Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea uniapnea, ollut vuosia

Vierailija
15.02.2017 |

...joutuuko työkyvyttömyyseläkkeelle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ylipainemaski käytössä?

Vierailija
2/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotusta suositellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän työssä nuku??

Vierailija
4/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi testi: avaa suu niin auki kuin saat. Saatko koskettua kielen kärjellä yläetuhampaisiin ilman, että leuat menee kiinnipäin?

Vierailija
5/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ylipainemaski käytössä?

Ei ole, kun diagnoosi on vasta uunituore, ei vielä edes lähetettä jatkohommeleihin.

Vierailija
6/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sillä diagnoosilla työkyvyttömyyseläkettä saa. Jos ei pysty jostain syystä tekemään nykyistä ammattia (esim joku bussikuljettaja tms voisi olla sellainen, jos nukahtelee rattiin), niin aivan varmasti koulutetaan johonkin muuhun, jota pystyy tekemään.

Ota kuitenkin hoito vastaan ja sitoudu käyttämään ylipainemaskia, hoitamaton uniapnea tappaa.

Vierailija
7/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nukahteli töissä keskellä päivää ja lopulta työkavereiden usutuksesta meni työterveyslääkärille. Sama diagnoosi, vaikea uniapnea ja parin kuukauden päästä sai maskin. Johan virkistyi mies silmissä! Aiemmin oli yrittänyt väsymystä saada nukkumalla pois, mutta ei edes 12 tunnin unet riittäneet. Hengityskatkoksia oli yli 80 tunnissa. Nyt nukkuu maskin kanssa ja kuoraus & korahdukset ovat vaihtuneet laitteen pitämään pihinään/suhinaan. Alkuun heräili jopa kuuden, seitsemän maissa, kun normaalisti nukkui melkein puolille päivin. Ja sen hereilläoloajankin on virkeänä, ei nukahtele miten sattuu ja pystyy taas ajamaan moottoritielläkin ilman nukahtamisvaaraa.

Tuohon vaikeaan uniapneaan ei laihduttaminenkaan auta, mutta maski auttaa! Nyt kun sinulla ap on diagnoosi, niin ei tästä mene kauankaan kun sinulla alkaa ihan uusi, virkeämpi ja aktivisempi elämä!

Vierailija
8/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kireä/lyhyt kielijänne voi olla syynä monen uniapneaan, kannattaa lukea tämä:

http://www.myfaceology.com/sleep-apnea-and-tongue-tie/

Tuo kielen kärjen nostamistesti on sellainen "pikatesti", joka voi antaa osviittaa siitä, onko jänne liian lyhyt. Jos on, ei hampaiden koskettaminen kielellä onnistu. Mutta vaikka se onnistuisi, niin kannattaa silti lääkärissä tutkituttaa. Aika huonosti noita vain osataan diagnosoida. Mä oon 37 ja vasta nyt eräs lääkäri osasi sanoa, että lyhyt on. Muiden mielestä ei ollut. Nyt se on kuitenkin leikattu ja enää en kuorsaa. :-)

Fb:stä löytyy ryhmä tongue tie in adults tms., kannattaa liittyä.

Vierailija
9/9 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kireä/lyhyt kielijänne voi olla syynä monen uniapneaan, kannattaa lukea tämä:

http://www.myfaceology.com/sleep-apnea-and-tongue-tie/

Tuo kielen kärjen nostamistesti on sellainen "pikatesti", joka voi antaa osviittaa siitä, onko jänne liian lyhyt. Jos on, ei hampaiden koskettaminen kielellä onnistu. Mutta vaikka se onnistuisi, niin kannattaa silti lääkärissä tutkituttaa. Aika huonosti noita vain osataan diagnosoida. Mä oon 37 ja vasta nyt eräs lääkäri osasi sanoa, että lyhyt on. Muiden mielestä ei ollut. Nyt se on kuitenkin leikattu ja enää en kuorsaa. :-)

Fb:stä löytyy ryhmä tongue tie in adults tms., kannattaa liittyä.

Mielenkiintoinen linkki, kiitos! Vitsi, mulla ei kieli yllä hampaisiin ja olen kuorsannut "aina".