Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

s-prog arvo 146,6.. Onko normaali tulos?

18.03.2006 |

Kävin siis antamassa loput verinäytteet ja kysäisin samalla edellisiä tuloksia. Lääkärille mennään kuulemaan tulokset vasta kuun lopulla, joten osaako joku kokeneempi kertoa tuosta s-prog arvosta? Olisin hyvin iloinen! Kiitos!

-Tuittu-

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mä en ole mikään asiantuntija, mutta mikäli toi sun prog arvo on otettu ennen kuukautisia niin mun ymmärtääkseni valtavan hyvä tulos. Merkitsisi siis ovulaation tapahtuneen. Mulla nimittäin oli prog 38 viikkoa ennen kuukautisia, ja kysyin gyneltä, että voiko siitä päätellä ovulaation tapahtuneen, niin gyne sanoi, että ton mun arvon ois pitänyt olla tuplasti korkeampi, jotta vois varmuudella sanoa.

Vierailija
2/7 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan varmaksi osaa minäkään tulkita tuloksiasi, mutta tästä linkistä näkyy ainakin ohjearvot progesteroni määrityksessä

http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/default.htm

myöskin tuolla toisella lapsettomuuspalstalla on mainioita yhteenvetoja labratuloksista yleensäkin

http://groups.msn.com/lapsettomuus/labrakokeet1.msnw

Tsemppiä tutkimuksiin toivottelee

Leia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se arvo tosiaan otettu viikko ovulaation jälkeen ja olin kyllä aika yllättynyt että se oli noin korkea... No, ei kai se auta kuin vain malttaa odottaa vielä pari viikkoa että päästään lääkäriin.

-Tuittu-

Vierailija
4/7 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin korkeasta progesteroniarvosta luteaalivaiheen puolivälissä en ole kuullut ennen??!!

S-progesteroniarvot erään laboratorion(Yhtyneet laboratoriot) mukaan ovat seuraavat:

naiset follikkelivaihe 0,4 - 6,5 nmol/l

ovulaatiovaihe 1,3 - 14,2 nmol/l

luteaalivaiheen puoliväli 16,6 - 72,2 nmol/l

luteaalivaihe 4,5 - 52,9 nmol/l

postmenopaussi alle 3,3 nmol/l

Itselläni tuo arvo oli joskus 66 ja sekin oli jo todella hyvä!!

Raskaana olevilla naisilla tuo arvo lähtee nousuun......Kävipä vaan mielessä, että voisiko olla mahdollista??! ;)

Joka tapauksessa arvo on TODELLA korkea!!

Terkuin: Je_Ni rv 11

Vierailija
5/7 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja onneksi menkat ehtivät alkaa ennen kuin kuulin tuloksista, sillä muuten olisivat vain turhaan nousseet. Olen myös itse sitä mieltä että arvo oli hyvin korkea ja siksi se mietityttääkin kovasti. Joulukuussa minulta mitattiin samainen arvo ja silloin se oli 111. Gyne jolla silloin kävin arveli kemiallista raskautta, koska hänen mukaansa noin korkea arvo viittaisi siihen. Ehkä juuri siksi olen niin hämmentynyt.. Pitikin olla niin malttamaton että menin kysymään, nyt vain saa turhaan vaivata pientä päätään..:)

-Tuittu-

Vierailija
6/7 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan kp 22-24

Näin mulle kansantajuisesti lekuri kertoi:

alle 25 = ei ovulaatiota (joskus raja-arvona voidaan pitää myös 20-24 riippuen tapauksesta eli minä pvänä tuo verikoe on tehty)

yli 25--->100 ovulaatio ok.

yli 100 = raskaus

Eli olisikohan mahdollista että tuo oli kemiallinen raskaus? Mitään muuta en kyllä noin korkealle s-prog arvolle keksi koska normaalistihan se huitelee pitkälti alle tuon 100 jos ovis on tapahtunut mutta munasolu ei ole hedelmöittynyt. Mulla oli 84 kun olin ovuloinut.

Piippuli

Vierailija
7/7 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen raskaus tuli minunkin mieleeni ensimmäisenä, mutta toisaalta tein raskaustestin (acon10) 13vrk ovulaatiosta, koska oli juhlat tulossa. Ja testi oli aivan selvä nega. Luulisin että acon olisi antanut edes haamun jos munasolu olisi hedelmöittynyt mutta jättänyt kiinnittymättä. No, vielä viikko hoitojen suunnitelukäynnille, joten kai siellä lääkäri jotain asiaan kommentoi.

Tämän kierron kuukautiset oli muutenkin niin niukat, että eipä kai tuollaiseen limakalvoon voi mikään kiinnittyäkään. :(

-Tuittu-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän