Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin kirkosta ja eilen tuli kirje

Vierailija
18.02.2017 |

seurakunnan kirkkoherralta. Kutsui keskustelemaan tästä asiasta. Toimitaanko näin joka seurakunnassa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kannattaa sinun joka tapauksessa pohtia missä aiot viettää ikuisuutesi.

Vierailija
2/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät rahaa mutta annat tilaa muzuleille.

Vierailija
4/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään kirjettä saanut

Vierailija
5/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoherran kutsu ei tokikaan enää nykyään tarkoita että sinun olisi sinne mentävä. Senkun tarkistat että eroaminen on virallisesti tehty ja jätät reagoimatta kutsuun jos sinua ei kirkkoherran kanssa käytävä keskustelu kiinnosta.

Vierailija
6/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa verorahat takaa taivaspaikkaa ja kuollessani en halua hautuumaan monttuun. Vaan polttohautaus ja tuhkat taivaan tuuliin.

Tuonne keskusteluun en aio mennä. Mutta mietin tuleeko samanlainen kutsu kaikille.

Vierailija
7/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli aikanaan kirje jossa kysyttiin haluaisinko kertoa syitä eroamiselle ja palautus kuorikin oli valmiina, mutta en sitten koskaan jaksanut kirjoitella perusteluita kirkkoherralle. Käymään nyt en ainakaan viitsis mennä.

Vierailija
8/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä normaali käytäntö. Ettei nyt vaan taas olisi provo? Jos on totta niin ei tietenkään kenenkään tarvitse tuollaiseen suostua.

Vierailija
9/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät varmasti pysty kutsumaa. Jikaista keskusteluun. Mutta hyvä tapahan se on.

Minua pyydettiin keskustelemaan kun jätin paperin virastoon. Sanoin etten haluaisi jäädä odottamaan keskustelua kun on syntymäpäiväni ja täytin juuri 18. Virkailija totesi että tämä on siis periaatteellinen asia ja sanoin että joo. Eikä siitä keskustelusta koskaan mitään kuulunut. Eipä se olisi muuttanut asiaa.

Vierailija
10/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet sinne ja sanot vain 2 sanaa: Irja Askola. Sitten lähdet pois. Painostustahan toi on. Jos siis ei ole ollut aikaisemmin tapana kutsua seurakuntalaisia keskusteleen, vain erotessa.

Vierailija
11/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuttu mihinkään keskusteluun, kun vähän päälle parikymppisenä erosin, vuosia sitten. Mutta työpaikallani kutsutaan vastaavaan keskusteluun, jos irtisanoutuu.

Vierailija
12/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös kirje, jossa kerrottiin että olen tervetullut osallistumaan toimintaan ja tilaisuuksiin erosta huolimatta, olen tervetullut liittymään uudelleen ja että kirkkoherra mielellään keskustelee kanssani erooni johtaneista syistä (puhnro ja sähköpostiosoite).

Vierailija
13/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys valtaa kirjoitti:

Säästät rahaa mutta annat tilaa muzuleille.

Eikös kirkko ole noita muzuleita majoittanut ja suojellut laittomasti, eli eroamalla kirkosta et anna rahaa tuohon toimintaan.

Vierailija
14/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen teologiaa enkä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta käytännöstä. Minä en saanut mitään keskustelukutsua kun erosin 2014 (juuri 18v täytettyäni) mutta asunkin pk-seudulla niin täällä tuskin kellään olisi aikaa puhua kaikkien eroajien kanssa. Mutta tuollaista voi tapahtua ehkä jossain pienessä seurakunnassa jossain maaseudulla jossa eroajia on vähän.

"Ennen vanhaan" oli pakko keskustella papin kanssa ennen kun oli mahdollista erota kirkosta mutta nykyään ero astuu voimaan heti kun maistraatti ehtii sen rekisteröidä eikä tuollaisiin keskusteluihin ole missään tapauksessa pakko mennä.

Vierailija
15/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä normaali käytäntö. Ettei nyt vaan taas olisi provo? Jos on totta niin ei tietenkään kenenkään tarvitse tuollaiseen suostua.

Jos on pieni seurakunta tai on ollut kova jäsenkato, niin ehkä on muutettu toimintatapoja? Joka tapauksessa kirjeen voi jättää täysin huomiotta, niin kuin valtaosa eronneista varmasti tekee/tekisi.

Vierailija
16/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli myös kirje, jossa kerrottiin että olen tervetullut osallistumaan toimintaan ja tilaisuuksiin erosta huolimatta, olen tervetullut liittymään uudelleen ja että kirkkoherra mielellään keskustelee kanssani erooni johtaneista syistä (puhnro ja sähköpostiosoite).

Minullekin tuli kirje, jossa minut toivotettiin edelleen tervetulleeksi kirkkoon ja sen tilaisuuksiin. Ei kuitenkaan pyydetty kertomaan syitä eroon. Ihan mukava kirje mielestäni.

Vierailija
17/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seurakunnan kirkkoherralta. Kutsui keskustelemaan tästä asiasta. Toimitaanko näin joka seurakunnassa?

Kirkko ei halua luopua veronmaksajista. Heitä kirje roskiin, helvetti on vain uskovaisten pelottelukeino - ei sitä oikeasti ole olemassa.

Vierailija
18/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuli minullekin kirje Irja Askolalta jossa harmiteltiin jooz. Ei kutsunut keskustelemaan hän, Helsingissä varmaan liikaa eronneita

Vierailija
19/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu kirkkoon, mutta opiskelet teologiaa??? Ei mene kaaliin.

Tämä siis 14::lle.

Vierailija
20/32 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä sille herralle kirje, että haluaisit käydä kehityskeskustelun erottuasi. Ei varmasti löydy sopivaa aikaa kirkon haukkumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän