Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehen tarvitsee vähintään tehdä kotona?

Vierailija
16.02.2017 |

Lähtötilanne on tämä: Meillä on aika vanhoillinen asetelma, mies käy töissä ja tuo rahaa kotiin ja minä olen tällä hetkellä kotona (aion kyllä mennä myöhemmin töihin). Mies tekee työnsä lisäksi kotona raskaat ulkotyöt, käytännössä tarkoittaa ehkä tuntia, kahta viikossa.
Mulle on ihan ok, että pesen pyykit, laitan ruuat, siivoan taloa jne. Mutta mua riepoo miehen asenne, ettei hänen tarvitse tehdä MITÄÄN kotona. Olen pyytänyt ystävällisesti monta kertaa ja perustellut asiaa, mutta ei. Miehen mielestä hän voi syötyään jättää pöytään ruoat, roskat ja likaiset astiat. Hän jättää illalla vaatteensa keskelle kulkureitin lattiaa tai pyykkikorin eteen lattialle. Hän jättää kaikki valot päälle ja ruokapöydän ääressä tuolin "levälleen" eli ei laita tuoliaan takaisin paikalleen. Lukee ruokapöydässä ja jättää kirjan siihen. Kulkee kahvimukin kanssa ympäri taloa ja jättää jälkeensä kahviroiskeita lattioille ja mukin pohjan kahvirenkaita kaikille tasoille. Vatsan kanssa hänellä on ongelmia, mutta ei puhdista vessan pöntöstä roiskeita. Jos portaat on lumessa, kävelee vaan ja linttaa lumen kiinni portaaseen, ei voi ottaa harjaa vierestä ja pyyhkäistä portaita puhtaiksi ennen kulkemista. Jättää lumiset kengät keskelle eteisen lattiaa kulkureitille sulamaan.

Nämä on kaikki pieniä asioita, niin pieniä, etten ymmärrä miksei hän voi tehdä niitä kunnolla tai oikein? Minun mielestäni hänen asenteensa osoittaa väheksyntää minua ja muuta perhettä kohtaan, hänen ei tarvitse välittää yhteisistä säännöistä. En odota että hän tekisi puolia kotitöistä, mutta hoitaisi edes omat jälkensä. Olen opettanut lapset huolehtimaan omista jälkensä ja pelkään, että isän asenne leviää heillekin.

Miehen mielestä nipotan ja ylireagoin. Oikeastikko?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meet töihin, mies tekee puolet. Miksi ei tekisi? Onko jotenkin vajaakykyinen vai mikä on syy?

Vierailija
2/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa laskut? Kuka tuo enemmän leipää pöytään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin nyt, niin olet tasavertaisessa asemassa. Miksi joku edes hankkiutuu tuollaiseen tilanteeseen? Paha on alkaa sanella sääntöjä ihmiselle, jonka rahoilla elää.

Vierailija
4/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Täsmälleen sama tilanne :(. 13 vuoden jälkeen olen jo luovuttanut ja teen itse kaiken.

Vierailija
5/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pitää siivota jälkensä eikä elää kuin pellossa

Vierailija
6/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut tuollaiseen? Kyllä sen luulisi olevan itsestään selvää, että likavaatteet laitetaan ihan itse pyykkikoriin ja astiat tiskikoneeseen jne. En katselisi hetkeäkään tuollaista nahjusta.

Vierailija
7/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sinua kotiorjana ja ilmeisesti homma sopii sinulle. Tuollainen toimintamalli oli normaalia tuossa 50-luvun kieppeillä.

Vierailija
8/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sullakin on liikaa aikaa? Mut kyllä, ruokajutut itse pois ja vaatteet koppaan. Vaikka vaimo onkin kotona ja tekee kotityöt, niin silti pitää muistaa hyvät käytöstavat, vai mitä? Itse olen myös kotona lasten kanssa ja silti mieheni tekee minkä ennättää ja " huomaa" ja aina on hyvätapainen, vaikka häntä vähän passaankin.

Vierailija
9/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi porsastella ja läikytellä kahvia pitkin lattioita odottaen jonkun toisen siivoavan, vaikkam iten tosi rahat kotiin.

Vierailija
10/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjale kirjoitti:

Seuraan. Täsmälleen sama tilanne :(. 13 vuoden jälkeen olen jo luovuttanut ja teen itse kaiken.

No sitten on ihan turha syyttää miestä. Itse olet tilanteen mahdollistanut ja siihen soustunut. Miehelle tuollainen varmasti sopii. 

Vierailija
11/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä samasta aiheesta jankataan joka päivä monessa aloituksessa!?

Mies tekee kotona mitä mies tekee... toimivassa parisuhteessa ne tekemiset keskustellaan kahden kesken siellä kotona eikä ilman sitä toista osapuolta täällä palstalla.

Vierailija
12/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali aikuinen vastaa itsestään. Et ole hänen henk.koht. palvelija. Kodin ja lasten hoitaminen on tarpeeksi. Miehesi on umpitollo moukka.

Vierailija
13/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu mikä sika. Ei edes omia paskoja (siis kirjaimellisesti) voi siivota. Hyi helvetti. Kysy siltä haluaako se että tulet sen perseenkin pyyhkimään.

Vierailija
14/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee kotona mitä mies tekee... toimivassa parisuhteessa ne tekemiset keskustellaan kahden kesken siellä kotona eikä ilman sitä toista osapuolta täällä palstalla.

Mutta mitä jos... parisuhde ei ole toimiva? Saako silloin tulla tänne keskustelemaan? Annatko luvan? Vai pitääkö heittää suhde romukoppaan saman tien?

Vierailija
15/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Kuka maksaa laskut? Kuka tuo enemmän leipää pöytään?

Oletko sä oikeasti sitä mieltä, että jos yhteisestä sopimuksesta tehdään lapsia, ja vaimo jää kotiin hoitamaan niitä, mies saa aivan holtittomasti sikailla ja sotkea, ja vaimo on velvollinen siivoamaan jäljet?

Vierailija
16/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla ei riitä että mies käy töissä. Hänen pitää lisäksi maksaa sinulle kunnollista kuukausipalkkaa taloudenhoitajan työstä.

Vierailija
17/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä jos... parisuhde ei ole toimiva? Saako silloin tulla tänne keskustelemaan? Annatko luvan? Vai pitääkö heittää suhde romukoppaan saman tien?

Olisi mielenkiintoista tietää, että oliko AP:n mies tuollainen jo ennen lapsia. Jos oli, niin sitten on peiliinkatosimisen paikka. 

Samantien? Yksi esimerkki oli tuo 13 vuotta...

En kyllä katselisi edes viikkoa tuollaista touhua. Tuntuu vain olevan ok aika monelle naiselle tuollainen käytös mieheltä. 

Vierailija
18/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös kenen parisuhde on pelastunut mammapalstan neuvoilla?

Vierailija
19/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: Joko lopetat hänen jälkeensä siivouksen ja teet myös asian hänelle selväksi, tai hyväksyt kohtalosi.

Eli et koske hänen vaatekasoihinsa, ruoantähteisiinsä jne. ollenkaan. Voi olla että menee pitkään ennen kuin ne alkavat ärsyttää häntä ja hän saa itse tehtyä niille jotain, mutta älä anna periksi ja siivoa perässä.

Mieti myös mikä on sinulle ärsyttävintä. Voitko sietää lumiset kengät kulkureitillä jos mies kuitenkin muuten siivoaa jälkensä? Tuskin saat hänestä täydellistä yksilöä koulutettu jos lähtötilanne on tuo. 😉

Vierailija
20/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on usein tehty kokeita, missä uhmakkaasti jätetään miehen jäljet siivoamatta. Mutta onko kukaan kokeillut käyttäytyä kuin mies? Siis jos mies jättää tyhjän maitotölkin pöydälle, sen sijaan että nainen mielenosoituksellisesti jättäisi laittamatta sen roskiin, heittäisi sen lattialle miehen nähden ja jättäisi siihen? Jos mies jättää märät kengät keskelle lattiaa, potkaisee ne ulos lumihankeen. Hakee autotallista vasaran ja käytön jälkeen vie pakastimeen. Jne.

Kokeilkaapa joku, jonka mies sikailee. Ja tulkaa raportoimaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi