Viikinportti 2 kokemuksia
Onko kukaan asunut kyseisessä korttelissa? Siitä on aika usein vapaana asuntoja, joten mietityttää onko talossa jotain vikaa. Olisi ihanteellinen sijainniltaan.
Kommentit (17)
Varmaan kun se on Viikin kampuksella, opiskelijat tulee ja menee... ehkä siksi vapaita asuntoja vähän väliä
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kun se on Viikin kampuksella, opiskelijat tulee ja menee... ehkä siksi vapaita asuntoja vähän väliä
Tämä. Todella mukavaa aluetta on, siinä on pellot ja Viikki-Vanhankaupunginlahden luonnonsuojelualue ihan tien toisella puolella. Itse asun noin kilometrin päässä tuosta Eko-Viikissä, mutta paljon tulee tuollakin käveltyä koirien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan rauhaton alue lapsiperheelle (tai no kohta yläasteella lapset)
No ei se rauhatonta ole, talojen sisällä en tiedä sitte onko opiskelijabileitä paljon
Huoltomiehen mukaan opiskelijoita tosiaan tulee ja menee, ns. "kovan rahan" asuntoja (vuokrat ovat yli 1000 EUR usein), joten heti kun opiskelija löytää edullisemman, hän todennäköisesti nostaa kytkintä. Loistavia asuntoja muuten, saatan muuttaa yhteen niistä 30 päivän sisällä, huoltomies myös tiesi kertoa että järjestyshäiriöisiä ihmisiä on ollut (opiskelijoitako myös? Ei kertonut) mutta että heidät on häädetty ja nyt rauha maassa. Sijainti on uskomaton.
Asuin pari vuotta juurikin Viikinportti 2:ssa, ja mielestäni ainoa vika oli korkea vuokra. Yksiöt ovat suht edullisia (verrattuna siis Helsingin vuokratasoon), mutta kaksiosta kun joutui maksamaan 1100 e joka kuukausi niin kyllä sydän itki verta. Se saattaa olla joillekin myös ongelma, kun osa parvekkeista oli todella lähellä vastapäistä parveketta, niin yksityisyyttä partsilla ei juurikaan ollut. Muuten tykkäsin kyllä todella asua tuolla, Prisma ihan vieressä, luontoa, julkiset kulkee hyvin jne.
Silloin kun asuin, en muista järjestyshäiriötä olleen meitä häiritsevästi. Naapureista ei kuulunut oikeastaan mitään. Voi tosin olla että ne asunnot olivat tyhjiä.
Mutta suosittelen kyllä, jos korkeahko vuokra ei haittaa.
Asun Viikinportin asunnossa nyt kolmatta vuotta. Vuokrataso tosiaan korkea, lisäksi vesi laskutetaan käytön mukaan. Meidän rappu ainakin rauhallinen, ei kuulu naapureiden ääniä. Myöskään liikenne ei kuulu sisälle jos ikkunat on kiinni. Asukkaiden käytössä ilmainen pesutupa.
Olen asunut myös Viikinportissa. Mukavaa aluetta ja valoisat asunnot. Vesi laskutetaan tosiaan kulutuksen mukaan ja silloin vesilaskuissa oli ainakin kuulemani mukaan ollut jotakin häiriötä.
Nyt hieman vanha nauha mutta siis upee on! Oon itse asunut siinä 7v. Rauhallinen on alue myös
Onko jollain tietoa mikä modeemi on yhteensopiva viikinportti 2-4 taloissa
Olen kuullut, että hometta / sisäilmaongelmia olisi kyseisessä kämpissä. Altistuneena en lähde edes kokeilemaan.
Asuttiin Viikinportti 2 noin 2v. Meillä kaksi pientä lasta + teini. Ihanteellinen sijainti, rauhallinen asunto. Pyykkitupa ja Prisma tekivät ison + lapsiperheen arkeen. Meille tuo kyseinen asunto 4h+k+s vuokra yli 1500€ + tosiaan vesimaksu käytön mukaan 3kk välein oli syy pois muuttoon. Vesimaksut meillä olivat luikkaa 350-400€/3kk välein. Muuttaisin heti takaisin mikäli vuokrat laskisivat.
Mites näin vuonna 2021, onko raidejokerin työmaa häirinnyt asumista ja onko koitunut meluhaittaa asuntoihin?
Up