Nelikymppisen miehen elämän kohokohdat työpaikan järjestämät ryyppyreissut
40+ mies, eronnut, kaksi lasta, uusi puoliso useamman vuoden.
Töissä miesvaltaisessa paikassa melko pienellä palkalla. Lähtee kyllä reissuille yms, jos esim. puoliso järjestää tai joku muu esim. harrastuksen puitteissa. Joka vuosi työpaikka järjestää muutaman päivän reissuja, risteilyjä, reissuja hiihtokeskuksiin (ei suksia mukaan) yms. Nämä reissut merkittän kalenteriin ja menee kaiken edelle.
Huomaan, että mun mielestä mies on jotenkin suloinen reppana, kun suunnittelee ja odottaa näitä reissuja ja sitä maksimoitua juomista. Pidän miestä jotenkin säälittävänä, jos tuo on oikeasti sen mielestä hienoa ja riittävää. Tietysti siihen liittyy se, että olisihan se kiva, että mies haluaisi tehdä joskus viikonloppu- tmv reissuja myös minun kanssani. Kuten sanoin, tulee, jos järjestän, mutta alkaa tympiä oman seuran tuputtaminen. Olen alkanut itsekin reissata enemmän kavereiden tai lasteni kanssa tai ihan yksin.
Tämäkin on ihan ok, mutta toivoin vielä einiinkauansitten, että minulla olisi puoliso, jonka kanssa suunnitella yhteisiä juttuja. Kaikkea ei sitten saa.
Ei tämä ollut kysymys, ajattelin vain ääneen.
Kommentit (10)
Totta kai se harmittaa huomata olevansa niin kurjaa seuraa. Siksi en seuraani tuputakaan enää vaan vietetään aikaa kummatkin sellaisessa porukassa, jossa viihdymme. Välillä vain mietin, miksi olemme yhdessä ylipäätään, kun arki on aika kiireistä ja näitä lomia, pieniäkin, vietetään erillään. Ehkä se on se läheisyyden kaipuu, että on edes hetkittäin joku vieressä. Edes fyysisesti.
Voi voi, ei taida olla tuo mies mikään kovin fiksu kaveri, vaan hän kuulostaa todella reppanalta. Onko mies saanut nuorena rymytä ollenkaan kavereiden kanssa vai onko siihen tullut väliin aina joku siivosti elävä naisihminen? :)
En voisi kuvitellakaan saman ikäisen mieheni tai edes ystävien miesten käyttäytyvän noin, joten tuollainen teinimäinen käytös herättää lähinnä hilpeyttä. En huolisi.
Kyllä kaverit koti panon voittaa, aina
Meillä ei töissä ole edes pikkujouluja mistään muusta puhumattakaan ja nykyisen akan kanssa en lähde mihinkään ellei ole aivan pakko,viimeinen reissu sen kanssa oli kun vuokrasin asuntoauton ja mentiin vielä sen sukulaisille,ei päästy ihan sataakaan kilometriä kun alkoi kitinä,valitus,vittuilu,mökötys ym.
Käytännössä istui koko reissun siellä autossa naama norsunvitulla,oli sitä mieltä ettei käy saunomassa tai suihkussakaan muualla kuin autossa.
En vittu ymmärrä mikä sitä vaivaa.
Kiva kun joku nosti mun puolesta.
Mies on saanut rymytä nuorena.
Tykästyin miehen nuorekkuuteen ja poikamaisuuteen, mutta olen silti koko suhteemme ajan sanonut, että sen toiminta olis enemmän ok jos se olis reilu parikymppinen. Silloin tuollaiset reissut, toistuvasti, oli jännempiä.
En tiedä, ehkä vaan ollaan erilaisia ja täytyy jälleen kerran miettiä, kuinka paljon ja millaisia kompromisseja kumpaisenkin kannattaa tehdä.
Onko niitä reissuja useampiakin vuodessa? Kyllähän lomiin mahtuu muutakin, vaikka pari päivää käyttäisikin työpaikan matkoihin.
Harmittaako sinua että miehellä on hauskempaa työkavereidensa kuin sinun kanssasi. Oletko tylsää tai epämieluisaa seuraa? Pitäisikö katsoa peiliin?