Voitko rehellisesti sanoa tekeväsi kovasti töitä?
Olen keskisuuressa IT-firmassa ja meininki on aika helppoa. Tekemistä riittää ja deadlinea pukkaa, mutta reippaat rykäisyt ovat harvassa. Koskaan ei ole niin kiire etteikö ehtisi juoda kahvia ja puhua oikeasti kiinnostavista asioista.
Joskus joku pyrkyri tai kova osaaja käy firmassa kääntymässä mutta näkee ettei ylenemismahdollisuuksia ja oppimistilaisuuksia todellisuudessa ole ja häviävät jonnekin pian.
Pomot tekee paljon töitä etänä eli ei aavistustakaan, mitä he silloin tekevät, ei heitä kiinnikään saa. Sluibaavat ehkä. Pelin henki.
Kotona liioittelen kiirettä ja stressiä ettei tule kovin kovia vaatimuksia kotitöistä. Samaten kieltäydyn tuttujen kutsuista kaljoille sanomalla ettei vaan töiden jälkeen muka jaksa.
Kommentit (27)
Kyllä. Meillä kaupassa on työvuoroissa määritelty tehtävät ja tällä hetkellä meillä on niin tiukalla tunnit, että ei ehdi edes tekemään kaikkea tai sitten kaikkea ei tehdä kunnolla. Riidellään tätä nykyä työkavereiden kanssa siitä, mitkä hommat voi jättää tekemättä, jos ei ehdi tai muuten vähemmälle huomiolle. Eli se, mitä tehdään, on määritelty melkein minuutilleen. Ja koska kaikki meillä tekee kaikkia vuoroja, ei tehtävistä sluibailla, toisekseen on sellaiset hommat jotka on pakko tehdä työvuoron aikana, vaikka kauppa ryöstettäis. :) Ja vaikka kaupassa olisikin vain yksi asiakas, niin mulla on kiire, koska on vino pino hommaa..Ja myös kysytään, miksi en ole tehnyt jotain, jos jää jotain tekemättä samoin kuin en voi vain sanoa, että "en ehtinyt", kun raporteista kuitenkin näkyy, että on käynyt hiljaisena tuntina 10 asiakasta tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se juuri on niillä miehillä, jotka kehuskelevat "tuovansa rahat" ja sitten pitäisi saada maata kotona sohvalla. Alisuorittajia, jotka voivat ottaa töissäkin rennosti kun joku pätevämpi tekee kaiken.
Saman tason "alisuorittajia" on sitten koko firma täynnä, pomoista lähtien, naiset mukaanlukien. Ei ole kenellekään kutsumustyö tai jatkuvan stressaamisen aihe. Ehkä jotkut myyjät saavat oikeasti kicksejä joskus. Silti mennä puksutetaan eteenpäin. -ap
Eihän kukaan alisuorittaja itseään ikinä pidä alisuorittajana.
Sinähän se parhaiten toisten duunit tiedät. :D Missä vaiheessa sun oma kuvitelma itsestäsi kovana tekijänä nousi päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se juuri on niillä miehillä, jotka kehuskelevat "tuovansa rahat" ja sitten pitäisi saada maata kotona sohvalla. Alisuorittajia, jotka voivat ottaa töissäkin rennosti kun joku pätevämpi tekee kaiken.
Saman tason "alisuorittajia" on sitten koko firma täynnä, pomoista lähtien, naiset mukaanlukien. Ei ole kenellekään kutsumustyö tai jatkuvan stressaamisen aihe. Ehkä jotkut myyjät saavat oikeasti kicksejä joskus. Silti mennä puksutetaan eteenpäin. -ap
Eihän kukaan alisuorittaja itseään ikinä pidä alisuorittajana.
_Mies_ alisuorittaa, _mies_ makaa sohvalla. Miesmiesmiesmies on pahaaaaaaa!
Kyllä, rehellisesti voin sanoa, että teen kovasti töitä. Ylitöiden tekeminen on kausittaista, mutta sen lisäksi on jatkuvasti pitkä lista kehityshommia, materiaalin lukemista ym. joka ei lopu ikinä. Peukaloita ei tarvitse koskaan pyöritellä ja keksimällä keksiä itselleen tekemistä, tai esittää kiireistä. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, koska työpäivät kuluvat nopeammin kun on ihan oikeita töitä, lisäksi minulla on oma vastuualue, mikä motivoi tekemään työnsä paremmin. Lisäksi olen sillä lailla onnellisessa asemassa, että työnantaja arvostaa työpanostani ja saan siitä kiitosta.
Teen kovasti töitä, mutta ei tätä eläkeikään asti tällä tahdilla jaksa tai kuolema korjaa saappaat jalassa jonain kauniina päivänä.
- Yrittäjä
En todellakaan. Olen juuri sellainen aidan matalimmasta kohdasta menijä ja tosi mukavuudenhaluinen. Hommani hoidan kuitenkin hyvin, mutta en tee mitään enempää kuin on pakko. En ole tippaakaan kunnianhimoinen eikä työni muutenkaan ole mitään raskasta tai ihmeellistä, että olisi edes mahdollista työskennellä mitenkään erityisen kovasti. Ja tämähän sopii mulle, sohvaperunalle.
Tuttua toimintaa it-alalta minullekin silloin kun vielä olin töissä. Nyt kun olen työttömänä, voin rehellisesti sanoa tekeväni pidempää päivää suuremmilla vaatimuksilla kuin koskaan työelämässä. Vaikka eihän tästä mitään makseta mutta henkinen pääoma kasvaa kohisten :)