Sama työpaikka, johon hain tammikuun alussa, hakee jälleen työntekijää. Viimeksi en päässyt haastatteluun. Hakisitko
uudestaan? Jotenkin mua häiritsee, että työpaikkailmoituksessa on monta kirjoitusvirhettä! Mutta laitanko hakemuksen menemään?
Kommentit (32)
En hakisi, kuten en ole vastaavassa tilanteessa hakenut vaikka pääsin jopa haastatteluun.
En hakisi myöskään, mutta It´s your call.
En hakisi. Työnantajan näkökulmasta niin, jos olisit ollut potentiaalinen hakija niin varmasti poimisivat sun hakemuksen jo edellisen haun tiimoilta ja kyselisivät haastatteluun.
Kuitenkin uusi haku on firmallekin aikaavievää niin helpompaa olisi poimia hakijoita edellisestä hausta. Varsinkin, kun aikaa on kulunut vain muutama kuukausi.
Sitten taas sinun kannaltasi niin mitä kertoo yrityksestä, että sama paikka on taas muutaman kuukauden päästä auki. Ei välttämättä mitään. Mutta voi myös olla, että yrityksessä on jotakin mätää ja epäluotettavaa.
Hakisin ehdottomasti uudestaan. Aina kannattaa heittää verkot veteen, eihän sitä koskaan tiedä milloin se nappaa.
Oon hakenu kolme kertaa samaan paikkaan alle vuoden sisään. Turhaan.
Taisi olla niin kurja paikka, että uusi työntekijä otti hatkat jo alussa.
Ap tässä, laitoin hakemuksen menemään. Mutta tein siitä vähemmän hyvän kuin viimeksi. Tein ensimmäisestä hakemuksesta todella hyvän eikä sitä ilmeisesti noteerattu lainkaan. Äsken tein lyhennetyn version, muutaman rivin, katsotaan miten käy. Ihan mielenkiintoista kokeilla, tiedän olevani ko työhön täysin pätevä, jopa liiankin kokenut, mutta työympäristö yms. kiinnostavat minua. No, hakemukseen meni jotain 5 minuuttia, että ihan sama vaikka menis heti roskiin. Eipä voi tuo työnantajaan omia kirjallisia taitojaan kehua kun kaksi lausetta sisältävässä ilmoituksessa oli kaksi kirjoitusvirhettä!
En hakisi. Heillä on vanhat hakemukset ja jos olisivat halunneet joukosta sinut, olisivat jo olleet sinuun yhteydessä. En pidä mahdollisuuksiasi hyvinä. Sorry vaam
Ei heillä välttämättä ole tallella edellisiä hakemuksia. Kyseessä ihan pieni vasta toimintansa ko toimipisteessä aloittanut yritys. Ihan perusduunia, jossa vaan myydään heidän tuotteitaan. Ei siis kovin virallista tai muodollista, vaan duunarin työtä. Mulle tullut kyllä muutama puhelu, johon en ole voinut vastata tuossa tammikuun lopulla viime haun jälkeen, joten ei voi tietää ovatko yrittäneet tavoittaa, mutta katsotaan miten nyt käy. ap
Itse en ole hakenut. Olen ajatellut, että jos kelpaisin, niin ottaisivat yhteyttä itse. Yhteystiedot ja minun halukkuuteni tehtävään kun on jo tiedossa.
Joskus olen hakenut useamman kerran samaan paikkaan. Lopetin sen, kun sitten haastattelu oli sen ihmettelyä, miksi haen juuri sille paikkakunnalle. No ihan vaan töihin olisin ollut menossa, ei mulla mitään sen kummempia taka-ajatuksia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole hakenut. Olen ajatellut, että jos kelpaisin, niin ottaisivat yhteyttä itse. Yhteystiedot ja minun halukkuuteni tehtävään kun on jo tiedossa.
Näin minäkin ajattelisin, sillä uudessa hakuprosessissa on oma työnsä ja vaivansa.
Päättelisin, että se oikea henkilö ei edellisellä kerralla ehtinyt saada kelpoisuutta eli valmistua ennen hakuajan päättymistä, jos on sellainen paikka johon on kelpoisuusehdot. Tai jostakin syystä se oikea henkilö ei tullut laittaneeksi hakemusta ajoissa.
Jos olisin työtön tunkisin niitä hakulomakkeita jokaiselle yritykselle kellä töitä on tarjolla
Itse ajattelisin että nimesi saatetaan muistaa ja vaikutat hyvin kiinnostuneelta kyseisestä paikasta eli kannattaa hakea jos työ kiinnostaa. Toisaalta ikävää jos hakee useamman kerran ja aina tulee torjutuksi.
Itse hain ensimmäisen hylkäyksen jälkeen 3 kertaa samaan työhön, ihan piruuttani. Mol.fi sivuilla jatkuva haku kyseiseen paikkaan. Kertoo kaiken.
Voi jestas, ap. Uuvelo olet. Puheluita on tullut, vaan et vastannut. Oliko ne työpaikasta? Googlaa tulleet puhelut, jos olet työllistymishaluinen työtön.
Tiedänpä eräänkin firman, joka ottaa työntekijän sillä mielellä, että koeaikana ollaan vain pienellä palkalla ja palkka nousee sitten työsuhteen vakinaistuttua. Työntekijä luonnollisesti irtisanotaan aina pari päivää ennen koeajan loppua, ja ei kun uutta pikkupalkkaista koetyöläistä vaan perään. On jo ainakin viisi työntekijää ottanut tällä tavoin, aina neljäksi kuukaudeksi.
Mun miesystävä on hakenut paikkakunnan ainoaan oman alansa firmaan, jossa minäkin työskentelen, jo 3 kertaa eri hauissa. Ei ole tärpännyt. Itse uskon, ettei tule tärppäämäänkään. En sitä miehelle ole sanonut, vaan yrittänyt patistaa hakemaan aina, kun tulee paikka auki. Kyllä yleensä kelpaa heti ensimmäisellä kerralla, jos työnantaja on kiinnostunut.
Laita menemään, ei se ota jos ei annakaan.