"Pariskunnat poseeraavat alastonkuvissa - projektin tarkoituksena näyttää lihavuus positiivisessa valossa"
http://m.iltalehti.fi/tosielamaa/201702152200070521_ir.shtml Mitä ajatuksia herättää? :O
Kommentit (17)
Se on nykyaikaa että negatiivisia ilmiöitä pyritään näyttämään positiivisessa valossa. Järjetöntä, mutta nykypäivänä tämä on monen mielestä ihan OK.
Herättää semmoisia ajatuksia, että voi kunpa voisin olla tyytyväinen itseeni. BMI 22 enkä ole edes rannalla käynyt. Kadehdin ylipainoisia, itsensä hyväksyneitä, kauniita ihmisiä.
Olemme miehen kanssa molemmat yli 100-kiloisia ja vaikka emme päivittäin tästä ruoski itseämme, niin en silti näe yhtäkään syytä, miksi vakava ylipaino pitäisi nähdä positiivisessa valossa. Vakavia terveydellisiä ongelmia meillä ei (vielä?) ole, mutta kyllähän nämä ylikilot hankaloittavat elämää monella tavalla.
Näiden kampanjoiden tavoitteena ei voi olla mikään muu kuin länsimaisen yhteiskunnan tuhoaminen... Miksi niissä muuten poikkeuksetta glorifioitaisiin kaikin puolin haitallisia ilmiöitä?
Mitä enemmän huonokuntoisia läskejä länsimaissa, sitä helpompi länsimaat on valloittaa!
Missä juopot pulloineen ja narkit ruiskuineen? Positiivisesti tietysti.
Miksi ihmeessä asia mikä on ainoastaan negatiivinen pitää yrittää esittää positiivisena?
Vierailija kirjoitti:
Tarpeellinen projekti, ehdottomasti.
No ei tosiaan ole.
Eihän noissa kuvissa läskejä mitenkään kuvattu positiivisessa vaan pikemmin neutraalissa valossa. Mun mielestäni oli ilahduttavaa nähdä vakavasti ylipainoisia ihmisiä onnellisina ja tasapainoisina arkisissa ympyröissään. Sellaisina kuin ovat. Itse en kykenisi itsekriittisyydeltäni poseeraamaan noin, vaikka olen urheilullinen ja BMI on 20. Itsensä hyväksyminen on upea asia!
Ei liikalihavuutta tarvitse, eikä pidäkään, ihannoida, mutta lihavatkin ihmiset on hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Missä juopot pulloineen ja narkit ruiskuineen? Positiivisesti tietysti.
Tervetuloa Suomessa käymään. Täällä ihaillaan juoppokulttuuria niin paljon, ettei siitä tarvitse erikseen kampanjaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa kuvissa läskejä mitenkään kuvattu positiivisessa vaan pikemmin neutraalissa valossa. Mun mielestäni oli ilahduttavaa nähdä vakavasti ylipainoisia ihmisiä onnellisina ja tasapainoisina arkisissa ympyröissään. Sellaisina kuin ovat. Itse en kykenisi itsekriittisyydeltäni poseeraamaan noin, vaikka olen urheilullinen ja BMI on 20. Itsensä hyväksyminen on upea asia!
Ei liikalihavuutta tarvitse, eikä pidäkään, ihannoida, mutta lihavatkin ihmiset on hyväksyttävä.
Ei ole tervettä olla niin sokea sairaudelleen, että vielä onnellinenkin. Varmaan moni päihdetapauskin olisi jos vain ainetta piisaisi. Tyytymättömyys voisi herätellä elämäntapamuutokseen. Ongelman myöntämisestä alkaa toipuminen vai miten sanotaankaan.
Aah, AV:n vakioaihe, joka saa aina taatun huomion täällä! "Minä olen vain niiden terveydestä huolissani, en minä muuten mitään sanoisi" :D. Tähän topikkiin ilmestyvät aina maahanmuuttaja- tai lestadiolaisaiheitakin varmemmin nämä tietyt kommentaattorit. Kun paino on ainoa asia jonka WT on saanut elämässään kuntoon, niin pitäähän sillä tulla pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Aah, AV:n vakioaihe, joka saa aina taatun huomion täällä! "Minä olen vain niiden terveydestä huolissani, en minä muuten mitään sanoisi" :D. Tähän topikkiin ilmestyvät aina maahanmuuttaja- tai lestadiolaisaiheitakin varmemmin nämä tietyt kommentaattorit. Kun paino on ainoa asia jonka WT on saanut elämässään kuntoon, niin pitäähän sillä tulla pätemään.
Itseltäsi ei ole onnistunut?
Miksi itseaiheutetusta sairaudesta ja poikkeavuudesta yritetään tehdä hyväksyttävää?
Jos nuo kuvat olisi down syndroomaisista tai vaikka jalattomista tuo olisi hieno projekti.
Sairasta. Lihavuus on valtava (heh) yhteiskunnallinen ongelma, ja siitä nimenomaan tulisi pyrkiä pääsemään eroon, eikä "esittää positiivisessa valossa".
Joo, ei ole lihavuus terveyttä edistävää, mutta lihavuus on hyvin monelle ongelma. Ja pointti taitaa olla se, että hekin ovat ihmisiä. Kauniita ihmisiä, vaikkakin sairaalloisia. Minä ainakin tykkäsin katsoa noita kuvia ja nautin niistä ihan erilailla kuin laihoista malleista. Tuo tuntui enemmän todelta. Tosielämältä.
Varmasti suurin osa haluaisi olla normaalipainoisia, mutta se muutoskin tarvitsee oikean ajankohdan onnistuakseen, silti olet se sama rakastettava ihminen, olit millainen tahansa.
Useat kommentit kertovat kommentoijasta enemmän. Jos sinulla on jokin muu sairaus, näetkö ihmisen vai sairauden?
Nyt et näe ihmistä ylipainon takaa.
Miksi?
Tarpeellinen projekti, ehdottomasti.