Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia aikuisopiskelija voi saada kesäloman aikana?

Vierailija
16.02.2017 |

Opintotuki näyttää lakkaavan kesäksi, mitä tukia silloin on mahdollista saada?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avataan taustoja hieman, olen keski-ikäinen opiskelija joka on työskennellyt opiskelemallani alalla jo 20 vuotta. Minulla on oma ritys joka tosin on parhaillaan pöytälaatikossa odottamassa valmistumista ja yritystoiminnan alkamista. Olen opiskellut opintolainalla, mutta nyt huomasin ettei lainaa tai tukia tule lainkaan kesällä.

Kai tähän joku järkevä keino on miten kesän yli pärjää? En minäkään sossupummeista pidä, mutta on outoa että opinnot vain katkaistaan turhaan kesäksi.  - AP

Yritä nyt ottaa edes vähän paremmin selvää. Kesäajan tuet on haettava erikseen, jos opiskelee kesällä. Kaikki selviää Kelan sivuilta.

Kelan sivuilla kerrotaan, että kesäopintotukeen oikeutetun pitäisi myös käydä koulussa, minulla ei ole kesällä koulua. - AP

Vierailija
22/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut poliittiset vaihtoehdot voittaa mennen tullen vihervassujen ideologisen tyhjiön ja järjettömän VELAKSI elämisen ja yrittäjyyden TAPPOpolitiikan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tulee aikuisopiskelijalle yllätyksenä? Erikoista.

Itsekin olen aikuisopiskelija, rahoitan pitkän kesäloman niiden kahden kuukauden palkalla, jotka tein töitä joulu-tammikuussa. Opintoja on takana jo useampi vuosi sekä vuorottelukorvauksella että aikuisopintorahalla, putosin Kelan opintotuelle vasta kesällä. Perheellisenä on ollut pakko opetella ennakointi, ei tukien pienuus tai kesätauko ole yllätyksenä tullut.

Vierailija
24/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avataan taustoja hieman, olen keski-ikäinen opiskelija joka on työskennellyt opiskelemallani alalla jo 20 vuotta. Minulla on oma ritys joka tosin on parhaillaan pöytälaatikossa odottamassa valmistumista ja yritystoiminnan alkamista. Olen opiskellut opintolainalla, mutta nyt huomasin ettei lainaa tai tukia tule lainkaan kesällä.

Kai tähän joku järkevä keino on miten kesän yli pärjää? En minäkään sossupummeista pidä, mutta on outoa että opinnot vain katkaistaan turhaan kesäksi.  - AP

Yritä nyt ottaa edes vähän paremmin selvää. Kesäajan tuet on haettava erikseen, jos opiskelee kesällä. Kaikki selviää Kelan sivuilta.

Kelan sivuilla kerrotaan, että kesäopintotukeen oikeutetun pitäisi myös käydä koulussa, minulla ei ole kesällä koulua. - AP

Kuuluuko opintoihisi harjoitteluja? Jos kuuluu, voitko tehdä kesällä sellaisen? Olisi paljon helpompi vastata, jos kertoisit edes koulutustason.

Vierailija
25/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos olet nostanut lainat niin saat toimeentulotuen. muuten ei mitään.

Lainat on nostettu, muutenhan ongelmaa ei olisi jos lainaa vielä irtoaisi.

Sitten saat toimeentulotuen ja ongelma on ratkaistu :) Ellet ole avio/avoliitossa

Vierailija
26/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tenti? Tee opinnäytetyötä? Liitä opintoihin esim. avoimen yliopiston kursseja?

Vierailija
27/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättä millaisesta yritystoiminnasta on kyse, heitän ajatuksen tehdä jonkinlaista pilottitoimintaa kesän ajan. Yritys ilmeisesti on jo olemassa, eli eikö sen voisi laittaa toimintaan?

Vierailija
28/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon toimeentulotuki on juuri tarkoitettu, eli lyhytaikaiseen rahantarpeeseen ettei kansalainen tipu yhteiskunnasta ulos jos tilanne sitä vaatii. Jostain syystä toimeentulotuesta on tullut sossupummien pankki josta kiskotaan rahaa huoletta vuosia putkeen jos duuni ei maita.

Vierailija
29/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat menee normaalisti töihin kesäksi. Mikä on sinun ongelmasi?

Aikuisopiskelijalla on usein perhe, joka haluaisi lomailla yhdessä aikuisopiskelijan kanssa.

Huono tekosyy. Jos löytyy töitä, ei lomailla.

Vierailija
30/30 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämättä millaisesta yritystoiminnasta on kyse, heitän ajatuksen tehdä jonkinlaista pilottitoimintaa kesän ajan. Yritys ilmeisesti on jo olemassa, eli eikö sen voisi laittaa toimintaan?

Tämä on yksi ja todennäköinen vaihtoehto. - AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi