Onko tällainen miesvaltaisella työpaikalla arkipäivää?
Aloitin uudessa työpaikassa ja joka päivä saa kuulla jotain vihjailevaa läppää tai kommentteja "hienoista näkymistä". Huhhuh. Olen siis nainen ja aiemmin olen työskennellyt pelkkien naisten kanssa.
Kommentit (28)
Tommosiin porukoihin sihteereiksi vain poikia, vaikka tällaiselle palstakommentoijalle aivan ihanteellinen työ, johon voisi olla ihan hyvät mahkutkin. Vinkatkaa tänne, jos tulee tuireita ilmoituksia. Voi tosin kovin nuorella siloposkella alkaa posket punottaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, että mikä idea tossa kommentoinnissa on. Ite ainakin osaan mulkoilla perseitä ja tissejä ilman sanallista kontaktia kohdehenkilön kanssa.
Eikös idea olisi ettet edes mulkoile naisen kehoa. On se tuommoinen kyylääminenkin seksuaalista häirintää.
Riippuu ihan itsestä ja asenteesta, kokeeko ne kiusalliseksi vai antaako vaan olla. Oikeisiin törkeyksiin toki on puututtava ja kovasti, mutta sitten aseeksi ei riitä kynsiviila vaan on oltava kirves (= AVI:n työsuojeluviranomainen).
Puhut paskaa. Eikös tuo ole laissakin kielletty. Seksuaalinen ahdistelu tms.
En ole ees perillä laskuissa kuinka monesti mua on jo ahdisteltu joko puheella tai sitten fyysisesti. Kahdella eri miesvaltaisella alalla olen ollut. Ja kyllä, olen tavanomaista tallaajaa kauniimpi. Hyvä et joku on kateudesta vihreenä seksuaalisesta häirinnästä! Hyvin menee! En ole vielä keksinyt kaikenkattavaa vastausta miten saan tuon loppumaan. Tällähetkellä taktiikkana että heitän vielä hirveempää settii takaisin, että heitä hävettäis seuraavalla kerralla jotta seuraavaa kertaa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen työpaikkailmoitus muutaman viikon takaa, jossa haettiin jotain sihteerintyylistä toimistotyöntekijää hoitamaan kaikenlaisia toimistotöitä ja lopussa oli vielä maininta että miesvaltainen työpaikka ja pitää olla sellainen tyyppi joka pärjää sellaisessa.
Jotenkin niin ällötti tuo loppu ja mitä mielikuvia se luo, että jätin suosiolla hakematta vaikka työnkuva vaikutti sopivalta.
Miten olisi jos kaikkia kohdeltaisiin kunnioittavasti ja yritettäisiin tulla toimeen kaikkien kanssa siitä huolimatta minkämallinen nahkalirpake on jalkovälissä, niin ei tarvitsisi varoitella työntekijöitä sikamaisista äijistä vaan ihan kaikki voisivat tehdä töitä siellä?
Entäs jos yritettäisiinkin muokata siitä työpaikan kulttuurista sellainen että siellä pärjää sekä miehet että naiset?Jotenkin vaan niin vuodelta 1983 tuollainen ilmoitus, että ärsytti.
Ymmärrän että jos hakee vaikka siemennyshommiin niin pitää pärjätä kiimaisten sonnien ja hormonihuuruisten lehmien oikkujen kanssa, mutta että samalla tavalla pitää olla varuillaan toimistotyössäkin?
Et tietenkään hakenut paikkaa? Onhan selvä, ettet siihen sovi asenteesi kanssa. Asenteessasi ei ole vikaa, mutta työnantaja saa palkata sen henkisen ihmisen kuin haluaa ja jos tuosta ilmoitustekstistä näkee vaivaa -> et ole heidän hakemaansa tyyppiä. Ja kyllä, puolisollani on "miesyritys" ja minä ainoa naistyöntekijä. Jos lähtisin pois, tarvittaisiin tilalle juuri miehiin sopeutuva tyyppi. Ei semmoisen miesduunariporukan kanssa pärjää, jos ei ole oikea asenne. Enkä tiedä, miksi yrityksen pitäisi muuttaa toimintatapaansa, koska miehet viihtyy noin ja heitä on runsaasti. He ovat kriittisempi resurssi kuin se toimiston täti (=minä).
Et ole takuulla täti vaan teinipoika. Ei voi aikuisella ihmisellä olla noin hakusessa Suomen lainsäädäntö. Työnantaja ei voi kertakaikkiaan ilmoittaa, että "meille sopii vain henkilö jolle sopii että meillä rikotaan lakia". Ei mene niin.
Eikä ole todellakaan oikein että miesten ei tarvitsisi noudattaa lakia, koska "pojat on poikia". Nyt kuule "täti" elellään vuodessa 2017 jaa.
Tekisin itse ilmoituksen työsuojeluviranomaisille tuosta työnhakuilmoituksesta - se on täysin asiaton ja jos todella työpaikalla tuollaista on eikä työntantaja puutu siihen vaan oikein edesauttaa tuota asennetta, niin työantaja rikkoo velvollisuuttaan kohtaan.
Jos sinut on porukalla valittu Sihteeriopiston sivuilta ulkoisten avujen perusteella, niin onhan tuo tietysti mahdollista.
En ole koskaan kuullut miesvaltaisissa työpaikoissa tuollaista. En edes illanvietoissa, joissa joku työkaveri katsoi velvollisuudekseen tarjoutua yöseuraksi.
En on ole olemuksetani mikään hanipupu, vaikka kuppikoko D. En ole thatchermainen, mutta ehkä Louhen hengenheimolainen. Ihan hyvin olen aina tullut toimeen ainakin miespuolisten työkavereitten kanssa, eikä naisten kanssa eteen tulleet ongelmat millään tavalla sukupuoleen liittyneet.
Olisin aivan hyvin voinut hakea 15:n mainitsemaan paikkaan, kun ei mulla tule edes mieleen, mikä siinä voisi olla ongelma. Siitä minä en mene takuuseen, ettei miehillä olisi minun kanssani ongelmia. Tai no, tervejärkisille jätkille on kyllä kylmä katse riittänyt, sekopäille ei taida vaikuttaa mikään, olivat he sitten miehiä tai naisia - ja kuten edellä kirjoitin, omat kokemukset ovat vain naisista.