Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ois hyvä, vähäkalorinen eväs töihin iltavuoroon?

Vierailija
18.02.2017 |

Lyhyt vuoro, yks tauko.

Lämpimän ruoan syön aina ennen.
Laihduttaa pitäis.
Hedelmät ois joo mutta oon vähän rajoittunut niiden suhteen (esim. banaania en voi syödä lainkaan, mandariineissa ällöttää ne valkoiset rihmat ja omena pitäis kuoria ja pilkkoa mihin ei tauolla mahista ja jos pilkon valmiiksi kotona niin tummuu ällöksi).
Maitotuotteet (jogurtit, rahkat) ei oo kans vaihtoehto.

Jotain kevyttä, edullista ja hyvää?

Proteiinipatukoita ja pähkinöitä mulla on ollut. Joku kevyempi juttu hakusessa? Mikä ois vaiks hyvä valmissmoothie (missä ei olis banaania)?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse tykkään popsia kirsikkatomaatteja ja porkkanoita. Esim. pussi babyporkkanoita on helppoa ja hyvää. Varsinkin kirsikkatomaatit on niin herkkua että menee rasia helposti!

Niinpä, eikä nälkä katoa mihinkään.

Vierailija
22/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä siis yksi päivän pääaterioista, vai vaan napsimista aterioiden välissä? Jos on napsimista, suosittelisin syömään isomman annoksen oikeaa ruokaa ennen iltavuoroa ja töissä sitten vaan juomaan teetä, vettä jne. Ei aterian päälle tarvitse mitään naposteltavaa ennen seuraavaa kunnon ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitettyä kananmunaa tulin minäkin ehdottamaan. Keittoa termariin. Unohda valmiit smoothiet, täynnä sokeria, joka vaan aiheuttaa kahta kovemman hiilarihimon.

Smoothiessa pitäisi olla jogurttia tms joka auttaa pitämään nälkää paremmin. Hampurilaispaikoissa tns myydään tuollaisia pelkästään hedelmiä sisältäviä juomia fruitien nimellä. Ostin Heseltä smoothien jossa maustamatonta jogurttia ja se piti nälkää ihan hyvin (Hesessä saa smoothien ilman sokeria ja silti niissä taitaa olla korkea sokeripitoisuus ihan hedelmien omista sokereista).

Vierailija
24/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse tykkään popsia kirsikkatomaatteja ja porkkanoita. Esim. pussi babyporkkanoita on helppoa ja hyvää. Varsinkin kirsikkatomaatit on niin herkkua että menee rasia helposti!

Niinpä, eikä nälkä katoa mihinkään.

Pitää mulla kyllä ihan tarpeeksi nälkää jos on lyhyempi työpäivä. Lisänä vaikka raejuustoa jos semmosesta tykkää niin pitäs riittää :)

Vierailija
25/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vuoro, yks tauko.

Laihduttaa pitäis.

Hedelmät ois joo mutta oon vähän rajoittunut niiden suhteen (esim. banaania en voi syödä lainkaan, mandariineissa ällöttää ne valkoiset rihmat ja omena pitäis kuoria ja pilkkoa mihin ei tauolla mahista ja jos pilkon valmiiksi kotona niin tummuu ällöksi).

Proteiinipatukoita ja pähkinöitä mulla on ollut. Joku kevyempi juttu hakusessa? Mikä ois vaiks hyvä valmissmoothie (missä ei olis banaania)?

Nutrilettilla on snack patukoita. On proteiiniparukoissakin kevyempiä vaihtoehtoja, valitse sellainen jossa ei ole paljon sokeria ja joka on pienemmän kokoinen tai syö puolet. Noissa hedelmiä sisältävissä smoothieissa on enemmän kaloreita ja nostavat verensokerit ensin ylös ja sitten alas koska niissä ei ole proteiineja ollenkaan. Ruisleipäviipale tai kaksi joissa on vihanneksia ja 1-2 viipaletta juustoa tai leikkelettä, jos et syö juustoa ja leipää runsaasti muikla aterioilla. Lisäksi hedelmä, miten esim. ananaspurkki tai lasten pilttipurkki. Kananmuna voi olla myös hyvä.

Vierailija
26/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vuoro, yks tauko.

Laihduttaa pitäis.

Nutrilettilla on snack patukoita. On proteiiniparukoissakin kevyempiä vaihtoehtoja, valitse sellainen jossa ei ole paljon sokeria ja joka on pienemmän kokoinen tai syö puolet. Noissa hedelmiä sisältävissä smoothieissa on enemmän kaloreita ja nostavat verensokerit ensin ylös ja sitten alas koska niissä ei ole proteiineja ollenkaan. Ruisleipäviipale tai kaksi joissa on vihanneksia ja 1-2 viipaletta juustoa tai leikkelettä, jos et syö juustoa ja leipää runsaasti muikla aterioilla. Lisäksi hedelmä, miten esim. ananaspurkki tai lasten pilttipurkki. Kananmuna voi olla myös hyvä.

Ruisleipä nostaa verensokeria pahemmin kuin sokeri.

Vierailija
27/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mikä nirso. "Valkoiset rihmat ällöttää". :D

Vierailija
28/31 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkki tomaattimurskaa. Jos oikeasti haluat laihduttaa, on sinun oltava valmis syömään ankeasti.

Valmissmoothiet ei kuulu ruokavalioosi alkuunkaan!

Laiduttaja voi syödä erittäin herkullisesti, jos osaa kokata terveellisesti ja maustaa asiat oikealla tavalla.

Vierailija
29/31 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/31 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raejuuston tai rahkan sekaan jotain. Proteiini pitää nälän poissa, lihakset kiittää. 25g per annos koska elimistösi ei ota enempää kerralla vastaan ja muuttaa ylimääräisen sokeriksi eli läskiksi.

Se on muuten rasva, joka pitää kylläisenä.

Ei kyllä pidä paikkansa. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00…

Vierailija
31/31 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan usein ihan vaan porkkanaraastetta jota sitten tuunaan miten milloinkin. Eilen nakkasin päälle kourallisen kirsikkatomaatteja, muutaman oliivin, raejuustoa ja lusikallisen auringonkukan siemeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä