Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun ahdistusta on kestänyt 20 vuotta putkeen?

Vierailija
18.02.2017 |

Alkaa jo hiljalleen nakertaa. Aikaisemmin itsemurha-ajatus on hiipinyt mieleen siinä puolilta päivin, viime kuukausina jo heti aamusta. Ainoastaan nukkuessa on hyvä olla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkittynä vai ilman? Onko akatisiaa?

Vierailija
2/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain kivaa, mistä pidät, silloin kun ajattelet kohtauksen tulevan.  Positiivisuutta voi psyykata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pitää jo vaihtaa suhtautumista ihan kaikkeen.

Vierailija
4/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ainakaan tule ikinä parantumaan.

Vierailija
5/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue esim. kirja Läsnäolon voima (Eckhart Tolle) ja katso kirjailijan videoita Youtubesta. Noudata ohjeita.

Vierailija
6/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole ollenkaan totta että ei voi parantua. Itselläni oli myös yli 20 vuotta vaikea ahdistuneisuushäiriö eli oli koko ajan paha olla. Ymmärrän hyvin, että harkitset itsemurhaa. Minun tapauksessani hyvä terapeutti ja mindfulness auttoivat paranemisen alkuun. Ahdistus on merkki tukahdetuista tunteista. Vaikka ahdistus tuntuu helvetin pahalta, niin tunteen hyväksyminen on erittäin tärkeää, jotta siitä voi päästä eroon. Minulla ahdistuskohtaukset lyhenivät huomattavasti kun kävin mindfulnessin peruskurssin ja aloin harjoittelemaan päivittäin. Lisäksi opettelin hyväksymään ahdistuksen silloin kun se tulee. Se on vaikeaa, mutta se kannattaa.

Ja sitten terapiaan, jotta voi oppia tunnistamaan omat tunteet ja ottamaan tunteet vastaan sellaisina kuin ne tulevat. Nämä eivät ole helppoja keinoja ja ne vaativat todella paljon työtä ja kärsivällisyyttä, mutta työ on kannattanut. Lisäksi minulla oli ja on edelleen lääkitys, mutta olen pystynyt vähentämään lääkitystä neljännekseen aikaisemmasta määrästä.

Tsemppiä ja voimia <3

Vierailija
7/7 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kestänyt jo 20 vuotta, niin ei se taida kuolemaksi olla. Kestät siis varmaan vielä toiset 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän