta. Minusta se laskee kumppanin arvoa jos illä on useita seksisuhteita ja seurustelusuhteita takana. Enkä minäkään ihan kokematon ollut mutta arvostan enemmän ihmisiä, jotka ei luuhaa kaikkien sängyissä.
Ethän sinä voi mitenkään tietää, minkälainen historia kumppanillasi on seksin suhteen. Kertoahan voi ihan mitä tahansa, tai jättää kertomatta.
Minä olen ollut yli 20 vuotta yökerhossa töissä ja nähnyt todella paljon ja voin kertoa, että ne kaikkein kilteimmät ja viattomimman oloiset usein kaikkein pahimpia ovat. Ei sitä voi nähdä päällepäin, minkälainen seksuaalimenneisyys ihmisellä on.
Ei suhde koostu kokemuksesta ja kokemattomuudesta. Siihen tarvitaan rakkautta ja luottamusta. Lisäksi vuorovaikutuksesta on paljon apua. Nämä kun ovat kunnossa, niin kokemus ei näyttele mitään osaa. Kokeneempi voi kokea, että häneltä vaaditaan paljon kärsivällisyyttä ja nöyryyttä. Mutta jos rakkaus on vahvaa, niin kärsivällisyys ja nöyryys tulevat aivan automaattisesti.
Miksi ei voisi?