2004 Peugeot 206 - ylivakuutanko? Auttakaa asiaa ymmärtävät!
Minulla on siis tuo otsikon auto ollut nyt kymmenen vuotta.
Nyt lopultakin rupesin miettimään, että kannattaako minun pitää enää kuin pakollinen trafin liikennevakuutus, vai mikä se nyt on oikealta nimeltään.
Vakuutusyhtiössä olen pitänyt varmaan ihan liian isot vakuutukset!!
Minulla on siis vakuutuksen perusmaksu 337e. Ilman bonuksia siis n. 600.
Sitten minulla on näköjään vielä laaja osakasko, joka on 110e.
Ajan oikeastaan vaan kaupungissa, silloin tällöin pidempiä matkoja, lähinnä kesäisin. Jonnekin viidensadan kilometrin päähän en ehkä uskalla lähteä tuolla köpöttimellä.
Vielä toinenkin ongelma minulla on. Voi itkujen itku.
Kävin tänään korjuuttamassa tuota autoa kolmellasadalla. Ja nyt se vuotaa öljyä jäädhytysjuttuihin tai jotain sellaista, ja huomenna saan kustannusarvion siitä, Joku takapönttöremontti, en minä ymmärtänyt. Mutta ymmärsin , että voi olla tonninkin juttu.
Mietin nyt kovasti, että millä summalla tuota autoa kannattaa edes ruveta korjaamaan. Sen arvohan on varmaan aika pieni!
Voi että kun joku vastaisi!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kunnossa, jos on muuten hyväkuntoinen. Tuon ikäisissä ei ole nykyautojen lailla kalliisti vikaantuvaa elektroniikkaa. Ranskalaiset ei pitkiin aikoihin ole olleet mitään ruostepommeja.
Tuon ikäisissähän sitä elektroniikkaa juuri alkoi olla, joten elektroniikan osalta lastentaudit vielä ikääntymisen päälle.
Minäkin olen pitänyt vielä vanhemmissakin röttelöissä tuon ns. hirvi-palo-varkaus -vakuutuksen. Eniten pelottaa nuo hirvet, eikä satanen vuodessa ole suuri summa mielenrauhasta.