Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko hakea lähestymiskieltoa kenelle tahansa tyypille jonka haluan pysyvän pois silmistäni?

Vierailija
14.02.2017 |

Pitääkö sille olla jotain erityisiä perusteita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Minä olen hakenut sinulle ja avot, eipä ole tarvinnut naamaasi katsella! Auttaa!

Vierailija
2/4 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joutunut uhanalaiseen tilanteeseen ja sinusta tuntuu, että lähestymiskielto saattaisi

tuoda siihen helpotusta, saat neuvoja ja apua poliisilta, sosiaaliviranomaisilta, syyttäjältä tai

vapaaehtoisjärjestöiltä.

Lähestymiskieltoa haetaan joko poliisilta tai suoraan käräjäoikeudelta, kirjallisesti tai

suullisesti. Kieltoa hakiessasi sinun tulee kertoa

• minkälaisen uhan tai häirinnän kohteeksi olet joutunut tai joutumassa

• kenen taholta koet uhkaa tai häirintää

• käsityksesi häirinnän jatkumisesta tai rikoksen uhasta vastaisuudessa

• onko asiassa todistajia tai todisteita

Tärkeää on, että kirjaat tapahtumat muistiin välittömästi ja keräät lähestymiskieltohakemuksesi tueksi kaikki mahdolliset todisteet sekä todistajien

yhteystiedot.

Jos olet joutunut väkivallan uhriksi, käy tutkituttamassa vammasi lääkärillä ensi tilassa.

Heti voimaan tulevan väliaikaisen lähestymiskiellon voi määrätä pidättämiseen oikeutettu

virkamies - eli päällystöön kuuluva poliisi tai syyttäjä - tai käräjäoikeus.

Perheen sisäinen lähestymiskielto tuleekin usein ensin määrättäväksi heti voimaantulevana väliaikaisena kieltona poliisin päätöksellä. Näin on esimerkiksi silloin, kun poliisi on poistanut uhkaavasti käyttäytyneen henkilön kotoaan ja ottanut hänet säilöön ja rikoksen uhka on todennäköinen vielä säilöstä päästämisen jälkeenkin.

https://poliisi.fi/rikokset/miten_lahestymiskieltoa_haetaan_

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit hakea. Eri asia saatko.

Vierailija
4/4 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit. Minä olen hakenut sinulle ja avot, eipä ole tarvinnut naamaasi katsella! Auttaa!

Nyt meni kyllä ihan väärään osoitteeseen, mulla ei nimittäin ole lähestymiskieltoa ketään kohtaan. Noin muuten, näköjään sun tarvitsee silti aika paljon ajatella sitä inhoamaasi ihmistä. Eikö auttaisi vielä enemmän jos miettisi ihan muita asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi