Pitkä neuletakki alla, lyhyt takki päällä. Pitääkö se neuletakki survoa housujen väliin? Vai onko sekin ihan tyhmää?
Typerä otsikko.
Mulla on paljon pitkiä neuletakkeja mutta ulkotakki on normaalin pituinen. Jos laitan neuletakin päälle ja ulkotakin sen päälle, niin se neuletakki näkyy sieltä alta. Eikö se näytä tyhmältä?
No entäs jos survon sitä neuletakkia paidan ja housujen väliin, mutta sitten tuntuu pöljältä jos menee vaikka kampaamoon tai jonnekin jossa riisutaan takki, niin repiä sitä neuletakkia sitten sieltä housujen välistä pois :D ?
Kommentit (35)
Hei laita se pitkä neuletakki muovikassiin ja pue vasta töissä tai koulussa sisällä.
http://www.justthedesign.com/wp-content/uploads/2015/10/Casual-Outfits-…
Vaikka olis miten pitkä, niin ei haittaa.
Lähtökohtaisesti kannattaa jo hankkimisvaiheessa miettiä vaatteiden yhteensopivuutta, onko tämän kanssa mitään järkevää käytettävää valmiina kotona. Jos pitkä ulkotakki on sinusta nounou, niin neulekin olisi kannattanut jättää kauppaan. Mutta pitkä takki on tähän tosiaan ratkaisu, tai sitten takittomien säiden odottelu.
Kukin pukeutukoon siis vaikka minkälaisiin vaatepareihin mielensä mukaan, mutta tässä tämä yhteensopivuus nyt aloittajaa häiritsi.
Tätä en missään nimessä tarkoita ilkeänä kommenttina.
Tälläisistä aloituksista huomaa, että täällä käy vähän varttuneempaa väkeä. Oman ikäisilläni (vähän päälle parikymppisillä) tuo pitkä neuletakki + lyhyt takki on hyvin yleinen ja jopa tavoiteltu yhdistelmä. Näitä näkee erittäin paljon esim. blogeissa. Omassa kaveripiirissäkin ihan perusasu. Mutta ap:lle siis, käytä niinkuin mukavimmalta tuntuu! Ei se varmaan hyvältä tunnu sinne housuihin tungettuna.
Olen itsekin 25v että en mikään vanha vielä.
Kyllähän niitä monilla näkee pitkä neuletakki + lyhyt takki yhdistelmää ja se näyttää monesti tyylikkäältä omaan silmääni, riippuu ihan siitä minkälainen neuletakki on. Mun mielestä joku tosi paksu näyttää ehkä vähän huonolta pilkottaessaan kovin sieltä takin alta mutta joku ohkasempi neuletakki voi olla jopa melko huomaamaton.
Mutta sitten kun ite kokeilee tuolleen pukeutua niin tuntuu ihan tyhmältä :D Mutta sitten taasen muiden päällä se näyttää hyvältä. Mut eikös se monesti näin menekin, että omasta mielestä näyttää kauhealta peilistä katsoessaan mutta jonkun muun mielestä näytät tosi upealta.
AP
Jos en halua, että paita näkyy takin alta, niin taitan sen pitkän paidan helman ylös ja laitan sitten hiukan jostain kohtaa housun vyötärön alle, että pysyy ylhäällä. Se on sitten helppo laskea siitä alas samalla, kun ottaa takin pois. Ei tarvi alkaa repiin mistään housun alta.
Mutta yleensä annan vain näkyä sen paidan/neuletakin helman sieltä takin alta.
Vierailija kirjoitti:
Hei laita se pitkä neuletakki muovikassiin ja pue vasta töissä tai koulussa sisällä.
Itse teen juuri näin ja lisäksi joidenkin pitkien neuleiden kanssa voi kuitenkin pukea myös lyhyen takin, esim. nahka- ja farkkutakin :)
Vierailija kirjoitti:
Hanki pitkä takki.
Ole hyvä, ongelma ratkaistu!
Tässähän se ratkaisu on.
Ongelmasi on vähän sama kuin miehillä jotka vetävät pikkutakin päälle jonkun lyhyen pusakan ja pikkutakin liepeet sieltä alta lepattavat.
Tosin tässä neuletakin kohdalla riippuu ihan neuleesta ja takista näyttääkö pitkä neule ja lyhyt takki pöljältä vai ei. Se housuihin tunkeminen on kyllä todennäköisesti kaikista pöljin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
http://www.justthedesign.com/wp-content/uploads/2015/10/Casual-Outfits-…
Vaikka olis miten pitkä, niin ei haittaa.
Joo, jos tuollainen on niin kokonaisuus on hieno.
Mutta jos kyseessä on joku pyylevää takapuolta "peittämään" hankittu lantiopituinen villatakki ja sen päälle vedetään joku 15 senttiä lyhyempi toppatakki, niin vaikutelma ei ole todellakaan kuvan mukainen.
Miten 163cm lyhytjalkasen naisen kannattais pukeutua?
Itse käytän aina neuletakkia untuvatakin päällä ja mielummin niin että se untuvatakki on pidempi kuin neuletakki, sen untsikan kuuluu näkyä sieltä neuletakin alta!
Vierailija kirjoitti:
miksi lyhyille naisille ei muka sovi pitkät takit ja pitkät neuletakit? mikä niissä on sellasta et saavat näyttämään kantajansa vielä vaan lyhyemmältä?
huoh. oispa itekin pitkä. pitkien naisten päällä kaikki on täydellistä :(
Ehkä se saa lyhyen jalat näyttämään lyhyemmiltä? Minä näytän pitkissä takeissa hontelolta honkkelilta, joten ei pitkillekään kaikki sovi.
Olen käyttänyt untuvatakin päällä muita takkeja mutta neuletakki? Hmm, ehkä joku muhkea villatakki vois olla pakkaskeleillä ihan kiva, pitänee kokeilla!
Kun on tällänen persjalkanen ämmä niin turha pukeutua yhtään mitenkään. Rumalta näyttää kaikissa vaatteissa.