Kannattaako vaihtaa sukupuolta jos on rationaalisempi, vallanhimoisempi ja itsenäisempi kuin lähes kaikki muut naiset?
Erittäin dominoivalle, päättäväiselle, itsenäiselle, riippumattomalle ja vallanhaluiselle naiselle naisena eläminen on tuskaa. Olemme Suomessa ja vuosi on 2017. Silti pitää kuunnella päivittäin lauseita kuten "nainen ajattelee tunteella", "mies on naisen pää", "mies on perheen pää", "naisen paikka on keittiössä", "äänioikeus oli virhe" ja niin edelleen.
Kaikki edellä mainitut lauseet eivät ole vitsejä. Ne kaikki ovat naisen huonon aseman ja yhteiskunnallisen räikeän syrjimisen ydin. Ne ovat "totta" niin monissa kulttuureissa ja Suomessakin asenteet elävät.
Että vihaan teitä alistuvia naisia suoraan sanottuna. Teette kaikkien naisten elämästä kollektiivisesti tuskaa kannattamalla itseänne halventavia arvoja. On edelleen ihan helkkarin vaikeaa haluta korkea virka ja status kun joutuu jatkuvasti kohtaamaan ennakkoluuloja ja pelkäämään seuraavaa uskonnollis-poliittista vallankumousta joka romuttaa kaiken.
Olen käytännössä eristäytynyt yhteiskunnasta koska en kestä kohtaamaan elämää yhteiskunnassa naisena. Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää että joissain vain on niitä miehisinä pidettyjä piirteitä luonnostaan? Minä haluan hallita, naida ketä haluan, olla vapaa, huutaa, vastustaa valtaa, hallita omaa elämääni ja kehoani täysin. En halua ottaa miehen sukunimeä, antaa sitä lapsilleni kuten alistuvat sisareni. En halua leikkiä miesten madonna-h***a leikkejä tai esittää vaikeaa ja helppoa silloin kun mies käskee. Suurin osa naisista on niin helposti hallittavissa ja he uskovat kaiken mitä mies sanoo ja minkä mies on asettanut kulttuuriseksi normiksi.
Yksinkertaisesti suurin osa naisista on alistuvia ja sitä alistumista, mitättömyyttä, typerää nöyryyttä, tottelevaisuutta, passiivisuutta, tunneajattelua, uhrautumista ja naiiviutta oletetaan meiltä kaikilta. Mitä voin tehdä jos vain biologisesti haluan naida kaikkea, olla vapaa, pukeutua kuten haluan, harjoittaa tiedettä, olla korkea? Te joille tuo naisen alistuva rooli, miehen palvominen, miehelle kunnian antaminen ja miesten sovinismin hyväksyminen tulee luontevasti ette vain kykene ymmärtämään että me jotkut oikeasti haluamme olla arvostettuja työmme, tuottavuutemme ja taloudellisen panoksemme kautta. En halua olla arvostettu siksi että sukupuolielintäni höylättiin mahdollisimman vähän ja suhteessa niin paljon kuin mies käskee.
Mitä me joiden psykologiset piirteet eivät vastaa sukupuolemme normia oikein voimme tehdä? Mitään kehodysforiaa en tunne. Tämä estää minua tutustumasta ihmisiin. En halua olla "yksi naisista" enkä halua kohdata miehiä naisena koska olen heille vain spermavaasi ja pano. Haluan olla uskottava, vakava ja itsenäinen.
Kommentit (32)
Ole itse se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.
Tee kohtaamillesi miehille selväksi, että päältäsi ei kävellä, pyri johtavaan asemaan kynsin hampain, kieltäydy kuuntelemasta mitään tytöttelyä.
Sinussa on potentiaalia olla esimerkki toisenlaisesta naisesta, älä jätä sitä käyttämättä! Tosin vallanhimo ei ole mielestäni hyvä ominaisuus kummallekaan sukupuolelle, mutta miehiltä se hyväksytään paljon helpommin. Heidän sukupuolestaan ei myöskään tehdä numeroa missään eikä koskaan.
Pöljä sä vaan oot.
Miten korkeelle sä muka tähtäät?
Jos sä haluat korkealle, lopeta olemasta dominoiva, sellaista ihmistä miestä tai naista ei katsele kukaan, ei siviilissä eikä työelämässä.
Jos et kerta tunne kehodysforiaa, niin et ole transsukupuolinen, joten sukupuolenkorjausprosessi olisi kohdallasi virhe.
Meille ketkä ei istu kapeisiin heteronormatiivisiin sukupuolirooleihin on elämässä edessä paljon turhautumista ja ärsytyksen aiheita, koska kulttuurissa ei oteta meitä huomioon. Mutta tiiätkö mitä? Ei tartte ottaa sitä niin itteensä. Meitäkin on paljon, joten kyllä löytyy ei-binääristä ja epä-heteronormatiivista seuraa! Turha ahdistua siitä että jonkun mielestä sun pitäisi olla "naisellisempi" tai vähemmän kunnianhimoinen jnejne. Älä välitä, siinäs huutelevat. Niillä on varmaan aika tylsää ja kurjaa elää typerän normistonsa mukaisesti.
Eli sanoisin että keskity vaan ittees, ja tee sitä mistä tykkäät. Jep jep, oot varmaan kuullut ton ennenkin, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kuspäiden kanssa hengaaminen ei kannata. Eli etsi itsellesi sopivampaa seuraa, se helpottaa paljon oloa. Erilaisissa UG-piireissä pyörii paljon laajemman maailmankuvan omaavia ihmisiä jotka ottaa sut vastaan yksilönä sukupuolen sijaan. Jos taas joudut tommosia kommentteja kuuntelemaan työpaikalla, niin niistä kuuluu tehdä valitus sillä menee häirinnäksi.
Myöskin suosittelisin ettet tuhlaa energiaasi vihaan. Maailmassa on paljon idiootteja, ei niiden vihaamiseen kannata käyttää aikaa. Jos olet tähän mennessä törmännyt vain miehiin jotka näkevät kaikki naiset "pelkkinä panoina", niin hengaat varmaan väärissä paikoissa tai sulla on muuten ollut todella huono tuuri.
No et sä ainakaan liian älykäs ole, jos kuvittelet, että jokainen voi tuosta vaan marssia "sukupuolenvaihdosleikkaukseen".
Ala ajatella ihmisiä ihmisinä, ei sukupuolisina ihmisinä. Ja miksi pilaat päiväsi typeryyksistä tuskaantumalla?
Et ole mikään päättäväinen, itsenäinen, riippumaton vaan alistunut kun noin paljon kärsit tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käytännössä eristäytynyt yhteiskunnasta koska en kestä kohtaamaan elämää yhteiskunnassa naisena.
No anteeksi nyt vaan, mutta tuo ajattelutapa on tyypillistä naisten harrastamaa uhriutumista. Taistele oikeuksiesi puolesta äläkä pärise täällä tyhjää!
Muuten kyllä puhut asiaa. Jos nyt vaan myös tekisit jotakin etkä raivoaisi neljän seinän sisällä.
Ennen meidänkaltaisia sanottiin noidiksi.
Vastausten vähäinen määrä kertoo kyllä siitä, että aloitus pitää paikkansa. Tavismammoilla vaan ei ole tähän mitään sanottavaa, koska se mies+lapset+koti+jumppa on ihan riittävästi täyttämään ajatukset ja päivät. Surullista.
Mies ei valita ja ruikuta. Jos haluut olla mies niin mene armeijaan, kunnostaudu erittäin miehisissä tehtävissä ja aloissa.
Itse asiassa kehodysforiakin voi olla seurausta kykenemättömyydestä täyttää sosiaalisia sukupuolinormeja. Tee siis palvelus paitsi itsellesi, myös tuleville naispolville, ole oma itsesi ja muuta siinä sivussa maailmaa. Kaikkea hyvää sinulle.
T. Putkiaivotyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vastausten vähäinen määrä kertoo kyllä siitä, että aloitus pitää paikkansa. Tavismammoilla vaan ei ole tähän mitään sanottavaa, koska se mies+lapset+koti+jumppa on ihan riittävästi täyttämään ajatukset ja päivät. Surullista.
#väärineletty #väärällätapaaonnelliset
Vierailija kirjoitti:
Mies ei valita ja ruikuta. Jos haluut olla mies niin mene armeijaan, kunnostaudu erittäin miehisissä tehtävissä ja aloissa.
Mä olen tehnyt just näin eikä sukupuolesta ole sanottavasti haittaa. AP ei ole oikeasti itsenäinen, vahva ihminen jos muiden mielipiteet menee noin vahvasti tunteisiin. Ja aika huonoissa kantimissa on itsellisyys jos sukunimen vaihtaminen välittömästi romuttaa sen :D
Tuolla avautumisella psykiatri lähettää suljetulle, ei sukupuolenkorjausleikkaukseen.
Ihan kuin eläisimme eri maailmoissa. Minäkin olen monella tapaa henkisesti hyvin miehen stereotyyppiä vastaava nainen. Olen koodari it-alalla, tykkään kaljasta ja pubi-illoista, ei hoivaviettiä pätkääkään, jääkiekko ja fudis kiinnostavat, olen suoraviivainen, loogisesti ajatteleva, päämäärätietoinen.
Mutta ei minulle ole millään tapaa kärsimystä elää naisina enkä missään muualla kuin näillä hömppä-nettipalstoilla törmää tuollaisiin karkeisiin yleistyksiin naisista. Kyllä minä saan elämässäni ihan vapaasti olla sellainen kuin olen eikä kukaan kiinnitä siihen mitään huomiota.
Minulla on se etu tosin, että olen aseksuaali, joten minun ei tarvitse leikkiä parisuhdeleikkejä, joissa ilmeisesti vielä nuo roolimallit kukoistaa. Sellaista en kyllä jaksaisi yhtään, alkaa joksikin alistuvaksi pikkurouvaksi joka antaa miehen olla perheen pää ja aivot...
Mä haluaisin vaihtaa sukupuolta, mutta valitettavasti 161-senttisenä ja erittäin pehmeän naisellisen näköisenä minusta taitaisi tulla aika kummajainen mies :(
Olen kaikkia noita, mutta en kyllä noita lauseita ole kuullut käytännössä kuin av-palstalla provoilta ja lassukoilta. Kannattaa lakata käymästä täällä, jos tämä alkaa muokata kuvaasi maailmasta.
Naisena voi ihan hyvin olla looginen ja teknisellä alalla, olla johtajaluonne ja edetä johtajaksi, jopa olla vallanhaluinen, jos sellainen sattuu olemaan. Se vaatii enemmän työtä ja munaa kun miehiltä, valittavasti, mutta ei se mahdotonta ole.
Menetit, Alba, kaiken uskottavuutesi jo kauan sitten. Mutta ehkä joku resepti auttaisi noihin pakkoajatuksiin?
Sä olet saletisti se sukunimihullu. Et sä kovin rationaaliselta tai itsenäiseltä kyllä vaikuta, sori vaan.
Haluan olla uskottava, vakava ja itsenäinen.
Sitten olisi kannattanut jättää aloitus tekemättä.