Poika tanssi vanhat mekko päällä
Yksi poikani kavereista tanssi vanhat mekko päällä, koska tyttöpareja ei riittänyt kaikille. Siellä veti meikit naamalla, hiuslisät päässä ihan yhtä juhlavalla mekolla kuin tytötkin. Omasta mielestäni tämä on hiukan outoa, varsinkin kun yleensä taas poikia ei riitä kaikille.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
hän saattaa olla transu ja hän on keksinyt hyvän tekosyyn sille miksi pukeutuu naiseksi .
"Transu"-termin käyttö ei ole ollenkaan suotavaa.
Oletteko koskaan katsoneet esim. elokuvaa Piukat paikat? Ahdistutteko sen katsomisesta yhtä paljon kuin ajatuksesta, että jossain on joku poika pukeutunut tytöksi vanhojen tansseihin?
Mä yllätin kauhukseni kerran meidän 15v pojan tekemässä meikkiä täysin naiseksi pukeutuneena päästä varpaisiin mun vaatteissa, kun tulin töistä kotiin ennen aikojaan. Molemmille vähän nolo tilanne ja pojalla kamala selittäminen, että oli vaan halunnut kokeilla.
Ja nyt olisi kiva tietää, että missä koulussa on enemmän poikia kuin tyttöjä. Lukioissa kun on jo nyt 65% tyttöjä, 35% poikia. On äärettömän epätodennäköistä, että puolet tytöistä ei tanssi.
Joten uskon vasta, kun kerrot, mikä lukio oli kyseessä!
Olen yllättynyt siitä, miten positiivinen vastaanotto tälle tuli täällä. Odotin paljon pahempaa.
Itsekin näin yhden pojan tytöksi pukeutuneena, mutta uskon että se on ollut tietoinen valinta eikä mikään "kun ei pareja riittänyt" valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olisi kiva tietää, että missä koulussa on enemmän poikia kuin tyttöjä. Lukioissa kun on jo nyt 65% tyttöjä, 35% poikia. On äärettömän epätodennäköistä, että puolet tytöistä ei tanssi.
Joten uskon vasta, kun kerrot, mikä lukio oli kyseessä!
Mistä perseestäsi sinä nuo prosentit vedit?
Mikäs siinä. Taisi jo omana kouluaikanani 80-luvulla olla tyttöjä, jotka pukeutuivat miesten vaatteisiin. En toisaalta tiedä, miksi vaatteilla on väliä. Mielestäni olisi vielä "vallankumouksellisempaa" osoittaa, että mies voi frakki päällä tanssia naisen "paikalla". Ei niin, että vaatteilla pitäisi vielä korostaa, että tässä nyt on "mies" ja tässä "nainen".
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavaa rohkeutta! Varsinkin jos ei tyttöjä riittänyt kaikille, mielestäni oli hieno teko 'mennä tytöksi' jollekin! Ei tullut parittomia.
tyttöjä riittää ja mitä parempi tasoisempi lukio Hgissä niin pojat vähemmistönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavaa rohkeutta! Varsinkin jos ei tyttöjä riittänyt kaikille, mielestäni oli hieno teko 'mennä tytöksi' jollekin! Ei tullut parittomia.
tyttöjä riittää ja mitä parempi tasoisempi lukio Hgissä niin pojat vähemmistönä.
Kaikki eivät asu Helsingissä.
Minä olin katsomassa vanhojen tanssit joissa oli neljä paria joissa tyttö oli puettu pojaksi. Tyttöjä oli enemmän, joten heistä muodostettiin pareja keskenään. Näyttäähän se toki huomattavasti hienommalta jos on mekko ja puku tanssimassa kuin mekko+mekko tai puku+puku.
Olikohan tällä pojalla myös juhlamekon kanssa asiaan kuuluvat korkeakorkoiset tanssikengät, vai vetelikö hän parketilla tennareissa?
Vierailija kirjoitti:
Elämme kaksituhattaluvulla.
Niin ja kyllähän nuorukaiset ovat jo kauan teattereissa esittäneet naissekoiluiden roolit..silloin kun naisia ei estradeilla ollut. Vanhojen tanssit voi ottaa esityksenä....
Aamulehdessä oli kuva kahdesta lyhyttukkaisesta tytöstä, jotka oli pukeutuneet miesten puvun näköisiin housupukuihin. Gaydar piippasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä yllätin kauhukseni kerran meidän 15v pojan tekemässä meikkiä täysin naiseksi pukeutuneena päästä varpaisiin mun vaatteissa, kun tulin töistä kotiin ennen aikojaan. Molemmille vähän nolo tilanne ja pojalla kamala selittäminen, että oli vaan halunnut kokeilla.
Kotona salaa äitinsä tai siskon naisten vaatteisiin pukeutumista on varmaan aika moni poika jossain vaiheessa kokeillut. Ei siitä kannata järkyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan katsoneet esim. elokuvaa Piukat paikat? Ahdistutteko sen katsomisesta yhtä paljon kuin ajatuksesta, että jossain on joku poika pukeutunut tytöksi vanhojen tansseihin?
Tuossa elokuvassa ne hahmot nauratti ja niiden eleet ja ilmeet huvitti katsojaa, kuten oli tarkoituskin Nykyään ahdistaa se, että näihin pitää suhtautua niin kuolemanvakavan tiedostavasti. Ihan kaikesta vedetään herneet nenään. Näillä lakeuksilla ei jumalauta naureta sukupuolineutraaleille.
hän saattaa olla transu ja hän on keksinyt hyvän tekosyyn sille miksi pukeutuu naiseksi .