Kateellinen 50-luvun miehille jotka elivät kulta-aikaa
Silloin kaikille nuorille miehille riitti töitä ja kaunis hyvät käytöstavat omava vaimo joka laittoi ruokaa ja siivosi.
Nyt ei ole enää töitä ja mies on sika jos vaatii naiselta käytöstapoja ja kotitaloustaitoja. Alas on tultu siitä milloin asiat oli vielä hyvin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkerat naiset keksivät tekosyitä siihen miksi eivät osaa laittaa ruokaa tai siivota. Taidot koostuvat lähinnä hiusten kotivärjäyksestä ja halvimpien rakennekynsien metsästyksestä. Miehistä sentään suurin osa käy armeijan ja siten lahjoittaa konkreettisesti jotain yhteiskunnan rakentamiseen.
Voi pientä😭, raskasta on kun elämä. Mä olen niin onnellinen hyvästä koulutuksestani, tulotasostani ja siitä etten joudu tollasten kusipäisen armoille. Taidankin kokata jotain superhyvää miehelleni sen kunniaksi.
Ette te naiset nykyaikana laita miehille ruokaa tai tee mitään muutakaan hyvää miesten eteen. Haukutte vain meitä miehiä koko ajan ja teette meidän elämästämme maanpäällistä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 8 ehti ensin. Olin tulossa kirjoittamaan, että miehet kärsivät järkyttävistä sotatraumoista. Elettiin köyhyydessä ja tämän sukupolven vastuulla oli rakentaa maa uudestaan. Viina ja tapaturmat veivät miehiä hautaan (toki vievät nytkin). Teknologia ja lääketiede eivät olleet niin kehittyneitä.
Mitä väliä jollain sotatraumoilla jos naista riitti? Eivätkä kaikki olleet rintamalla vaan bunkkereissa turvassa.
😂😂😂😂😂😂 Monen isovanhempi kääntyy haudassaan...
Se on kai sama tyyppi joka väitti naissuhteiden puuttumisen estävän myös opiskelun ja työpaikan saamisen.Ja kaiken muunkin hyvän miehen elämässä.
Pitääkö lähettää kopio tutkintotodistuksesta, työsopimuksesta ja palkkakuitista? ;)
Työpaikan ruokalan naiset vilkuilee kovin kiinnostuneen näköisenä, mutta siihen pa*kaan en enää kättäni laita...[/
Älä suotta lähettele. Ketään ei oikeesti kiinnosta. Sä et varmaan ruokalan naisten lisäksi muita tapaakaan ilman käteistä tolla persoonallisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollista ehkäisyä ei ollut eikä aborttia saanut. En oikein jaksa uskoa, että tosielämässä ap haluaisi tehdä raskasta työtä pienellä palkalla, kun rahat eivät riitä kunnolla koko perheen elättämiseen. Huoneen ja keittiön asunnossa saattoi hyvinkin asua vanhempien lisäksi neljä, viisi lasta.
Naisten oli pakko olla kotona, jos meni naimisiin tai viimeistään raskaaksi tulon jälkeen. Vielä 60-luvulla nainen sai häiden jälkeen valita, irtisanoutuuko itse vai irtisanotaanko hänet.
Näin sen pitäisi olla vieläkin!
Minkä takia sitten kotona olevia naisia haukutaan lompakkoloisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ja isä ovat syntyneet 40-luvulla ja äiti on käynyt töissä (ihan kunnollisessa ja vaativassa työssä, josta saa ihan oikeaa palkkaa) eikä ole ollut kodinhengettärenä. Ihan tasa-arvoista perhemallia ovat eläneet eivätkä 1800-luvun asetelmassa.
Kenen äiti? Kai nyt 70-luvulla naisetkin kävivät töissä.
Voi,voi,itkuhan siinä monelle tulisi, kun älykännykkä,tuo nykyajan 'minän jatke' ja älyn rollaattori ei enää siinä ympäristössä toimisikaan....(kaikista muista sen ajan tavallisuuksista ,eli varmasti pikku yllätyksistä monelle meistä nykyään sen ajan todellisuudessa) nyt puhumattakaan .Alkaen jo esim. siitä,että vasta 1960-luvun loppupuoli toi myötään ns. 'vapaan seksin' ajatuksen.,,
Sitä ennen käytiin vain tansseissa tai tavattiin tuleva kihlattu jossain, vaikka baarissa tai kahvilassa, seurusteltiin ja mentiin kihloihin ja ruvettiin häitä suunnittelemaan siitä.
Kondomi oli silloin ainoa ( sekin ns.) 'yleisesti tunnettu' ehkäisyväline ja ns. vahinkoraskaudet ja pakkoavioliitot sen seikan takia juuri yleisiä.
Häveliäisyys luonnollisten asioiden kukoisti runsaana ja kaikenlainen kaksinaismoraali eli kulta-aikaansa. Onneksi elämme nykyaikaa.
En tahtoisi millään 'aikakonereissullakaan' asettua, ainakaan yhtään tuntia pidemmäksi aikaa 1950-luvun aikaan ja sen maisemiin.
Sen ajan todellisuus ja se mitä me nykyisin elävät voimme siitä enää ainoastaan sen ajan aidoilta dokumenttifilmeiltä siitä ajasta ruudussamme nähdä, suodattuvat meille kyllä ihan sen dokumentin kuvaajan ja tekijän (ja teettäjien) näkemysten kautta.
Voimme vain tehdä niistä filmeistä ne omat päätelmämme ja ne sitten joko pitävät paikkansa,tai sitten eivät. Maailmanhistorian mittakaavassa siitä ajasta ei kuitenkaan ole kulunut niin kauaa,etteikö internetinkin avulla siitä aikakautena voisi nykyään saada hyvinkin tarkkaa kuvaa,eikä siihen nyt aivan arkeologin taitojakaan tarvita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 8 ehti ensin. Olin tulossa kirjoittamaan, että miehet kärsivät järkyttävistä sotatraumoista. Elettiin köyhyydessä ja tämän sukupolven vastuulla oli rakentaa maa uudestaan. Viina ja tapaturmat veivät miehiä hautaan (toki vievät nytkin). Teknologia ja lääketiede eivät olleet niin kehittyneitä.
Mitä väliä jollain sotatraumoilla jos naista riitti? Eivätkä kaikki olleet rintamalla vaan bunkkereissa turvassa.
Se on kai sama tyyppi joka väitti naissuhteiden puuttumisen estävän myös opiskelun ja työpaikan saamisen.Ja kaiken muunkin hyvän miehen elämässä.
Näinhän se käytännössä menee.
Monet miehet eivät viitsi itseään varten tehdä kauheasti. Pitää olla jokin ulkoinen motiivi ja usein se on naiset.
Ap ei ole tainnut elää 50-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollista ehkäisyä ei ollut eikä aborttia saanut. En oikein jaksa uskoa, että tosielämässä ap haluaisi tehdä raskasta työtä pienellä palkalla, kun rahat eivät riitä kunnolla koko perheen elättämiseen. Huoneen ja keittiön asunnossa saattoi hyvinkin asua vanhempien lisäksi neljä, viisi lasta.
Naisten oli pakko olla kotona, jos meni naimisiin tai viimeistään raskaaksi tulon jälkeen. Vielä 60-luvulla nainen sai häiden jälkeen valita, irtisanoutuuko itse vai irtisanotaanko hänet.
Miksi? Ja mikä? Sekö, että mies luovuttaa koko palkan vaimolle ja on kiitollinen, että perunoiden lisäksi tarjottavassa ruskeassa kastikkeessa on joskus lihaakin? No, haaveensa kullakin.
Muuten varmaan ihan kivaa saattaisi olla ja lapset kasvoivat silloin jossakin mielessä paremmissa olosuhteissa kuin nykyisten vellipersevanhempiensa valituksia kuuntelevat pienet. Ainoa vaikeus on siinä, ettei ap:sta olisi siihen elämään. Silloin katsos oli miehilläkin miesten töitä. Oma isäni viisikymmentäluvulla ja itse asiassa koko elämänsä loppuun asti näki painajaisia sodasta, mutta teki silti töitä ja huolehti perheestään olosuhteissa, jotka eivät ihan sitä juhlaa olleet. Meillä tosin oli asiat hyvin, koska isä ei ollut vammautunut fyysisesti, ja oli kyllin viisas pysyäkseen traumoineen irti viinasta. Paria kolmea työtä tekemällä taitava isäni (maanviljelijä, kirvesmies, taksinkuljettaja) hankki meille kaikille lapsille ruokaa, vaatteita ja mahdollisuuden koulutukseen. Turhaan nillittämiseen ei hänen aikansa olisi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkerat naiset keksivät tekosyitä siihen miksi eivät osaa laittaa ruokaa tai siivota. Taidot koostuvat lähinnä hiusten kotivärjäyksestä ja halvimpien rakennekynsien metsästyksestä. Miehistä sentään suurin osa käy armeijan ja siten lahjoittaa konkreettisesti jotain yhteiskunnan rakentamiseen.
Voi pientä😭, raskasta on kun elämä. Mä olen niin onnellinen hyvästä koulutuksestani, tulotasostani ja siitä etten joudu tollasten kusipäisen armoille. Taidankin kokata jotain superhyvää miehelleni sen kunniaksi.
Ei elämä ole raskasta, se on mahtavaa. Pääsin juuri eroon kaltaisestasi feministihaaveilijasta, mulla on hyvä koulutus ja tulotaso ja olen työssä yksityisellä sektorilla. Voin mennä ja tulla miten haluan ja naisia saa rahalla jos ei muuten käy flaksi. Halvemmaksi ammattilainen tulee kuin avioliitto.
Muista ehkäisy, ettet vahingossa levitä heikkotasoisia geenejäsi eteenpäin. Tulee kalliiksi.
Kyllä mulla lapsia on, ja hienoja lapsia ovatkin. Sääli että saivat äidikseen sellaisen noita-akan. Pojille aion opettaa ettei naisiin kannata koskaan luottaa.
Mikä hyöty siitä on? Poikasi valittavat vuosien päästä tällä palstalla, kun naiset on niin nirsoja ja huonoja, ei ikinä saa seksiä ja yksin pitää elää. Eikö sinun kannattaisi kasvattaa pojille hyvä itsetunto ja kertoa, mihin parinvalinnassa kannattaa keskittyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet eivät viitsi itseään varten tehdä kauheasti. Pitää olla jokin ulkoinen motiivi ja usein se on naiset.
Ei kukaan mies kouluttaudu pitkälle vain saadakseen naisia.Ne miehet joilla naisia riittää ovat kaukana korkeasta koulutuksesta ja suurista tuloista.
Eilisvisio... kirjoitti:
Sen ajan todellisuus ja se mitä me nykyisin elävät voimme siitä enää ainoastaan sen ajan aidoilta dokumenttifilmeiltä siitä ajasta ruudussamme nähdä, suodattuvat meille kyllä ihan sen dokumentin kuvaajan ja tekijän (ja teettäjien) näkemysten kautta.
Voimme vain tehdä niistä filmeistä ne omat päätelmämme ja ne sitten joko pitävät paikkansa,tai sitten eivät. Maailmanhistorian mittakaavassa siitä ajasta ei kuitenkaan ole kulunut niin kauaa,etteikö internetinkin avulla siitä aikakautena voisi nykyään saada hyvinkin tarkkaa kuvaa,eikä siihen nyt aivan arkeologin taitojakaan tarvita...
Kyllä on vielä ihan elossakin paljon meitä, jotka olemme sen ajan eläneet.
Sodanjälkeinen pula-aika ei todellakaan ollut suurelle osalle ihmisistä mitään herkkua, kun kaikesta oli puutetta. Harvassa olivat nämä Suomisen perheet, joilla asiat olivat vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä ole raskasta, se on mahtavaa. Pääsin juuri eroon kaltaisestasi feministihaaveilijasta, mulla on hyvä koulutus ja tulotaso ja olen työssä yksityisellä sektorilla. Voin mennä ja tulla miten haluan ja naisia saa rahalla jos ei muuten käy flaksi. Halvemmaksi ammattilainen tulee kuin avioliitto.
No sittenhän sinä tuskin kaipaatkaan noita 50-luvun kulta-aikoja, jolloin vaimosta ei ihan tuosta vaan eroon päässytkään erittäin tiukoista avioerosäädöksistä johtuen ja jolloin todellakin ammattilainen tuli halvemmaksi kuin avioliitto, koska avioliitossa mies hyvin usein tosiaan ihan yksin elätti vaimonsa ja lapsensa.
No, nyt on vaihteen vuoksi naisten kulta-aika menossa. Tuolloin sotavuosien jälkeen oli naisten ajat huonot, kun heitä oli niin paljon miehiin verrattuna.
Nyt kaikista hirveimmätkin naiset saavat tilattua miesmallin oven taakse pyyhkäisemällä Tinderissä sellaiselle tykkäyksen.
Ei tämä sinänsä oikeudenmukainen tilanne ole, koska nykynaisilla ei ole mitään tietoa edellisten sukupolvien kärsimyksistä ja siten heillä ei käytännössä ole oikeutta vaatia mitään näin hyvää kompensaatiota itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista ehkäisy, ettet vahingossa levitä heikkotasoisia geenejäsi eteenpäin. Tulee kalliiksi.
Kyllä mulla lapsia on, ja hienoja lapsia ovatkin. Sääli että saivat äidikseen sellaisen noita-akan. Pojille aion opettaa ettei naisiin kannata koskaan luottaa.
Mikä hyöty siitä on? Poikasi valittavat vuosien päästä tällä palstalla, kun naiset on niin nirsoja ja huonoja, ei ikinä saa seksiä ja yksin pitää elää. Eikö sinun kannattaisi kasvattaa pojille hyvä itsetunto ja kertoa, mihin parinvalinnassa kannattaa keskittyä?
Tottakai opetan. Pojille opetetaan aivan liian vähän itsetunnon merkitystä ja miten toimia parinvalinnassa, jotta osaa sanoa naisille juuri sen mitä haluavatkin kuulla. Tärkeää on kuitenkin aina turvata oma selusta, koska nainen voi milloin tahansa saada päähänsä erota ilman mitään hyvää syytä. Tämäkin palsta on täynnä näitä ihastuin työpaikan mieheen viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä niitä lapsia olisi elättänyt. Vaihtaisin kaupunkia, naista ja työpaikkaa muutaman kuukauden välein.
Pelkästään tästä kommentista näkee ettei mitään tietoa 50-luvusta ole.
Halusi rusinat pullasta eikä koko 50-lukua.
Omat mummuni ovat kyllä käyneet töissä myös 50-luvulla ja toinen käytti palkattua siivoojaa (kuten tänäkin päivänä) ja toisessa perheessä mies osallistui kotitöihin ja laittoi lapsille ruokaa, jos vaimo oli iltavuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet eivät viitsi itseään varten tehdä kauheasti. Pitää olla jokin ulkoinen motiivi ja usein se on naiset.Ei kukaan mies kouluttaudu pitkälle vain saadakseen naisia.Ne miehet joilla naisia riittää ovat kaukana korkeasta koulutuksesta ja suurista tuloista.
Se on se toinen ääripää.
Me tässä välissä olevat - keskiluokkaiset miehet olemme huonoimmassa asemassa naismarkkinoilla yhdessä ujojen ja kotiinsa hautautuneiden miesten kanssa.
Rikkailla ja toisaalta rikollisilla jotka saattavat olla täysin rahattomia riittää naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai opetan. Pojille opetetaan aivan liian vähän itsetunnon merkitystä ja miten toimia parinvalinnassa, jotta osaa sanoa naisille juuri sen mitä haluavatkin kuulla. Tärkeää on kuitenkin aina turvata oma selusta, koska nainen voi milloin tahansa saada päähänsä erota ilman mitään hyvää syytä. Tämäkin palsta on täynnä näitä ihastuin työpaikan mieheen viestejä.
Tuohan on kerrassaan kammottavaa, kasvatat siis pojistasi toisten hyväksikäyttäjiä. Luuletko, että heistä tulee onnellisia? Tuolla tavalla koko suhde perustuu valheeseen enkä usko, että siitä seuraa kenellekään mitään hyvää.
Pitkässä parisuhteessa tulee välillä näitä ihastumisia eteen. Se, että kirjoittaa nettipalstalle anonyyminä ihastuneensa johonkin, ei vielä merkkaa mitään. Siitä on pitkä matka suhteeseen tai avioeroon.