Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi uskoa, miten unirytmini on muuttunut melatoniinin ansiosta!

Vierailija
16.02.2017 |

Ennen olin yökukkuja, ja luontainen unirytmini oli, että menin nukkumaan klo 01-03 ja heräsin klo 11-12 aikoihin. Töihin ja kouluun herääminen aikaisin aamulla oli siis hirveää ja päivällä oli vaikeaa pysytellä hereillä.

No päätin sitten kokeilla melatoniiniä, ja olen syönyt sitä nyt muutaman viikon. Unirytmini on nyt sellainen, että menen nukkumaan 21-23 aikoihin ja herään aamulla ilman vaikeuksia kellon soittoon klo 7. En voi uskoa tätä, muutos on niin totaalinen. Ja vaikutus pysyy myös viikonloppuisin, sillä herään ilman kelloakin jo 8-9 aikoihin. Miten voi olla mahdollista näin lyhyessä ajassa? Ja miksi en kokeillut aikaisemmin?

Onko muita, keillä melatoniini on auttanut näin paljon?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskaltaisi syödä jatkuvasti. Voiko vaikuttaa kehon omaan melatoniinin tuotantoon. 3v jatkuva käyttö kuulostaa jo siltä että ei pärjää ilman

Vierailija
22/23 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei sovi melatoniini. Unen laatu on jotenkin omituinen. Saan pahoja painajaisia.

Mulla on sama juttu. Ja melatoniinia otettuani herään aina yöllä n. 1 - 1,5 tuntia nukuttuani aivan tikkana hereille, nukahdan kyllä bähän ajan päästä uudestaan. Myös päänsärky ja huono olo seuraavana pvänä on kova, joten ei sovi melatoniini mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni YA-melatoniinia (Yliopiston apteekista) saa edullisesti . Mulla nukuttaa parhaiten 2 mg, tunnin sisällä on päästävä nukkumaan. Unen laatu virkistävää, poikkeuksellisesti muistan unet vielä aamulla.

Käytän vuorotyöläisen rytminsiirtoon ehkä kerran kuukaudessa.