Ystävä kantaa vieläkin kaunaa kun saunoin kaksin hänen miehen kanssaan mökillä
Olimme heidän mökillä ja minä ja kaverin mies jäätiin kahdestaan vielä n. vartiksi saunomaan muiden lähdettyä. Siis eihän sieltä kaikki edes pysty lähtemään kerralla, vaan pitää peseytyä yksitellen. Kuitnekin kaveri VIELÄKIN tuo tuon asian esille heti kun meille tulee jokin erimielisyys. "Mutta sähän saunot varatun miehen kanssa niin mikset tekisi totakin blabla..". Miten voi aikuinen ihminen olla noin lapsellinen? Minua harmittaa koska haluan kaverini parasta, mutta ilmeisesti hänellä on todella heikko itsetunto kun jaksaa tuollaisesta kantaa kaunaa.
N23
Kommentit (40)
On kyllä omituista. Itse en ole koskaan ollut sekasaunassa, enkä mene, mutta lähinnä ihmetyttää sen naisen asenne. Onko hän hieman daiju? Ensin kuitenkin menee sekasaunaan, mutta sen jälkeen alkaa nillittämään siitä. WTF? Sekö muka on jokin kynnyskysymys että millä kellonlyömällä sieltä saunasta on lähdetty? Sairasta ja erittäin epäloogista, mutta nuoret naiset. :O
Näinkö epävarmoja nykyään ollaan? Minulla ja miehelläni on paljon ystäväpariskuntia ja sekoitamme monesti pakkaa niin, että minä voin jutella kaverin miehen kanssa ja hän minun mieheni. Olen aina ihmetellyt vanhanaikaista jakoa, jossa naisten tulisi mennä juoruilemaan keittiöön, kun miehet kaljottelevat terassilla. Yhden pariskunnan kanssa sattuu menemään niinkin, että mieheni ja tyttökaverini ovat kovia saunojia, kun taas me toiset osapuolet haluamme poistua nopeammin. Ja näin on aina, oli kyseessä kuka saunojakaveri tahansa. Eli ei, minun ei tarvitse epäillä heidän jäävän harrastamaan mitään sopimatonta. Toki jos tiedän, että jonkun mies on luonteeltaan turhan flirtti, en jää varta vasten hänen kanssaan esim. juuri saunomaan kaksin.
No tän homman suuruushan riippuu ihan täysin siitä kuinka läheisiä olette. Jos olette kaikki hyviä ystäviä, ei mitään ongelmaa. Jos taas olet kaveri vain naisen kanssa, ei ole kovin soveliasta jäädä miehen kanssa kaksin saunomaan.
Meillä oli sellainen tilanne, että olin tosi hyvät kaverit parisuhteen molempien osapuolien kanssa. Olin itsekin varattu, eli ihan vain pelkkää ystävyyttä. Joskus hengailtiin kaikki yhdessä, joskus minä ja se mies, miehen nainen ja minun mieheni olivat joskus vain kahdestaan, eikä mitään ongelmaa. Oltiin vain tosi hyviä ystäviä. Sitten näille kahdelle tuli ero, mies jäi tosi hyväksi ystäväkseni. Itse olen vieläkin yhdessä oman mieheni kanssa. Meillä ei olisi ollut mikään ongelma jos olisin saunonut kahdestaan toisen miehen kanssa tai mieheni sen naisen kanssa.
Anteeksi sekava kirjoitus, en oikein osaa selittää tilannetta kunnolla. Ymmärrätte varmaan kuitenkin.
Kieltämättä epäilen ystäväni heikon itsetunnon johtuvan siitä että hän on viimeisen parin vuoden aikana kun on miehen kanssa seurustellut lihonut varmaan joku 10 kiloa. Ei nyt mikään hirveän isokokoinen ole mutta kun minä olen todella urheilullinen ja paikat kiinteitä niin siitä voi johtua. Anteesi nyt jos loukkasin jotain olen juonut muutaman lasin viiniä ja puhun vain suoraan .
AP
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä epäilen ystäväni heikon itsetunnon johtuvan siitä että hän on viimeisen parin vuoden aikana kun on miehen kanssa seurustellut lihonut varmaan joku 10 kiloa. Ei nyt mikään hirveän isokokoinen ole mutta kun minä olen todella urheilullinen ja paikat kiinteitä niin siitä voi johtua. Anteesi nyt jos loukkasin jotain olen juonut muutaman lasin viiniä ja puhun vain suoraan .
AP
Ja jöi vielä sanomatta että lihavuudessa ei ole mielestäni mitään pahaa mutta on tiedostettava että mies voi silloin katsellam uitakin, vaikka ei pettäisikään. Pitää kasvattaa paksu nahka.
Miksei se mies lähtenyt saunasta naisensa kanssa? Kyllä mun mies saisi tuossa vaiheessa aika pahaa silmää multa eikä kaveri. Sitten taas jos kaveri olisi joku hepsankeikka, niin saunottaisi vaan keskenämme.
Jos oot hyvännäköinen niin onhan tuo aika kyseenalaista. Jos taas olet ruma niin miehellä on varmaan ollut kiusallisen pitkät 15 minuuttia odotella ulospääsyä saunasta.
Miksi muuten edes sekasaunotte? Meillä on porukassa ainakin sääntö että tussut ensin ja kullit perässä.
Mies oli myös saunassa samaan aikaan kun pesin itseäni. Hän tuijotti intensiivisesti ja huomasin erektionkin.mutta kaverini on tyhmä jos mua syyttää siitä. Mähän en kontrolloi sen miehen munaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja jöi vielä sanomatta että lihavuudessa ei ole mielestäni mitään pahaa mutta on tiedostettava että mies voi silloin katsellam uitakin, vaikka ei pettäisikään. Pitää kasvattaa paksu nahka.
Ööh, miten lihavuus liittyy siihen että mies katselee muita?
'Miksi saunominen on jotenkin seksuaalista nytten?
Miten näin moni saa tästä tuollaisen neuroosin aikaan? Jos ei alunperinkään LUOTA YSTÄVÄÄNSÄ JA MIEHEENSÄ sen vertaa, että ei kestä ajatusta siitä, että nämä ovat edes VARTIN samaan aikaan yhtään missään, niin kyllä silloin olisi syytä alunperinkin sopia, että esim. naiset menee ensin saunaan ja mies sitten kun naiset ovat tulleet pois. Eniten kyllä käy sääliksi sitä miestä, koska jos nainen vihjailee tuolla lailla "kaverilleen", niin mitähän kaikkia syytöksiä se mies on saanut kuulla...
Ei vaan mahdu minun kaaliini. Olen nainen, ja olen sekä parisuhteessa että sinkkuna saunonut erilaisilla kombinaatioilla miehiä ja naisia kanssani samaan aikaan saunassa. Ja tiedän kumppanieni saunoneen naispuolisten ystävieni kanssa sen jälkeen kun olin itse lähtenyt lauteilta (tai ennen kuin olin ehtinyt sinne kun jäin puuhaamaan jotain muuta ennen saunaa). Eipä ole tullut kenellekään mieleenkään, että "jahas, mies ja nainen yhdessä samassa tilassa, pakkohan sen on tarkoittaa seksiä!".
Otan osaa ap. Kaverillasi taitaa olla isoja ongelmia itseluottamuksen kanssa, kun pitää noin epäileväksi heittäytyä normaalista suomalaisesta ajanvietteestä (sekasauna).
Mitään pettämistä ei tapahtunut, mutta mies paiskoi meisseliään pitkin minun porsliinista värkkiäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
'Miksi saunominen on jotenkin seksuaalista nytten?
Niinpä. Saunassa ei tee mieli, eikä saunan jälkeen. Saunassa tulee jotenkin olo, että ei näe mitään eikä edes huomaa onko vieressä mies vai nainen. Saunassa ei ole mitään seksuaalista. Se on vähän kuin kirkko tai pankin lainaneuvotteluhuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oletko noin typerä, että kuvittelet ettei mies katsele muita jos vaimo on timmi? Ihan kuin sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Vaikutat kus*päältä, en ihmettele että suuttui.
Ihan kuin mies olisi saunonut kanssasi pitempään timmin kroppasi takia, miten itsekeskeinen ihminen voikaan olla!?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten edes sekasaunotte? Meillä on porukassa ainakin sääntö että tussut ensin ja kullit perässä.
Miksi se muuten on aina näin päin? Mun tuttavapiirissä tuntuu olevan niin että naiset saunoo pienessä kiireessä eka, ja sitten kun miehet saunoo ajan kanssa niin naiset laittaa ruuat ja/tai hoitaa lasten iltahommat ja laittaa nukkumaan jos heitä on paikalla, ja sitten miehet marssivat valmiiseen pöytään kun parhaaksi katsovat. Toivottavasti muissa seurueissa on parempia syitä ja järjestyksiä.
(Me ei miehen kanssa kumpikaan olla seurasaunojia niin ei sillä tavalla henkilökohtaisesti kosketa, mutta olen huomioinut.)
Minä en hyväksy sekasaunomista eikä valtaosa ystävistäni. Joten minäkin kantaisin kaunaa. On muutama luottoystävä, jonka kanssa saunominen olisi ehdottoman ok, mutta sitten taas valtaosan kanssa/ vähän vieraampien kuten työkaverinaisten tms ei olisi ok.
Joku vertaa täällä juttelemista ja saunomista, onhan se nyt pikkusen eri asia jutellaanko vaatteet päällä vai ilman...
Minä voisin saunoa sun kanssa ap vaikka kuinka paljon,olittehan alasti ja pesitkö torttusi kunnolla kyykkyvatkaamalla? Auttoiko mies?
Kuulostaa tosiaan siltä että ystävälläsi on pahemman asteen itsetunto-ongelmia. Kannattaa etäännyttää itsesi tuollaisesta henkilöstä, aiehuttaa vain päänvaivaa pidemmän päälle.
Tää on taas tätä naisten draamaa.. yhdessä ketjussa just haukuttiin kaikki naiset jotka viihtyvät paremmin miesten kavereina, mut ovat kuulemma itse vaikeita jne. JUURI TÄMÄNLAINEN TURHA DRAAMA ON SYY SIIHEN. Voin kuvitella kuinka on haukkunut ap:n kaikille yhteisille tutuille ja kavereille ja nyt kiukuttelee ap:lle ja miehelleen tästä. Mitä helvettiä sinne saunaan piti alunperin mennä yhdessä jos tietää olevansa mustasukkainen ja vaikea ämmä? Eikö kannattaisi vaan saunoa sen miehensä kanssa kahdestaan eikä syytellä viattomia kavereita omista epävarmuuksistaan?