Mies lopetti tupakoinnin..
..ja muuttui hirviöksi.
Viikon on ollut polttamatta eikä elämästä ole hyvää asiaa tänä aikana löytynyt. Ei puhu normaalisti vaan tiuskii ja huutaa kaiken sanottavan. Paiskoo ovia ja heittelee tavaroita.
Ymmärrän kyllä että on vierotusoireita ja pinna kireällä ja olin valmis kestämään pientä kiukuttelua jos vaan onnistuu lopettamaan. Tämä on kuitenkin ihan käsittämätöntä. Kyllä aikuisen pitäisi edes alkeelliset käytöstavat hallita eikä kiukutella kuin lapsi. Äsken sanoin ettei ole mun syy jos hänellä on hankalaa enkä rupee tuota loputtomiin kuuntelemaan ja sietämään
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Poltatko sinä?
En ole koskaan polttanut. Enkä myöskään nalkuttanut miehelle polttamisesta, se on jokaisen oma asia. Itse teki päätöksen lopettamisesta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hän vastasi?
"Vittu" ja lähti autotalliin
Ap
Tupakanpolton lopettaminen ei tee ketään hirviöksi.
Olisiko niin että lopettaja on tupakan avulla jaksanut kestää huonoa kohtelua ja ei sitten ilman tupakkaa kestä?
Elikkä vika on ympäristössä.
Et tiedä näköjään tupakoinnin lopettamisesta ja vieroitusoireista yhtään mitään. Siinä ei pahemmin fyysisiä oireita tule vaan kaikki tapahtuu pään sisällä. Sitä kestää kuukauden, sitten alkaa helpottaa.
Paras ymmärtää kuitenkin heti se, että tupakoija on tupakoija koko elämänsä, vaikkei enää koskaan yhtään henkosia ottaisi. Se tupakanhimo voi iskeä vielä 20 vuoden päästäkin yhtä vahvana kuin viikko lopettamisestakin, tosin aina vain harvemmin.
En tunne ketään joka olisi muuttunut hankalaksi tupkanpolton lopettamisen myötä. Tarina on vaan yksi tekosyy jatkaa polttamista.
Vitutus kuuluu vierotusoireisiin, eiköhän kuukauden kuluttua rupea helpottamaan. Jos alkuvaiheessa vähätellään ja väitetään vitutuksen kuuluvan kusipäiseen luonteeseen, menee lopetusyritys väistämättä kiville.
Vierailija kirjoitti:
Vitutus kuuluu vierotusoireisiin, eiköhän kuukauden kuluttua rupea helpottamaan. Jos alkuvaiheessa vähätellään ja väitetään vitutuksen kuuluvan kusipäiseen luonteeseen, menee lopetusyritys väistämättä kiville.
Sehän tässä onkin kun mies on kaikkea muuta kuin kusipää. Muuttui ihan silmänräpäyksessä. Osasin odottaa kireyttä mutta en tommosta raivoa 24/7. Yritän olla kuten ennenkin, juttelen ja toimin tavallisesti mutta kyllä saa itsekin purra hammasta etten ala tiuskimaan takas
Ap
Kuukausi on lyhyt aika, mutta jollekkin aineelle, myös nikotiinille riippuvaiselle tuntikin on pitkä aika.
Itse ollut 2,5 viikkoa polttamatta, aikaisemmin meni 15 vuotta 2 askia päivässä ja lopetin ilman korvaushoitoja. Ensimmäinen viikko oli helpointa maata sohvalla reagoimatta mihinkään ja nyt alkaa jo tuntumaan että ei välttämättä täysin sekoa jos kengännauhat aukeaa kesken kävelyn.
Tupakoimattomat jotka eivät tiedä henk.koht. vieroitusoireista mitään ovat aina kaikkein eniten jänkkäämässä että ei se voi noin tuntua ja blaablaa..
Minkälainen vaimo sä oikein olet, toinen on tehny ehkä yhden parhaista päätöksistä mitä voi tehdä ja sä vaan vit*uilet???
Mun mies lopetti tupakoinnin kans kaks viikkoo siitten. Eka viikko oli pahin, mutta mä tuin ja tsemppasin ja nyt alkaa jo miehellä olo helpottaa.
En tiedä susta mutta mulle ainakin toi oma mies on maailman tärkein ihminen ja olin tosi onnellinen ku mies päätti lopettaa tupakoinnin, vähin mitä siinä voi tehdä on olla tukena kaikin mahdollisin tavoin. On täälläkin mies ollu ihan superärtynyt ja saanut raivareita ihan mitättömistä asioista mutta oon vaan aatellut että ne menee ohi sit ku vierotusoireet loppuu. Ja niin kävi.
Kiroiliko mies ennen sinulle? Mieheni ei ole ikinä kiroillut minulle ja jos jostain syystä hän minulle vee -sanan sanoisi, niin jestas että nostaisin mölyn siitä! Tai jos mies yleensäkään käyttäytyisi minulle niin kuin kirjoitit miehesi käyttäytyvän. En todellakaan jäisi hiljaa katsomaan ja kuuntelemaan, en edes puolta tuntia saati viikkoa, vaan mies saisi muuttaa käytöksensä siltä seisomalta normaaliksi tai sitten hän saisi lähteä kotoa muualle rauhoittumaan. Tupakan polton lopettaminen ei ole mikään syy pissipäisyyteen.
Miten mies keksi lopettaa tupakoinnin? Veikkaan, että taustalla saattaa olla toinen neitokainen, joka ei tupakoinnista pidä ja hänen takiaan mies tuohon lähti. Sinä olet myös nyt miehelle enemmänkin riesa ja siksi hän skitsoaa sinulle. Kauan olette yhdessä olleet?
Meillä oli samanlaista. Lopulta ostin miehelle tupakkaa ja totesin että ennemmin mun mielenterveys, kuin miehen fyysinen terveys. Enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että korkea verenpaine ja otsasuonen pullistuminen on yhtään terveellisempää.
Kun tilanne taas rauhottui, niin mies ehdotti sähkötupakkaa. Pitkän pohdinnan ja tutkimisen jälkeen päädyimme ostamaan miehelle aloituspakkauksen, joka maksoi 50€. Edelleen polttaa tupakkaa rinnalla, kun vielä ei ole nikotiinipohjaista nestettä laitteessa. Mutta entisen 25 tupakka/vrk sijaan mies polttaa 4 tupakkaa/vrk. Ensi viikolla pitäis lopettaa sitten sekin vähä, kun liikkeet saavat myydä myös nikotiinipohjaisia nesteitä.
Itsekkin entisenä polttajana innostuin kyseisestä laitteesta, ajattelin ostaa myös oman, tosin minä en sitä nikotiinia kaipaa. Toivon että kyseinen laite auttaisi minua makeanhimoon. Netissä huomasin kyseisellä laitteella olevan myös tämmöinen mukava sivuvaikutus eri makuisten nesteiden takia.
Tsemppiä ap, keskustelkaa asiasta ja miettikää sopiva ratkaisu teille.
Vierailija kirjoitti:
Tupakanpolton lopettaminen ei tee ketään hirviöksi.
Olisiko niin että lopettaja on tupakan avulla jaksanut kestää huonoa kohtelua ja ei sitten ilman tupakkaa kestä?
Elikkä vika on ympäristössä.
Kyllä se vaan kuule tekee, jotkut. Ja paskamaisinta on ensin kuulla, kuinka "Mä pystyn lopettamaan milloin itse haluan, tuosta noin vain, ei tee tiukkaa." Vuosia olen minä tuota kuunnellut. Pari kertaa ollut peräti jokusen päivän ilman, ja huh huh, vietän aikaani mieluummin vaikka uhmaikäisten kolmosten kanssa ja kiitos, yksi koliikkivauvakin siihen vielä lisäksi, kuin vellipöksyisen, räyhäävän ja kaikesta vinkuvan äijän seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vitutus ja toiselle räyhääminen on kaksi ihan eri asiaa. Tupakantuska ei ketään laita toiselle puhumaan rumasti. Jos joku näin tekee niin syy on kusipäisessä luonteessa ei tupakantuskassa.
No, sitten voi kai myös vaikka laihduttaessaan ja makeanhimossaan paukuttaa ovia ja kiroilla niin penteleesti, tietenkin miehen nenän edessä?
En minä ainakaan kattelis veemäistä äijää, joka haistattelis ja heittelis ovia. Ulos vaikka sitten riehumaan tai hotelliin asumaan pahimmaksi ajaksi. Kannustan toki ja ymmärrän, että vaikeaa on, itsekin tupakoineena (Lopetin ja ilman kenellekään riehumista. Lenkille metsään huutamaan ja sokerittomia pastilleja suuhun, 25v nyt lopetuksesta aikaa).
Minua ei kiinnosta muiden kertomukset siitä etteivät riehuneet kun lopettivat iltatuttipullomaidon. Ei se tee kenestäkään kusipäätä jos totuttelee nukkumaan käyntiä ilman iltamaitoa ja saa sen seurauksena raivokohtauksia.
En ymmärrä miksi sähkötupakka sai vain alapeukkuja, voisiko joku selittää?
Yleinen vitutus kuuluu vieroitusoireisiin. Siis aivan kaikki vituttaa. Itseäni ärsytti jo se että ukko on ylipäätään olemassa vaikkei hän edes tehnyt mitään, istui sohvalla vieressä ja silti ärsytti aivan helvetisti. Yritä ymmärtää.
Poltatko sinä?