Jos on ilmoittanut kanssaulkoiluttajalle, että nyt sinun on otettava koirasi pois koirani läheltä ettei käy huonosti..
Ja hän ei reagoi mitenkään ja iso koirani käy hänen puudelinsa kimppuun. Onko minulla tuossa tapauksessa jotain vastuuta tapahtuneesta? Oli vastaava tilanne, mutta onneksi koirani pysyi rauhallisena, oikeastaan vain pelkäsi. Olin hämmästynyt, miksei tuo mamma reagoinut mitenkään.
Kommentit (36)
Mikset itse ota koiraasi pois toisen koiran läheltä? Pitääkö sitä häirikköä hyysätä ja muiden muuttaa toimintaansa tämän vuoksi.
Pidä se oma koirasi hallinnassasi ja jos et pysty sitä hallitsemaan niin vie se piikille. Olet vaarallinen muille kulkijoille.
Miksi et itse vienyt koiraasi kauemmas? Miksi pienen koiran omistajan on aina väistettävä?
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on valitettavasti sillä, jonka koira käy kiinni.
Minä kyllä sanoisin että vastuu on ONNEKSI sillä, jonka koira käy kiinni
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse ota koiraasi pois toisen koiran läheltä? Pitääkö sitä häirikköä hyysätä ja muiden muuttaa toimintaansa tämän vuoksi.
Jos hän on alun alkaen tunkenut koirat luokseni ja koirani oli minussa kiinni. Ja jos verrataan 3kg vs 30kg koiran vetämistä niin kumpikohan käy helpommin?
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta ihan helvetin usein pikkukoiria, joita ei ole koulutettu millään tavalla, ja joiden omistajilla ei ole mitään käsitystä koirien elekielestä ja käyttäytymisestä, pidetään flexissä. Isoja koiria en ole koskaan nähnyt flexissä ja sen vuoksi isot koirat ovatkin omistajansa vieressä, mutta nämä viiden metrin flexissä olevat koirat eivät kykene ohittamaan toista koiraa omistajansa vieressä, koska flexi on liian pitkä eikä omistajalla harmainta aavistustakaan, ettei omaa koiraa päästetä ilman lupaa toisen koiran luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta ihan helvetin usein pikkukoiria, joita ei ole koulutettu millään tavalla, ja joiden omistajilla ei ole mitään käsitystä koirien elekielestä ja käyttäytymisestä, pidetään flexissä. Isoja koiria en ole koskaan nähnyt flexissä ja sen vuoksi isot koirat ovatkin omistajansa vieressä, mutta nämä viiden metrin flexissä olevat koirat eivät kykene ohittamaan toista koiraa omistajansa vieressä, koska flexi on liian pitkä eikä omistajalla harmainta aavistustakaan, ettei omaa koiraa päästetä ilman lupaa toisen koiran luokse.
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Jos siis tilanne on ollut se että toinen on tullut kielloista huolimatta liian lähelle niin on sitten hänen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on alun alkaen tunkenut koirat luokseni ja koirani oli minussa kiinni. Ja jos verrataan 3kg vs 30kg koiran vetämistä niin kumpikohan käy helpommin?
Kuule ihan sama. Onko Stop-merkille helpompi pysäyttää rekka vai mopoauto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluta se koirasi niin se on sama painaako kilon vai sata, saat yhtä helposti sen pois..
Pikkukoiran voi onneksi kevyellä jalanliikkeellä potkaista kauemmaksi omasta koirasta. Ei edes satu pikkukoiraa.
Siis mitä sä selität. Minä kyllä saan helposti oman narttuni kauas sellaisesta koirasta jota koirani pelkäisi tai kokisin tilanteen muutoin hankalaksi. Varsinkin jos toisella on hevosenkokoinen koira, niin koen että paljo helpompaa jos me lähdetää oman koiran kanssa pois tilanteesta. Ootko joku avuton.
Lisäisin vielä, että koirani ovat hyvin kilttejä sekä pitävät useimmista koirista. Kuitenkin kaikki eivät tule kaikkien kanssa toimeen, ja olen jo oppinut tunnistamaan tilanteen jossa iso koirani ärähtää. Nyt tunnistin, koirani oli jo jalassani kiinni ja puudelichihu tuli flexin kanssa vain lähemmäs ja mainitsin että nyt voisit ottaa koirasi pois sillä muuten saattaa ärähtää. Toinen vain hohotteli. Loukkaannuin kyllä myös siitä, että vaikka mitään ei käynyt, koirani pelkäsi, ja jo sen takia reilu omistaja olisi vienyt omansa pois tilanteesta..
Vierailija kirjoitti:
Pikkukoiran voi onneksi kevyellä jalanliikkeellä potkaista kauemmaksi omasta koirasta. Ei edes satu pikkukoiraa.
En halua potkia mitään elävää.. Ja aluksi minulle oli ok että tulivat nuuhkimaan, mutta mamma ei ollenkaan tajunnut että nämä eivät vain tule toimeen.
Ei vielä selvinnyt mikä esti ap:tä poistumasta koirineen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule se, kun yritin pitää kohta raivostuvaa koiraa tiukasti paikallaan. Jos olisin höllännyt, olisi voinut käydä huonosti
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se että hänellä oli isompi koira jota ei hallitse...
Aina syytetään pikkukoiria ja flexejä. Meillä on pikku koira ja flexi mutta siinä flexissä on se lukko jota käytetään. Meillä on myös isompi koira joka on irti, joskus hihnassa jos jotkut ap:n kaltaiset ei hallitse koiriaan niin ei voi ainakaan meidän koiran syyksi siksi laittaa ettei olisi hihnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina syytetään pikkukoiria ja flexejä. Meillä on pikku koira ja flexi mutta siinä flexissä on se lukko jota käytetään. Meillä on myös isompi koira joka on irti, joskus hihnassa jos jotkut ap:n kaltaiset ei hallitse koiriaan niin ei voi ainakaan meidän koiran syyksi siksi laittaa ettei olisi hihnassa.
Ei saatana mikä ääliö olet -_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana mikä ääliö olet -_-
Kiitos samoin :-)
Kolahtiko pahasti?
Vastuu on valitettavasti sillä, jonka koira käy kiinni.