En tiennyt että näinkin tyhmiä ihmisiä on olemassa
Opiskelen amk:sa ensimmäistä vuotta tekniikan alalla, ja nyt on insinöörimatikat yms alkanu. Itelle on geometria, vektorit jne selvää kauraa ja mun mielestä helpoimpia aiheita koko koulussa. Enpä tiennyt, että on olemassa niinkin tyhmiä ihmisiä, ettei yksinkertainen vektorilaskenta tai kosinilauseen soveltaminen onnistu. Muutamilla on kyllä suuria ymmärrysvaikeuksia niinkin simppelissä asiasssa...
Kommentit (12)
Mitä on insinöörimatikka? t: insinööri
Eih... Matikalla ei ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa, vaan sen kanssa kuinka kuuliaisesti ja ahkerasti on jaksanut opetella kaavoja ulkoa.
Et sitten ollut tarpeeksi älykäs yliopistoon?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn itseltänikin useasti miksi en hakenut suoraan teknilliseen yo:n. Ja vielä tuola läsnäolopakko 80% matikas...
Avaruudellinen hahmottamiskyky. Tuossa tarvitaan matematiikan lisäksi kykyä käännellä kulmia päässä. Esim 3d suunnittelussa hyvänä apuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn itseltänikin useasti miksi en hakenut suoraan teknilliseen yo:n. Ja vielä tuola läsnäolopakko 80% matikas...
Missä AMKssa muka ei pysty loppukokeella suorittamaan opintojaksoa jos kerta osaa asiat?
Eipä tästäkään aloituksesta kyllä älykkyys näy.
Kirjallisen ilmaisutaidon kursseilla ei taida olla läsnäolopakkoa.
Avauduit sitten samalla omista ymmärtämisvaikeuksistasi. Niitä vektoreita ja geometriaa sentään voi kirjasta opiskella, omat ongelmasi ovat paljon hankalampia.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen amk:sa ensimmäistä vuotta tekniikan alalla, ja nyt on insinöörimatikat yms alkanu. Itelle on geometria, vektorit jne selvää kauraa ja mun mielestä helpoimpia aiheita koko koulussa. Enpä tiennyt, että on olemassa niinkin tyhmiä ihmisiä, ettei yksinkertainen vektorilaskenta tai kosinilauseen soveltaminen onnistu. Muutamilla on kyllä suuria ymmärrysvaikeuksia niinkin simppelissä asiasssa...
Minä taas osaan piirtää lyijykynällä valokuvan kaltaista jälkeä. En tiennyt, että maailmassa on niin tyhmiä ihmisiä, että eivät tuota osaa. Sinä toki tämänkin ymmärrät, koska ilmeisesti osaat kaiken. :)
Mulla on pari kaveria assarina yliopistolla matematiikan laitoksella ja he sanoivat, että nykyajan ylioppilaat eivät osaa edes kertolaskuja, puhumattakaan nyt mistään sineistä tai cosineista. Oppilasaines on kuulemma heikentynyt vuosi vuodelta.
t. DI
Hyvä kuitenkin, että oivallat oman tietämättömyytesi.