Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2004 Peugeot 206 - ylivakuutanko? Auttakaa asiaa ymmärtävät!

Vierailija
14.02.2017 |

Minulla on siis tuo otsikon auto ollut nyt kymmenen vuotta.

Nyt lopultakin rupesin miettimään, että kannattaako minun pitää enää kuin pakollinen trafin liikennevakuutus, vai mikä se nyt on oikealta nimeltään.

Vakuutusyhtiössä olen pitänyt varmaan ihan liian isot vakuutukset!!

Minulla on siis vakuutuksen perusmaksu 337e. Ilman bonuksia siis n. 600.

Sitten minulla on näköjään vielä laaja osakasko, joka on 110e.

Ajan oikeastaan vaan kaupungissa, silloin tällöin pidempiä matkoja, lähinnä kesäisin. Jonnekin viidensadan kilometrin päähän en ehkä uskalla lähteä tuolla köpöttimellä.

Vielä toinenkin ongelma minulla on. Voi itkujen itku.

Kävin tänään korjuuttamassa tuota autoa kolmellasadalla. Ja nyt se vuotaa öljyä jäädhytysjuttuihin tai jotain sellaista, ja huomenna saan kustannusarvion siitä, Joku takapönttöremontti, en minä ymmärtänyt. Mutta ymmärsin , että voi olla tonninkin juttu.

Mietin nyt kovasti, että millä summalla tuota autoa kannattaa edes ruveta korjaamaan. Sen arvohan on varmaan aika pieni!

Voi että kun joku vastaisi!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy korjattavaksi ja osta jotain muuta tilalle?

Vierailija
2/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako viiden kympin autoon tehä tonnin huolto?  NO EI

Aja sillä niin kauan kuin kulkee ja sit romutukseen tai myyt varaosiks

Ei siinä kannata pttää mittään muuta kuin pakollinen liikennevakuutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinänsä on harmi, että tuolla on ajettu vasta 107 000 kilometriä.  Ostin sen kymppitonnilla tosiaan -07, näin yksinhuoltajalle se oli iso raha.

Ja hitsi kun olen tykännyt niin tuosta kaunottaresta!

Äsken kävin irtisanomassa nuo vakuutusyhtiön vakuutukset. Voi että pelottaa huominen kustannusarvio. 

Vierailija
4/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5000€ autossa ei tarvitse kuin pakollisen liikennevakuutuksen.

Vierailija
5/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 337€ sun pitää kuitenki maksaa voit kilpailuttaa liikennevqkuutuksen. kaskon voit irtisanoa. katso nettiautodta vastaavien autojen hintoja tällä hetkellä siinä on sun auton arvo ja voit miettiä kannattaakonsenkorjata tai vaikka ostaa toinen auto. harmillisesti autojen arvo laskee nopeasti

Vierailija
6/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ne vakuutusehdot läpi ja katsoa, mitä kaikkea tarvitset ja mitä et, ja pyytää sen mukaan tarjouksia myös muista kuin nykyisestä vakuutusyhtiöstä. Mitä auton arvoon tulee, ei kannata tuijottaa pelkkää myyntiarvoa, vaan huomioida myös käyttöarvo. Mieti, kuinka paljon lisää käyttöaikaa saat sillä kieltämättä kertakustannuksena kalliilla remontilla, ja saisitko vastaavan summan sekä autosi myyntiarvon maksamalla yhtä hyvää tai parempaa autoa. Nykyinen autosi on sinulle tuttu, tunnet sen huoltohistorian, sitä ei kannata väheksyä.

Vierailija
7/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosi arvo on noilla tiedoilla tonni-pari, joten ehkä siihen ei kannata tuota kaskoa ottaa.

Vierailija
8/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo öljyvuoto jotenkin tämänpäiväiseen korjaukseen, siis onko mahdollista että korjaamolla on tehty virhe, jolloin sen korjaaminen ei kuulu sinun maksettavaksesi? Vai onko vain sattumalta samaan aikaan tullut erillinen vika?

Vierailija
9/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2004 mallilla ei ole kaupallista arvoa,ranskalaisten hinta putoaa nopeasti.Käyttöarvoa voi olla,pidä se jos toimii.

Vierailija
10/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tuo öljyvuoto jotenkin tämänpäiväiseen korjaukseen, siis onko mahdollista että korjaamolla on tehty virhe, jolloin sen korjaaminen ei kuulu sinun maksettavaksesi? Vai onko vain sattumalta samaan aikaan tullut erillinen vika?

Arvaisin että auto on ollut huollossa ja siellä on havaittu tuo vika. Vuotaako se öljyä ulos vai sekoittuvatko öljy ja jäähdytysneste?

Vierailija
11/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siis tuo otsikon auto ollut nyt kymmenen vuotta.

Nyt lopultakin rupesin miettimään, että kannattaako minun pitää enää kuin pakollinen trafin liikennevakuutus, vai mikä se nyt on oikealta nimeltään.

Vakuutusyhtiössä olen pitänyt varmaan ihan liian isot vakuutukset!!

Minulla on siis vakuutuksen perusmaksu 337e. Ilman bonuksia siis n. 600.

Sitten minulla on näköjään vielä laaja osakasko, joka on 110e.

Ajan oikeastaan vaan kaupungissa, silloin tällöin pidempiä matkoja, lähinnä kesäisin. Jonnekin viidensadan kilometrin päähän en ehkä uskalla lähteä tuolla köpöttimellä.

Vielä toinenkin ongelma minulla on. Voi itkujen itku.

Kävin tänään korjuuttamassa tuota autoa kolmellasadalla. Ja nyt se vuotaa öljyä jäädhytysjuttuihin tai jotain sellaista, ja huomenna saan kustannusarvion siitä, Joku takapönttöremontti, en minä ymmärtänyt. Mutta ymmärsin , että voi olla tonninkin juttu.

Mietin nyt kovasti, että millä summalla tuota autoa kannattaa edes ruveta korjaamaan. Sen arvohan on varmaan aika pieni!

Voi että kun joku vastaisi!

Ei remonttia enää.Vanhoihin tulee myös sähkövikoja Suomen ilmastossa.

Vierailija
12/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osakasko on vain 100€ vuodessa, niin kannattaa pitää.

Vierailija
13/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkausvakuutusta ei niin tarvitse,ajonesto oli pakollinen jo v.1998.

Vierailija
14/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M52 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaisin että auto on ollut huollossa ja siellä on havaittu tuo vika. Vuotaako se öljyä ulos vai sekoittuvatko öljy ja jäähdytysneste?

Näin minä ymmärsin, että juuri öljy sekoittuu jäähdytysnesteeseen! Onko tuossa iso ero, minä ymmärtäisin, että öljyn tippuminen ei olisi niin suuri asia.

Korjaaja sanoi, että on tyyppivika, tulee ilmi sadantuhannen kilometrin paikkeilla.

Ap. 

Vierailija
15/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vanhassa autossa pienin kasko ihan vaan hinausturvana. Siinä kohtaa, kun tuo viimeisen kerran pysähtyi tien päälle, oli ilo huomata, ettei tarvinnut huolehtia miten romun saa tien päältä pois. Nyt on tuoreempi ja luotettavampi auto alla ja siinä laajempi vakuutus ainakin vielä.

Vierailija
16/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin kans osakaskon kun mukana on myös hinausturva ilman omavastuuta. Pelkkä hinaus maksaa 150e/kerta jos tarvii hinata..

Vierailija
17/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M52 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minä ymmärsin, että juuri öljy sekoittuu jäähdytysnesteeseen! Onko tuossa iso ero, minä ymmärtäisin, että öljyn tippuminen ei olisi niin suuri asia.

Korjaaja sanoi, että on tyyppivika, tulee ilmi sadantuhannen kilometrin paikkeilla.

Ap. 

Jos sekoittuu öljy ja neste siinä vuotaa kannentiiviste.Remontti maksaisi enemmän kuin auto,ei kannata.

Vierailija
18/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää kunnossa, jos on muuten hyväkuntoinen. Tuon ikäisissä ei ole nykyautojen lailla kalliisti vikaantuvaa elektroniikkaa. Ranskalaiset ei pitkiin aikoihin ole olleet mitään ruostepommeja.

Vierailija
19/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinänsä on harmi, että tuolla on ajettu vasta 107 000 kilometriä.  Ostin sen kymppitonnilla tosiaan -07, näin yksinhuoltajalle se oli iso raha.

Ja hitsi kun olen tykännyt niin tuosta kaunottaresta!

Äsken kävin irtisanomassa nuo vakuutusyhtiön vakuutukset. Voi että pelottaa huominen kustannusarvio. 

Kaunotar?

No,makuja on monia.

Vierailija
20/22 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M52 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Kannentiiviste mennyt,pätevälle tee se itse miehelle ei kovinkaan kummoinen korjattava,kustannukset n:100-200€

Korjaamolla voi maksaa tuon toiminta tonnin,vesipumppu ja jakohihna kannattaa vaihtaa samalla jos ei ole jo vaihdettu.

aapeella ei ole ketään tuttua tai tutun tuttua keneltä kysyisi auton korjausta?

jos aapee asuisi lpr-imatra alueella löytyisi kyllä tyyppejä korjaamaan ja tietyissä erityistilanteissa työn osuuden voisi kuitata perinteisin menetelmin.

mutta jos auto on muuten hyvä vielä kannattaa se laittaa kuntoon vaikka rahallista arvoa ei olisikaan,on sillä käyttöarvoa kuitenkin.

käytetyn jos ostat tilalle et ikinä tiedä minkä paskan saat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi