Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, selittäisitkö miksi psyykkisesti epävakaa nainen vetoaa sinuun seksuaalisesti?

Vierailija
14.02.2017 |

Täällä oli keskustelu, johon olin laittamassa tätä kysymystä, mutta keskustelu poistettiin sillä välin. Toivottavasti tämä saa jäädä. Haluaisin ymmärtää tämän asian, kun olen useasti kuullut puhuttavan että epätasapainoiset naiset vetoavat miehiin. Mikä siinä tarkemmin sanoen siis viehättää ja kiihottaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Hyvin nuori nainen, ei pystynyt nukkumaan ja halusi seksiä 5-6 kertaa yössä (ja päivällä lisää). No pari kuukautta sitä jaksoin katsella, mutta muuten oli niin rasittava. Mieletön kroppa tosin, eikä ujostellut mitään, puistossakin piti panna.

t. pervo-kake

Vierailija
22/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei en ole nainen eivätkä epävakaan kriteeritkään täyty. Ymmärrystä ja tietoa vain on kertynyt. Eikä se nyt ole olennaista. Nämä tiedot on valtaosin luettavissa jos aihe kiinnostaa. Osa asioista on toki sellaisia joita ei kirjoissa lue vaan täytyy tuntea epävakaita ja keskustella heidän kanssaan jotta saa kiinni niistä logiikoista joita he tyypillisesti käyttävät. Halusin tuoda vain esiin sen toisen puolen että nämä ihmiset joilla on persoonassaan enemmän näitä epävakauteen tai vast liittyviä piirteitä ovat tavallaan osin tietämättään uhreja ja omalla toiminnallaan edesauttavat ajautumistaan tilanteisiin jotka syventävät heidän ongelmiaan ja vaikka yrittävät sitä todellisuutta vastaan kaikin selityksin rimpuilla. Ja tästä seuraa paljon subjektiivista kärsimystä ja laajemmaltekin ja syrjäytymisen vaaraa ja kohonnutta itsemurhariskiä ja monenlaista pahoinvointia. Ja kun asialle olisi kuitenkin tehtävissä jos vain asianomainen uskaltaisi pysähtyä tilannettaan tarkastelemaan ja hakemaan itselleen apua. Se oli siis keskusteluun tarttumiseni syy. Eipä muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitään uskon asioitahan nämä eivät ole ja kaikilla käytöksen takana ei ole yksi sama syy mutta useimiten ne seleittyvät epävakaille tyypillisillä syillä ja motiiveilla eivätkä he itsekään näitä oikein tunnista. Ja he joskus jopa ajattelevat että he itse hyväksiläyttävät toisia seksuaalisesti kun ovat niin vastustamattomia. Tämä siis on sitä, että he ikään kuin vilpittömästi toimivat omien vääristyneiden tulkintojensa varassa ja nämä oikeasti tiedostamattomat motiivit ovat niitä ohjaavia motiiveja. Asia ei ole yksiselitteinen ja siksi niiden korjaaminen on hidasta ja vaikeaa ja vaatii vuosien työn ja on silloinkin tuloksien puolesta hieman epävarmaa.

Vierailija
24/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka luennoit epävakaiden sielunelämästä: tämän keskustelun aiheena ei ollut ko. persoonallisuushäiriö yleisesti, vaan se mikä miehiä viehättää seksuaalisesti naisissa, jotka ovat jossain määrin epätasapainoisia ja/tai epävakaita. Avauksessa ei mainita varsinaisesti mitään persoonallisuushäiriötä vaan viitataan laajemmin psyykkisesti epätasapainoisiin naisiin, joiden kanssa (useat) miehet erityisesti nauttivat seksin harrastamisesta.

Minusta olisi siis kiinnostavaa keskustella miesten kanssa (toki myös naisten itsensä!) joilla on aiheesta kokemusta, myönteisestä näkökulmasta. Siis mitä hyvää ja vetoavaa näissä naisissa ja heidän käytöksessään on. Osaan kyllä kuvitella ja osittain itsekin tiedän, että persoonallisuushäiriöisiä on, ja että persoonallisuushäiriöstä on yleensä ihmiselle haittaa, mutta se menee nyt ohi tarkoittamani aiheen. Eiköhän noita ikäviä puolia ole tälläkin palstalla tuotu jo muutenkin riittämiin esille.

ap

Vierailija
25/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset erityisesti vastaajille 6, 7, 9 ja 15!

ap 

Vierailija
26/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin pointin ja mielestäni tavallaan vastasin siihen. Siis ketäpä ei viehätä jollain tasolla olla silmää miellyttävän ihmisen lähes kontrolloimattoman halun kohteena. Ja tämä hallitsemattomuus ja/tai sen vaikutelma nostaa tilanteen ja seksuaalisen kanssakäymisen latausta. Kyse on siis lienee eniten syntyvästä vaikutelmasta, kyltymättömästä ja estottomasta himottaresta. Riippumatta siitä mistä epävakaus johtuu.

Vierailija
27/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin pointin ja mielestäni tavallaan vastasin siihen. Siis ketäpä ei viehätä jollain tasolla olla silmää miellyttävän ihmisen lähes kontrolloimattoman halun kohteena. Ja tämä hallitsemattomuus ja/tai sen vaikutelma nostaa tilanteen ja seksuaalisen kanssakäymisen latausta. Kyse on siis lienee eniten syntyvästä vaikutelmasta, kyltymättömästä ja estottomasta himottaresta. Riippumatta siitä mistä epävakaus johtuu.

Jotain tuon tyyppistä on kertonut mies, johon minulla on ollut varsin aaltoileva (fetissien täyttämä, romanttinen, valtapeli, kaukosuhde, ystävyys jne jne) suhde. Hänestä epävarmuuteni ja estoista luopumisen hetki on äärimmäisen kiihottava, eli hän nauttii siitä mentaalisesta horjumisestani. Aivoni ja fysiikkani tappelevat toisiaan vastaan ja se on niin siistiä, että siitä seuraava hulluus on hänen ansiotaan. Vastaaja 9.

Vierailija
28/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuon tyyppistä on kertonut mies, johon minulla on ollut varsin aaltoileva (fetissien täyttämä, romanttinen, valtapeli, kaukosuhde, ystävyys jne jne) suhde. Hänestä epävarmuuteni ja estoista luopumisen hetki on äärimmäisen kiihottava, eli hän nauttii siitä mentaalisesta horjumisestani. Aivoni ja fysiikkani tappelevat toisiaan vastaan ja se on niin siistiä, että siitä seuraava hulluus on hänen ansiotaan. Vastaaja 9.

Onpa mielenkiintoista luettavaa. Kohteleeko tuo mies siis tietoisesti sinua niin, että saisi sinut epävarmaksi? Osaatko kertoa miltä se sinusta tuntuu? Eikö sinulla mene estot päälle jos mies esim. torjuu sinua tai on sinua kohtaan tyly? 

(Olen itse tällaisen hieman epävakaan naisen ystävä, ja nainen on vaikeassa tilanteessa erään miehen kanssa. Olen kiinnostunut aiheesta yleisestikin mutta erityisesti ymmärtääkseni ystävääni, koska haluaisin voida olla hänen rinnallaan tavalla joka tukisi hänen itsetuntoaan.)

ap

Vierailija
29/49 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoista luettavaa. Kohteleeko tuo mies siis tietoisesti sinua niin, että saisi sinut epävarmaksi? Osaatko kertoa miltä se sinusta tuntuu? Eikö sinulla mene estot päälle jos mies esim. torjuu sinua tai on sinua kohtaan tyly? 

(Olen itse tällaisen hieman epävakaan naisen ystävä, ja nainen on vaikeassa tilanteessa erään miehen kanssa. Olen kiinnostunut aiheesta yleisestikin mutta erityisesti ymmärtääkseni ystävääni, koska haluaisin voida olla hänen rinnallaan tavalla joka tukisi hänen itsetuntoaan.)

ap

Päivastoin, tämä esimerkin mies on kohdellut minua kauniimmin kuin kukaan. Olen siis valmiiksi epävakaa, epävarma, kaksijakoinen, ailahteleva ym. Hän saa minut vapautumaan täysin, josta seuraa holtitonta käytöstä. Tavallaan tämä mies siis on minulle huumetta, päihde ja addiktio. Osaan kyllä muutenkin säätää ja häröillä, mutta olen hidas astumaan sen kynnyksen yli. Hän kiusaa minua, että tekisin itse aloitteita ja tekisin niitä mahdollisimman rankasti.

Vierailija
30/49 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani epävakaat panostavat ulkonäköön ja pukeutuvat joskus paljastavasti ehkä huomionhakuisuudessaan? Ovat myös monesti nauravaisia ja rajoja rikkovia taiteellisia persoonia.

Vierailija
31/49 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen itse nainen, jolla diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö. Kommentti nro 4 on spot on, tunnistin kyllä itseni. Seksi on aina ollut se, joka on pitänyt miehet kanssani suhteessa, paskasta luonteesta huolimatta 😜. Seksi on aina tosi intohimoista, leiskuvaa ja mitä villimpää sitä parempaa. Muussa suhteessa pyrkimys samaan spontaaniuteen ja ilotulitukseen johtaa sen verran kovaan vuoristorataan, että... Suosittelisin pitään meidät ihan vaan rakastajattarina.

Itse olen nyt päättänyt olla lopun ikäni sinkku ja harrastaa ainoastaan seksiä, ei suhteita miesten kanssa. Parempi näin ihan kaikkien kannalta ja sekä oman että ko. miesten mielenterveyden.

Todella fiksu vaihtoehto. Varsinkaan lapsia ei kannata ruveta tekemään. Kaikista läheisistä ihmissuhteista kannattaa pidättäytyä ja vanhempi-lapsi -ihmissuhdetta läheisempää ei olekaan.  Sosiaalisia tarpeita voi tyydyttää esim. toimimalla aktiivisesti jossakin yhdistyksessä, Kavereita voi olla ja ehkä jopa ystäviäkin tietyin varauksin. Avainjuttu epävakaan persoonallisuushäiriön kanssa pärjäämisessä on etäisyyden pitäminen kanssaihmisiin. Mitä läheisempi suhde sitä pahemmaksi vuoristoradaksi ja mustavalkoisuudeksi suhde menee ja se on molempien osapuolten mielenterveyden kannalta erittäin kuluttavaa. Suhteellisen hyväkuntoiset epävakaat voivat pärjätä töissään ihan hyvin. Hyvän elämän edellytyksiä paljonkin ilman läheisiä ihmissuhteita. Jos on hyvät itsereflektiotaidot, pitkäjänteisyyttä ja halua nähdä vaivaa, voi hakeutua dialektiseen käyttäytymisterapiaan, joka on tehokkaaksi osoitettu epävakaan pers.häiriön hoitomuoto.

Vierailija
32/49 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kuitenkin olla niin, että epävakaaksi määritelty nainen on ihminen, jonka tunnemaailma on keskivertoa voimakkaampi. Tällöin myös seksuaalisessa kohtaamisessa on todella suuri voima. Epävakaan naisen ollessa itsevarmuuden huipulla hän on äärimmäisen aito, energiaa ja valoa ympärilleen säteilevä, puoleensa vetävä persoona. En siis yhtään ihmettele, että miehet kiinnittävät heihin huomiota. Ongelmia tuleekin yleensä siinä kohtaa, kun suhteelle lähdetään rakentamaan jatkumoa. Epävakaan naisen tunteet heittävätkin hänet yhtäkkiä tuolta itsevarmuuden huipulta täysin toiseen laitaan - äärimmäiseen arvottomuuden, syyllisyyden ja häpeän tuomaan ahdistukseen, jota hänen on yleensä vaikea käsitellä, kuten kaikkia tunteitaan. Myös ihastumista ja muita positiivisiakin tunteita. Ongelma on siinä, että epävakaan naisen psyyken rakenteesta puuttuu turva ja luottamus. Siksi hän on ikäänkuin vähän tuuliajolla, niin hyvässä, kuin pahassakin ja siksi epävakaiden naisten suhteet jäävät usein lyhyiksi, mutta sitäkin intensiivisemmiksi, sillä ennen pitkää ilmaantuvat tunnedraamat saavat yleensä jomman kumman osapuolen pakenemaan tilanteesta.

Vierailija
33/49 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut yhteen tämmöiseen. Kai siinä on joku suojelusvietti, että pystyn takaamaan hänelle turvallisuuden ja se kiihottaa.. Seksi on upeaa ja välitän hänestä mutta en usko että kehtaisin edes vanhemmilleni viedä näytille häntä, eli pysyttelen friends with benefits suhteessa.

Vierailija
34/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni juuri päättymässä suhde eph-naisen kanssa. Ymmärrän hyvin miehen näkökulmasta ainakin miksi he vetoavat. Olin itse isossa elämänmuutoksessa kun tavattiin. Kunto oli kohenemassa niin fyysisesti kuin henkisestikin ja tapasin hänet tilanteessa jossa en siis todellakaan ollut etsimässä naista. Vaikutti mukavan sydämelliseltä ja iloiselta kun juttelimme. Sitten alkoi pikkuhiljaa tapahtua. Kuulin paljon kohteliaisuuksia ulkonäöstäni ja luonteestani. Ne eivät tulleet silmille, vaan juuri tarpeeksi että aloin hiukan uskomaan niihin. Oma onneni on että olen perusluonteeltani epäileväinen ja en nyt ihan pakahtunut. Joku muu olisi voinut.

Sitten kun päästiin vihdoin omaan rauhaamme ekalle matkalle ja hotellille. Huhhuh.. suihkun jälkeen hän jo odotti peiton alla alastomana ja kaikki valot päällä (!!). Hänen vartalonsa oli muodokas juuri oikeista paikoista ja hänen siro kokonsa teki kyllä aikamoisen testoboostin siinä kohtaa. Noh kun sitten olin hiukan varautunut itse ja en lauennut, niin ilmoitti että voi auttaa. Ja sain todella hyvän suihinoton jonka loppuvaiheessa ilmoitin herrasmiehenä olevani tulossa, niin jatkoi siihen asti että tulin suuhunsa JA hän nieli kaiken kakoamatta. Ei mitään kiirettä vessaan pesemään suutaan tms. Kun sitten palasi kainalooni ilmoitti miten miehuuteni oli hänen mielestään täydellinen ja koki että meillä on edessä vielä hyvää seksiä.

No sitähän riitti, sain ehdottaa mitä vaan. Sovittiin että ei asioita jotka sattuu. Mutta kaikki muu... oli ihan mahtavaa. Miehet, miettikää nyt tilannetta: Kaunis nainen liimautuu teihin, on koulutettu, hänellä on hyvä työ ja hän kokee teidät miesjumalaksi jonka kanssa haluaa seksiä aina kun mahdollista. En usko että kovin moni mies kieltäytyy.

Aina on toki se mutta... Meni pari vuotta yhteisen katon alla. Sisältäen aika säännöllistä riitelyä pienistä asioista, näistä johtuen oma libido surkaistui lähes olemattomaksi. Alkoholikin oli voimakkaasti mukana molemmilla. No tämä sitten lisäsi vielä ongelmia kun seksikään ei enää kiinnostanut hänen kanssaan niin useasti. Loppujen lopuksi hän vaan yksi kantaan ilmoitti että elämme kuin sisko ja sen veli ja totesi ettei hänellä enää ole romanttisia tunteita minua kohtaan. Sain samalla selville että jonkin asteista pettämistäkin oli tapahtunut.

Toinen mutta... Kun sitten savu oli hiukan hälvennyt ja aloimme taas juttelemaan niin yhtenä iltana kun hän oli hiukan ottanut viiniä, tuli hän luokseni ja aloin flirttaamaan. Hän hiukan ihmetteli tilannetta mutta lähti täysilla mukaan ja harrastimme taas intohimoista seksiä. Eikä se jäänyt ainoaksi kerraksi. Kerran jopa aamulla suihkun jälkeen menin makaamaan sängylleni ja mietin että kun hän on avoin seksin suhteen niin kai sitten voin helpottaa oloani ihan vapaasti. Mutta kun hän tuli suihkusta niin pyysin häntä tulemaan ja kun hän näki tilanteen, niin ilmoitti että voisi auttaa. Haki liukkaria ja runkkasi minut huipulle käsillään.

Nyt haluaa siis muuttaa pois, mutta kuitenkin pitää minut "lähellä". Mutta tämä siis voi olla todellinen mindfuck (no pun intented) ja jos joku tämän lukee joka samassa tilanteessa niin pyydän erityiseen varovaisuuteen että ette molemmat uppoa johonkin mielenterveyden mustaan aukkoon. Terapia ymmärtääkseni tässä auttaa ja haluisinkin hänen hakeutuvan sinne, koska kaikesta huolimatta koen että hänellä on ongelma jota hän ei voi itse ehkä ymmärtää, mutta ainakaan ratkaista ja hän on pohjimmiltaan hyvä ihminen ja ansaitsee saada hoitoa siinä missä kuka tahansa.

M51

Vierailija
35/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä psykompi, niin sitä kovemmat kyydit.

Vierailija
36/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä psykompi, niin sitä kovemmat kyydit.

Mutta niin on jälkipyykkikin.

Vierailija
37/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aktiivisia eikä aristele, ne imee, nielee ja pyytää heti lisää, varsinkin jos sattuu olemaan Oinas.

Kokemusta on.

Vierailija
38/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17, oletko siis itse epävakaa nainen ja kuvailet tuossa itseäsi, vai mistä nämä käsityksesi tulevat että mm. ei kykene heittäytymään selvin päin, tai että ei ole omaa tahtoa seksuaalisesti vaan pelkkää toisen miellyttämistä?

Itse en usko, että pelkästä miellyttämisenhalusta tuloksena olisi sellaista seksiä, jota mies kutsuu uskomattomaksi tai poikkeuksellisen kuumaksi tmv. Seksi perustuu kuitenkin kemiaan, johon vaikuttaa kummankin osapuolen aidot tunteet ja tarpeet - näyttelemällä sitä ei varmasti voi saada aikaan.

Ei miehet huomaa aitoa kemiaa eikä sellaista feikistä erota.

Vierailija
39/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuon tyyppistä on kertonut mies, johon minulla on ollut varsin aaltoileva (fetissien täyttämä, romanttinen, valtapeli, kaukosuhde, ystävyys jne jne) suhde. Hänestä epävarmuuteni ja estoista luopumisen hetki on äärimmäisen kiihottava, eli hän nauttii siitä mentaalisesta horjumisestani. Aivoni ja fysiikkani tappelevat toisiaan vastaan ja se on niin s

Tuota. Ei hän ole kohdellut sinua kauniisti.

Vierailija
40/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni juuri päättymässä suhde eph-naisen kanssa. Ymmärrän hyvin miehen näkökulmasta ainakin miksi he vetoavat. Olin itse isossa elämänmuutoksessa kun tavattiin. Kunto oli kohenemassa niin fyysisesti kuin henkisestikin ja tapasin hänet tilanteessa jossa en siis todellakaan ollut etsimässä naista. Vaikutti mukavan sydämelliseltä ja iloiselta kun juttelimme. Sitten alkoi pikkuhiljaa tapahtua. Kuulin paljon kohteliaisuuksia ulkonäöstäni ja luonteestani. Ne eivät tulleet silmille, vaan juuri tarpeeksi että aloin hiukan uskomaan niihin. Oma onneni on että olen perusluonteeltani epäileväinen ja en nyt ihan pakahtunut. Joku muu olisi voinut.

Sitten kun päästiin vihdoin omaan rauhaamme ekalle matkalle ja hotellille. Huhhuh.. suihkun jälkeen hän jo odotti peiton alla alastomana ja kaikki valot päällä (!!). Hänen vartalonsa oli muodokas juuri oikeista paikoista ja hänen siro kokonsa teki kyllä aikamoisen testoboostin siinä kohtaa. Noh kun sitten

Laajenna tuon terapian tarpeellisuus koskemaan myös itseäsi. On tuossa selviä aukkoja sinunkin itseymmärryksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä