Olenko outo kun viihdyn loputtomasti kahviloissa yms
Olen alkanut ajatella että mahdankohan olla ainoa laatuaan joka tykkää itsekseen lojua kahviloissa? Saatan lähteä kaupungille ja istuksia itsekseni kahviloissa. Tähän sopii myös huoltoasemat, jos ovat tarpeeksi viihtyisiä.
Usein olen kännykällä, mutta paljon vain katselen ihmisiä ja mietiskelen. Olen hieman yksinäinen ja introvertti. Pitäisi keksiä oikeaakin tekemistä. Onko täällä muita jotka tykkäävät vastaavanlaisesta "lojumisesta"?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tyykkään itsekin "lojumisesta" mutta harvoin kehtaan jäädä möllöttämään ihmisiä etteivät kiusaannu..
En möllötä ympärillä olevia ihmisiä, vaan katselen ihmisvilinää jos paikasta on näkymät ulos.
Ap
Muualla maailmassa tuo olisi ihan normaali. Euroopassa saat sen yhden kahvikupin tai viinilasin kanssa möllöttää ihmisiä tai lukea kirjaa pöydässä tuntikausia. Suomessa alkaa paheksuvia katseita tulla niin asiakkailta kuin henkilökunnalta joko silloin kun kuppi tyhjenee tai viimeistään tunnin päästä.
Tuo on sosiaalisen ihmisen luonteenpiirre. Tykkää, että ihmisiä on ympärillä.
Todennäköisesti olet tsipuvainen myös miellyttämään ihmisiä, ja sinun on vaikea olla muiden kanssa eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa tuo olisi ihan normaali. Euroopassa saat sen yhden kahvikupin tai viinilasin kanssa möllöttää ihmisiä tai lukea kirjaa pöydässä tuntikausia. Suomessa alkaa paheksuvia katseita tulla niin asiakkailta kuin henkilökunnalta joko silloin kun kuppi tyhjenee tai viimeistään tunnin päästä.
Tuo on kyllä totta. Ajattelinkin viime reissulla että voisin hyvin viettää Euroopassa kaupunkilomaa kahviloissa luuraten ja ihan vain tunnelmista nauttien. Ensimmäisiä reissuja aikuisena tehdessä olin hämmästynyt miten ihmiset jossain oikeasti syventyvät kahviloissa/kuppiloissa kirjaan tai pitkiin keskusteluihin. Vaikka olen introvertti, viihdyn ihmisten ilmoilla.
Ap
Mä viihdyn, mutta en raski käyttää rahaa. Minusta on ihan kiva ottaa kuppi kahvia, sämpylä ja lukea. Mutta ei täällä Suomessa pitkään viitsi. Tykkään siitä, että ympärillä on hälinää, vaikka en ihmisiä sen kummemmin tuijottele. Saatan kyllä kuunnella, sorry siitä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet tsipuvainen myös miellyttämään ihmisiä, ja sinun on vaikea olla muiden kanssa eri mieltä.
Itse asiassa olet oikeassa :/ Olen myös huono sanomaan vastaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jep :-).
T. Käyttäytymistieteilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hah no ei ihme että tiesit x)
Ap
Heh, mulla on kanssa kiltin tytön syndrooma, mikä johtuu pitkälti kasvatuksesta ja omasta arkuudesta. Tykkään olla yksin kahviloissa, koska yksin ollessa ei sitoudu mihinkään, eli ei tarvitse miellyttää muita. Tykkään myös matkustaa yksin ym ja olen salaa onnellinen, että saan tänä vuonna talvilomani viettää yksin, menen yksin yhteen suureen tapahtumaan.
7.
Tykkään tehdä tuota mutta olen helposti eri mieltä muiden kanssa jos vain niin on. Mitäs tähän sanot käyttäytymistieteilijä?
Minun mielstä kahviloissa on kaikki kamalan kallista. Vai istutko siellä vaan sen halvimman, pienen kahvin, voimalla? En jaksaisi vaan istuskella, mutta viihdyn kirjastoissa. Ne on mun lepopaikkoja. Luen kaikkia lehtiä (jopa ulkomaalaisia), joita en muuten raaski itse tilata. Käyn pari kertaa viikossa.
Et ole outo, sä olet kuin keski-eurooppalainen. :-) Jotkuthan muuten tykkää tehdä etätöitäkin niin, että ne menee mieluiten kahvilaan istuskeleen ja tekeen töitä läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko selittää miten ihmisten katselu ja kahvilassa lojuminen korreloi sen kanssa että olisi huono sanomaan vastaan? En oikein osaa hahmottaa.
Minä olen introvertti. En pidä kahviloissa istumisesta, mutta pidän ihmisten tarkkailusta ja katselusta. Toisin sanoen istun helsinkiläisen hotellin ikkunassa tunnin takapuoli jäätyneenä ikkunalaudalle tuijottaen ihmisiä. Aivan mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielstä kahviloissa on kaikki kamalan kallista. Vai istutko siellä vaan sen halvimman, pienen kahvin, voimalla? En jaksaisi vaan istuskella, mutta viihdyn kirjastoissa. Ne on mun lepopaikkoja. Luen kaikkia lehtiä (jopa ulkomaalaisia), joita en muuten raaski itse tilata. Käyn pari kertaa viikossa.
Kallista kyllä on. Yleensä otan vain kahvia, joskus syötävää ja santsikupin. Kirjastot myös hyviä paikkoja. Oli kamala menetys, kun opiskelupaikkani kirjaston kahvila lopetettiin. Siinä tuli paljon tehtyä hommia edullista opiskelijakahvia juoden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko selittää miten ihmisten katselu ja kahvilassa lojuminen korreloi sen kanssa että olisi huono sanomaan vastaan? En oikein osaa hahmottaa.
Sosiaalinen ihminen haluaa ympärilleen ihmisiä, vaikka ei edes juttelisi. Ekstrovertti sosiaalinen avaa keskustelun, introvertti sosiaalinen on yksin. Sosiaalisuuteen kuuluu mielyttäminen, eikä hän halua tehdä mitään, mikä voi rikkoa ihmissuhteen. Jos sanoo vastaan, ottaa riskin, että toinen ei enää pidäkään minusta.
Käyt.tiet.
Minustakin olisi kiva "maleksia" kahviloissa, mutta yleensä vain hörppäsen kahvin tai jonkin muun juoman ja lähden pois, vaikka ei olisikaan mitään kiirettä. Tuntuu jotenkin kiusalliselta jäädä istumaan yksikseen, vaikka en olekaan ujo tms.
Luuhaan myös! Usein otan mukaan päiväkirjan, piirrustuslehtiön, kirjan tai läppärin ja niiden parissa viehtää useampikin tunti. Samoin jos olen parhaiden ystävien kanssa liikkeellä ollaan parhaimmillaan saatu 6 tunnin kahvilakeskusteluja aikaiseksi:D Jos paikka on ihan täynnä niin en viitsi olla kauaa, mutta jos ei ole minusta kiinni uusien asiakkaiden pääsy pöytään niin vietän rauhassa aikaa.
Tyykkään itsekin "lojumisesta" mutta harvoin kehtaan jäädä möllöttämään ihmisiä etteivät kiusaannu..