Uusi eu-direktiivi kieltämässä takat, puulämmitteiset kiukaat ja nuotiot
Kommentit (28)
Vilkasin eilen saudiarabiasta kertovaa dokkaria ja tuli moraalipoliiseista heti suomi mieleen.
Valinnanvapaus on arvo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus. Mulla ei ole noista mitään.
Tyypillinen asenne. Jos itse ei jotain tee, ei ole väliä, vaikka se olisi kielletty. Jos minä en käy kaupassa sunnuntaina, sen voi kieltää. Jos en syö suklaata, se voidaan kieltää. Jos en juo alkoholia, sen voi kieltää. Jos minulla ei ole puusaunaa, ne voidaan kieltää.
Vähissä tuntuu olevan liberaalit, yksilön valinnanvapautta kunnioittavat ja kannattavat kansalaiset.
Mutta kun mua ei mitenkään haittaa jos naapuruston takat ja notskit kielletään. Päin vastoin! Säästyn pakkaspäivinä päätä särkevältä savun ja kaiken palavan roskan hajulta.
Vierailija kirjoitti:
EU kieltää joulupukit ja porot, koska olisi epäreilua, että niitä on vain pohjoisessa, eikä etelässä ollenkaan.
Ja ovathan nuo tätä nykyä myös rasistisia ja erästä vähemmistöä loukkaavia.
»Ensin ne tulivat hakemaan sosialistit, enkä puhunut mitään, koska en ollut sosialisti.
Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysaktiivit, enkä puhunut mitään, koska en ollut ammattiyhdistysaktiivi.
Sitten ne tulivat hakemaan juutalaiset, enkä puhunut mitään, koska en ollut juutalainen.
Sitten ne tulivat hakemaan minut, eikä ollut enää ketään, joka olisi puhunut puolestani.» (Niemöller)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös väärät mielipiteet ollaan kieltämässä.
Väärät mielipiteet onkin jo kielletty.
Totta. Heti jatkosodan päättymisen jälkeen oli kiellettyä olla väärää mieltä Neuvostoliitosta ja tätä jatkui Neuvostoliiton hajoamiseen saakka ja osin myös sen jälkeen. Sittemmin tilalle on tullut muita asioita, joista on kielletty olemasta väärää mieltä.
Kieltovaltiot kirjoitti:
Vilkasin eilen saudiarabiasta kertovaa dokkaria ja tuli moraalipoliiseista heti suomi mieleen.
Siellä on varmaankin käynyt suomalainen valtuuskunta ottamassa oppia näistä asioista.
Siinäpä näky kun Eu-virkamiehet yhtenä armeijana pohaltaa pitkin saloja syynäämässä leirinuotioita. Voisi jossain pomokairan perukassa olla geelitukka tötteröllä ja prässihousut suovellissä. :-D
Luuletko? Mitähän se voisi olla?