Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin elämä valmis lasta / lapsia varten?

Vierailija
18.02.2017 |

Milloin tunsit, että elämäsi on riittävän valmis, jotta voit alkaa yrittää lasta?

Koulut käyty? Kihloissa? Naimisissa? X vuotta yhteiseloa puolison kanssa? Omistusasunto? Vakiduuni? Ikää riittävästi? Biletysinto laantunut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Jos kuvittelet että elämä voisi olla jotenkin "varmasti valmis" (kun eihän sieltä tiedä mitä elämä eteen heittää) niin et ainakaan ole vielä valmis.

Me saatiin esikoinen kun olin 25-vuotias, oltiin oltu yhdessä 11 vuotta, naimisissa niistä kolme, omassa talossa kaksi, ja olin saanut opinnot loppuun ja pikkurippusen työkokemustakin. Biletysintoa ei niin kamalasti koskaan ollutkaan ja vakiduunia ei kyllä todellakaan tuntunut järkevältä jäädä odottamaan :)

Toistaiseksi ei ole tullut mitään ajatuksia että jokin muu ajoitus olisi ollut parempi esikoisen kohdalla. Toisen lapsen kohdalla tuli oma rajallisuus ja psyykkinen kestävyys helisten vastaan, eli ikäero olisi meillä pitänyt olla pidempi, mutta sitä en voinut etukäteen tietää. Näillä mennään.

2/6 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on varaa. Ei tarvi olla miljonääri mutta sillätavalla asiat kunnossa, ettei tarvitse koko elämää pistää uusiksi aina kun lapsi tarvitsee uudet kengät tai pitää mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se. Sen kun tietäis.

Vierailija
4/6 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista hetkeä olekaan.

Eikä vanhemmaksi ryhtyessä tarvitse olla vakavarainen. Eihän lapsi nyt, hyvänen aika, niin kalliiksi tule.

Vierailija
5/6 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin naimisissa, olin valmistunut ammattiin ja ollit pari vuotta töissä vakipaikassa. Omistusasuntoa ei ollut.

Vierailija
6/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi